voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 17:32

Ik heb dat eens bij een schoenmaker laten repareren/ nieuwe rits er in bij een drytexje... die beste mensen moeten ons vervloekt hebben, maar aan het zadel zie je er nu niks van!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 22:05

:):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):) :):)
net een mailtje gestuurd en het wordt een libra BRS *D ( maat full, voor 15-18 inch, 53 cm lang )
nu nog wachten tot ik een rekening nummer heb *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
dan nog even van de kreupelheid af en we kunnen weer rijden *\%/* *\%/*
nee, ben niet opgewonden ofzo :')

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:14

Hahahaha wat ben jij blij :D (idd nog even van de kreupelheid af maar dan.....!!

Hier ook blij. Ik heb mijn paardje eens even aan de simpele longe gehad vanavond en ik was verbaasd over wat ik zag. Haar rug is rechter aan het worden. Voorheen was ze zo ingezakt achter haar schoft (ik was altijd bang dat ik te zwaar was :o ) maar nu begint het serieus bij te trekken. Bij haar lendenen had ik het al wel gezien maar nu ook achter haar schoft, echt super om te zien!!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:12

Oh damn die bruine Ghost met beschadiging komt weer voorbij op de markt... maar mijn eigen zadels zijn nog steeds niet verkocht :\

Ik wil dat zadel hebben! Wel een vraagje aan jullie: hoe dik zijn de dijwrongen bij een Ghost? Kun je daar ook zelf nog wrongen tussen zetten?

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:16

wil je perse een bruine ghost?
weet een zwarte te koop

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:31

Deze bruine heeft een beschadiging en is daardoor niet duur :P

Ik heb nog nooit een Ghost gehad, maar zou het wel willen proberen, voor mijn 'recreatie-doel' lijkt het me heerlijk :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:37

Koop je 'm toch gewoon of misschien wil de verkoopster 'm toevallig wel ruilen voor één van de jouwe :)*

Ik vind ze er ook altijd zo lekker dik uitzien, alleen zo lang -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:39

Akke: mooi, dan heb je toch bevestiging dat je goed bezig bent +:)+

Safiera: als je 1 bepaald zadel ècht heel graag wilt hebben en het is een zeldzaamheid, en je hebt de mogelijkheid om de kosten te dragen, dan zou ik het doen :j

Straks kan het ineens niet meer als het moment voor jou wel ideaal is en dan baal je als een stekker :=

De dijwrongetjes zijn niet zo dik, liggen als een wigje onder je bovenbeen.
Stabiliseren je been wel goed / geven best veel steun maar dat ze als een wig onder je been liggen veroorzaakte bij mij wel op slot slaande heupen door de "brede" zit die je dan krijgt.

Maar dat is iets persoonlijks, ik kan gewoon niet goed tegen kniewrongen e.d. die je been naar buiten draaien :P

Er kan niet echt een dikker wrongetje onder ofzo. Je moet het zien als een zweetblad dat aan de voorkant een heel klein stukje dubbel loopt en daar past precies dat wigje van de wrong in. Zit allemaal vastgenaaid.

Is niet verplaatsbaar en niet uitneembaar (zonder slopen dan :P ).

Daarom vind ik de Evolution Pro Contact ook zo'n gave verbetering, dikkere wrongen met een platte zijkant zodat ze tegen je been aan liggen i.p.v. er onder en een wat mooier zadeltje qua materialen en afwerking.

Deze heeft ook niet de bars die de Ghost wel heeft. Hoor je toch vaak dat daar problemen door ontstaan, en dat je alles kunt verstellen was wel leuk maar je kwam toch al snel op dezelfde plekken uit met alles :P

De oude Ghosts worden echt zeldzaam vanwege de beschadigingen die er ontstaan en er worden geen nieuwe gemaakt...dus als je er echt heel graag 1 wilt dan moet je hem gewoon z.s.m. kopen denk ik :j

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:49

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Het is alleen zo, dat ik echt eerst een zadel verkocht moet hebben om van dat geld iets nieuws te kunnen kopen...

Dus er zit helaas niets anders op dan afwachten. Al zou ik er eens achteraan kunnen mailen. Staat alleen zo leuk bij de ad: wegens gevonden hebben van passend zadel te koop :P Denk niet dat ze dan willen ruilen tegen een van mijn zadels.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 09:51

Dat zag ik ook net -O-
Jammer ...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:22

Het gaat om mijn ghostje, inderdaad. :) pmarena heeft al veel info gegeven.
Verder ga ik er hier niet teveel op in, dat mag niet denk ik, he? Kan via pb natuurlijk.. :)

Mijn bevindingen met de ghost kan ik natuurlijk wel delen, want ik ben er verder wel tevreden mee. Het is een minimaal zadeltje maar gaf mij voldoende steun. Mijn eerste ritje ermee was in het bos en toen mijn pony ergens van schrok en in een sprong omdraaide en weg zou draven bleef ik prima zitten. Ik had er zo m'n draai in gevonden.. voor mijn gevoel zit het iets minder breed als een barefoot (verschilt wellicht per paard) en het ontbreken van een pommel vind ik erg fijn. Het zadel mag weg omdat ik mijn specialized altijd kan aan blijven passen (hopelijk).

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:51

Ik heb net de nieuwe barefoot gezien, zowel de madrid als de barrydale vind ik geweldig. Alleen zo jammer dat ze weer niet in maat 0 verkrijgbaar zijn. Zou dit nog komen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:06

Maat 0 is zo weinig vraag naar, dat die niet standaard voor elk model in productie gaan, dat kan er gewoon niet uit qua kosten en Barefoot wil de zadels echt graag zo betaalbaar mogelijk houden :j

Vaak zijn op heel vriendelijk verzoek wel speciale aanpassingen mogelijk hoor, tegen een meerprijs worden die dan speciaal gemaakt maar ik doe zulke verzoeken eigenlijk alleen maar als iemand echt heel zeker is dat hij / zij dat speciale verzoek ook echt wil bestellen als ze het willen maken.

Dit om te voorkomen dat ik elke week de bazin van Barefoot lastig zit te vallen met: zou je zus-en-zo willen maken? Ik heb een aanvraag van een klant. Waarna zij dat gaat zitten overwegen, met de productie in overleg gaat, gaat rekenen wat de kosten zijn, mij die prijs geeft en ik dan weer terug rapporteer aan de klant....en de klant zegt: bedankt voor de info. En ik hoor er niks meer van :P

Als dat zo een aantal keren gebeurt is de kans natuurlijk heel groot dat ze op een gegeven moment tegen me zegt: nee dat doen we niet. Is dan een stuk simpeler :P

Nu krijg ik nog aardig wat speciale verzoekjes voor elkaar, dat wil ik graag zo houden :)

Dat geldt trouwens ook voor zaken zoals een zwart-nootbruine Barrydale.

Vaak willen ze dat wel maken als ik er meerdere van dezelfde maat en kleur bestel.
Officieel 10 stuks, maar 5 doen ze ook al wel en als ik het heel lief vraag en ze in een goede bui zijn dan ook nog wel minder.

Maar zelf wil ik eigenlijk even geen Specials op voorraad nemen want de collectie is al zo groot... ik wil deze dus eigenlijk alleen bestellen als ik al zeker ben van verkoop zodat ik er zelf niet tijden mee blijf zitten :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:47

Faniek schreef:
Shirley schreef:
Heel lelijk zelfs .... en toch wordt er nog grif op geboden :?

Wat zoekt je vriendin precies, Faniek ?

Ik vind het ook apart en in mailwisseling wordt ook niks vertelt. Zadel zou ook nergens stuk zijn.
Heel bijzonder... maar ja vriendin gaat dit niet doen in ieder geval.

Een Barefoot Cheyenne Drytex maat 1 .

De advertentie is aangepast en de prijs ook :D
Vind het nog steeds een behoorlijk bedrag ...
Snap ook nooit zo goed dat mensen zo'n rits dan niet eerst laten vervangen en dan pas het zadel aanbieden voor de verkoop :o

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:53

Hee, ik zie het :)

Ik vraag me wel af waar dat zinnetje vandaan komt van een nieuwe rits inzetten bij Barefoot kost 30 euro ex. verzenden.

Ik weet van niks namelijk :P

Als mensen een kapotte rits hebben dan adviseer ik ze altijd om ermee naar de schoenmaker bij hen in de buurt te gaan, dat gaat meestal het snelste en meest betrouwbaar doordat een zadel dan niet verstuurd hoeft te worden.

Ikzelf heb ook helemaal geen reparatieservice ofzo :o

Er zit vlakbij Barefoot in Duitsland wel een zadelmaker die wat reparaties kan doen maar een echte "Barefoot Herstelservice" ofzo is er helemaal niet.....

Ben wel benieuwd waar deze prijs op gebaseerd is en waar dat de vervangende rits dan vandaan gaat komen :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:56

Dat is helemaal brutaal :))

Ik dacht dat hij daar toch wel netjes naar geïnformeerd had, maar niet dus ...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:57

Nou misschien is dat wel zo hoor :)

Wellicht bij een wederverkoper die wel wat extra service aan kan bieden, of in België....ik heb geen idee :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:12

Dan nog ... dan zorg je er toch voor dat het al gedaan is :?
Verkoopt toch een stuk leuker ... of beter gezegd: het koopt een stuk leuker :D

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:13

pff... kun je PayPal doen zonder creditcard? ruzie nu al de hele middag om dat zadel te betalen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 14:34

@unihorses; Je kan PayPal gewoon koppelen aan je betaalrekening :j Ik heb zelf geen eens een creditcard maar gebruik PayPal wel regelmatig :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:24

unihorses schreef:
pff... kun je PayPal doen zonder creditcard? ruzie nu al de hele middag om dat zadel te betalen....

yes het is gelukt *\o/* *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:24

Zohee, dat ging snel. Zadel incl pad/inlages/singel/beugelriemen is alweer verkocht!
Tenminste, iemand gaat geld overmaken, dus denk niet dat ze nu nog terugkrabbelen. Al weet je het pas echt zeker als het er is natuurlijk :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:56

Zo, dat is inderdaad lekker snel gegaan, Blijheid !
Gefeliciteerd :D

En 't geeft de burger weer moed om ook eens iets in de verkoop te doen ;)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 16:58

Ik heb vanmorgen mijn bitloze Barefoot Peony op de Markt gegooid. Paardlief reageert er anders op dan gehoopt :D

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 17:03

Oh vertel :D