Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jessie2020 schreef:Ah jammer ik zou jouw collectie wel eens willen zien
anoukwendy schreef:DiscoDipp schreef:Nu snap ik waarom je geen collectie foto wilde maken![]()
Maar hoeveel dekjes heb je nu in totaal?
Eh ergens tussen de 150 en 200 ofzo? Geen idee
Heb de afgelopen 2 jaar al iets van 50 dekjes weggedaan en wil er nog wat wegdoen maar eskadron verkoopt echt niet meer, vooral de oudere collecties niet
anoukwendy schreef:75€ omgerekend, iets goedkoper dus maar daarintegen zijn andere dingen als eten enzo duurder. Ik kan er bijvoorbeeld echt niet aan wennen dat een komkommer 3€ kan kosten![]()
En een zak musli voor de paarden makkelijk 30€ kostga nog eens failliet met zoveel knollen
Iriscope schreef:Ja ik denk dat ik dan wat dat betreft wat meer geluk heb. Het leven is hier vrij goedkoop voor ons. In Nederland zouden we ons nooit 6 paarden kunnen veroorloven natuurlijk!
Alleen de dekjes zijn dan in verhouding vrij duur en natuurlijk het verzenden, maar ik betaal per paard maar ongeveer 130 euro in de maand aan hooi en ruwvoer, dat scheelt wel een heleboel aan kosten als je het met een stal in Nederland vergelijkt. Als er gras staat, dan is het natuurlijk nog minder, maar das meestal maar zo'n 2 maanden per jaar dat het genoeg is voor ze.
Ons huis heeft 3 slaapkamers, 2 badkamers, een dubbele garage en 5ha grond van ons, plus 15ha voor gras voor de paarden en dat kost ons 825 euro in de maand inclusief elektra en water.
Gewoon om jullie een idee te geven wat het hier kost om te leven, misschien snappen jullie dan ook dat ik wat meer uit kan geven aan al die dekjes
Iriscope schreef:Ja de salarissen liggen wel zeker een stuk lager dan ze in Nederland liggen, maar wij mogen gelukkig niet klagen. Het maakt helaas gewoon een enorm verschil hoe hoog je opgeleid bent, als je hier amper opgeleid bent (en meestal dan ook donkerder van huidskleur) dan krijg je echt schandalig weinig. In de supermarkt bijvoorbeeld, voor 6 dagen in de week, kreeg mijn schoonmaakster 150-200 euro in de maand.
Daarom hebben we haar daar weggekaapt en nu werkt ze voor een hoger salaris maar 2 dagen in de week
Hooi is hier dan wel weer duur, omdat er zo ontzettend weinig regen valt.
Sammiex2000 schreef:De mensen die hier zowel dekjes hebben met gouden als zilveren details, hebben jullie dan ook gouden dingen voor bij de goudkleurige details en zilveren voor bij de zilverkleurige? Of gewoon alles door elkaar, zilver beugels bij een dekje met goud of andersom
Sammiex2000 schreef:De mensen die hier zowel dekjes hebben met gouden als zilveren details, hebben jullie dan ook gouden dingen voor bij de goudkleurige details en zilveren voor bij de zilverkleurige? Of gewoon alles door elkaar, zilver beugels bij een dekje met goud of andersom
HopeDreamer schreef:Sammiex2000 schreef:De mensen die hier zowel dekjes hebben met gouden als zilveren details, hebben jullie dan ook gouden dingen voor bij de goudkleurige details en zilveren voor bij de zilverkleurige? Of gewoon alles door elkaar, zilver beugels bij een dekje met goud of andersom
Ik heb het gewoon door elkaar