PS of Sweden en Equestrian Stockholm

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Re: PS of Sweden en Equestrian Stockholm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 08:22

En waar blijven die mega collectie foto's ??

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 08:50

Kimley schreef:
En waar blijven die mega collectie foto's ??

Bij mij staat er teveel rotzooi voor, geen zin om dat allemaal weg te halen voor een foto :=

Jessie2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:13

Ah jammer ik zou jouw collectie wel eens willen zien

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:42

Jessie2020 schreef:
Ah jammer ik zou jouw collectie wel eens willen zien

Er zijn er nu iets van 10 van ES bij, PS heb ik er wel wat weggedaan en mogen er nog meer weg maar heeft geen haast.

Maar had het er vanmorgen met mn vriend over, er word hier veel ingebroken in schuren dus misschien verhuis ik mn spullen wel naar boven en neemt hij mijn kamertje voor zn belangrijkste spullen. Als dat doorgaat kan ik wel foto’s maken

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:59

We zijn bijna toe aan een nieuw topic, we kunnen daar wel openen met een foto van onze collecties en een lijstje met welke dekjes we allemaal al hebben.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:13

Oh wow, je hebt gelijk! Wow, dat is snel gegaan haha

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:18

Dan moet ik een nieuwe foto maken :')

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:35

anoukwendy schreef:
DiscoDipp schreef:
Nu snap ik waarom je geen collectie foto wilde maken :')

Maar hoeveel dekjes heb je nu in totaal? _O-

Eh ergens tussen de 150 en 200 ofzo? Geen idee :=
Heb de afgelopen 2 jaar al iets van 50 dekjes weggedaan en wil er nog wat wegdoen maar eskadron verkoopt echt niet meer, vooral de oudere collecties niet

Hoe duur zijn ze bij jullie eigenlijk? :)

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 11:51

75€ omgerekend, iets goedkoper dus maar daarintegen zijn andere dingen als eten enzo duurder. Ik kan er bijvoorbeeld echt niet aan wennen dat een komkommer 3€ kan kosten :roll:
En een zak musli voor de paarden makkelijk 30€ kost :$ ga nog eens failliet met zoveel knollen _O-

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:47

anoukwendy schreef:
75€ omgerekend, iets goedkoper dus maar daarintegen zijn andere dingen als eten enzo duurder. Ik kan er bijvoorbeeld echt niet aan wennen dat een komkommer 3€ kan kosten :roll:
En een zak musli voor de paarden makkelijk 30€ kost :$ ga nog eens failliet met zoveel knollen _O-

Oh wow!
Qua dekjes prijs valt dat dan heel erg mee, het verschil.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:11

Ja ik denk dat ik dan wat dat betreft wat meer geluk heb. Het leven is hier vrij goedkoop voor ons. In Nederland zouden we ons nooit 6 paarden kunnen veroorloven natuurlijk!
Alleen de dekjes zijn dan in verhouding vrij duur en natuurlijk het verzenden, maar ik betaal per paard maar ongeveer 130 euro in de maand aan hooi en ruwvoer, dat scheelt wel een heleboel aan kosten als je het met een stal in Nederland vergelijkt. Als er gras staat, dan is het natuurlijk nog minder, maar das meestal maar zo'n 2 maanden per jaar dat het genoeg is voor ze.

Ons huis heeft 3 slaapkamers, 2 badkamers, een dubbele garage en 5ha grond van ons, plus 15ha voor gras voor de paarden en dat kost ons 825 euro in de maand inclusief elektra en water.
Gewoon om jullie een idee te geven wat het hier kost om te leven, misschien snappen jullie dan ook dat ik wat meer uit kan geven aan al die dekjes :P
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 12-12-20 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:13

Weet iemand of ze toevallig ergens korting hebben op de Faded Fuchsia? :o

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:16

Iriscope schreef:
Ja ik denk dat ik dan wat dat betreft wat meer geluk heb. Het leven is hier vrij goedkoop voor ons. In Nederland zouden we ons nooit 6 paarden kunnen veroorloven natuurlijk!
Alleen de dekjes zijn dan in verhouding vrij duur en natuurlijk het verzenden, maar ik betaal per paard maar ongeveer 130 euro in de maand aan hooi en ruwvoer, dat scheelt wel een heleboel aan kosten als je het met een stal in Nederland vergelijkt. Als er gras staat, dan is het natuurlijk nog minder, maar das meestal maar zo'n 2 maanden per jaar dat het genoeg is voor ze.

Ons huis heeft 3 slaapkamers, 2 badkamers, een dubbele garage en 5ha grond van ons, plus 15ha voor gras voor de paarden en dat kost ons 825 euro in de maand inclusief elektra en water.
Gewoon om jullie een idee te geven wat het hier kost om te leven, misschien snappen jullie dan ook dat ik wat meer uit kan geven aan al die dekjes :P

Wat interessant om te lezen! Ik moet wel zeggen, ik heb de paarden nu ook bij huis maar de kosten die ik daarvan heb zijn zo weinig.. Dus herkenbaar dat er inderdaad meer overblijft voor andere dingen :D

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:17

HopeDreamer schreef:
Weet iemand of ze toevallig ergens korting hebben op de Faded Fuchsia? :o

Nee en die komt er voorlopig ook niet want het is nieuwe collectie

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 13:25

Ik gebruik per maand zo’n 10/12 hooibalen voor 6 paarden, dat kost me zo’n 300/360€ per maand, voor alle 6 dus. Nu heb ik gewoon de mazzel dat ik wat mensen ken want normaal betaal je hier 50/60€ per hooibaal en hadden mn kosten dus ook dubbel zo hoog geweest. Maar daarintegen kan ik dus maar 2 paarden thuis hebben vanwege de ruimte en staan er 4 2,5 km verderop. Gebruik een strobaal per maand a 40/50€.
Wij betalen aan huur 1000€ incl alles, behalve hout als we de kakelugn aan willen doen, dat betalen we wel zelf.
Voor de 4 die niet thuis zijn betaal ik 50€ per paard per maand stalling, kale stal dus derest betaal ik zelf.
En voor een zak voer dus 30€, en er gaan flink wat zakken doorheen door dana nu :P

Verdien je dan ook minder iris? Hier liggen de salarissen ongeveer als in nederland. Maarja, eten is dus reteduur

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:29

Ja de salarissen liggen wel zeker een stuk lager dan ze in Nederland liggen, maar wij mogen gelukkig niet klagen. Het maakt helaas gewoon een enorm verschil hoe hoog je opgeleid bent, als je hier amper opgeleid bent (en meestal dan ook donkerder van huidskleur) dan krijg je echt schandalig weinig. In de supermarkt bijvoorbeeld, voor 6 dagen in de week, kreeg mijn schoonmaakster 150-200 euro in de maand.
Daarom hebben we haar daar weggekaapt en nu werkt ze voor een hoger salaris maar 2 dagen in de week :P

Hooi is hier dan wel weer duur, omdat er zo ontzettend weinig regen valt.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 14:48

Iriscope schreef:
Ja de salarissen liggen wel zeker een stuk lager dan ze in Nederland liggen, maar wij mogen gelukkig niet klagen. Het maakt helaas gewoon een enorm verschil hoe hoog je opgeleid bent, als je hier amper opgeleid bent (en meestal dan ook donkerder van huidskleur) dan krijg je echt schandalig weinig. In de supermarkt bijvoorbeeld, voor 6 dagen in de week, kreeg mijn schoonmaakster 150-200 euro in de maand.
Daarom hebben we haar daar weggekaapt en nu werkt ze voor een hoger salaris maar 2 dagen in de week :P

Hooi is hier dan wel weer duur, omdat er zo ontzettend weinig regen valt.

Jeetje zeg! Ik heb ook geen opleiding maar ben blij met mn baan en salaris en dat ik het allemaal kan betalen :D vind mn baan ook ontzettend leuk dus dat zit ook mee haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:03

De mensen die hier zowel dekjes hebben met gouden als zilveren details, hebben jullie dan ook gouden dingen voor bij de goudkleurige details en zilveren voor bij de zilverkleurige? Of gewoon alles door elkaar, zilver beugels bij een dekje met goud of andersom

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:36

Sammiex2000 schreef:
De mensen die hier zowel dekjes hebben met gouden als zilveren details, hebben jullie dan ook gouden dingen voor bij de goudkleurige details en zilveren voor bij de zilverkleurige? Of gewoon alles door elkaar, zilver beugels bij een dekje met goud of andersom

Ik heb het gewoon door elkaar

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:39

Sammiex2000 schreef:

Ik heb ook allebei maar rij gewoon met zilveren beugels, hoofdstellen met zilver gespen. Daar kan ik echt niet mee zitten. Zo erg valt een goud randje dan ook weer niet op

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:50

HopeDreamer schreef:
Sammiex2000 schreef:

Ik heb het gewoon door elkaar

Ik ook inderdaad. :)

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 16:57

Wintersale bij ruitergoed is van start *\o/*

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:45

Daar kreeg ik helaas ook de melding van inderdaad.. :+ kon een set beenbeschermers niet laten liggen om mijn sets compleet te maken.

anoukwendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:46

Gaat iemand die groene set bestellen die morgen uitkomt?

Devic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:47

Ik heb de PS broek Brooklyn besteld. Er was hier iemand die hem al heeft toch? Ben heel benieuwd hoe hij zit. Hij ziet er heel comfortabel uit in ieder geval.