Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hannanas schreef:Ik zat eens te kijken voor een nieuwe kunststof ghost quevis (lijkt het meest op het oude basis model van 10 jaar terug) met kussens no4.
Pfff ik begrijp de verbeteringen, maar de prijs is inmiddels flink gestegen zeg...
Je vindt ze met de nieuwste opbouw en no4 kussens niet voor 350€ tweedehands.. jammer hoor. Sowieso zijn ze vaak van leer.
Horen jullie niet van meer mensen dat de prijs flink gestegen is (te)?
Oude ghost met dan te kopen nieuwe no4 kussens, heeft niet zo’n sterke basis opbouw als nieuwe type he?
Hannanas schreef:Ik zat eens te kijken voor een nieuwe kunststof ghost quevis (lijkt het meest op het oude basis model van 10 jaar terug) met kussens no4.
Pfff ik begrijp de verbeteringen, maar de prijs is inmiddels flink gestegen zeg...
Je vindt ze met de nieuwste opbouw en no4 kussens niet voor 350€ tweedehands.. jammer hoor. Sowieso zijn ze vaak van leer.
Horen jullie niet van meer mensen dat de prijs flink gestegen is (te)?
Oude ghost met dan te kopen nieuwe no4 kussens, heeft niet zo’n sterke basis opbouw als nieuwe type he?
Hannanas schreef:Experimenten/mooi vraagstuk:
Zouden ghost en barefoot goede oplossingen zijn voor veel en vaak rijden, zeg 4 uur per dag, met wisselende ruiters. Mij lijkt van wel. Mocht ik er eentje rond de 300€ kunnen scoren zou dat geprobeerd kunnen worden voor 1 paard. Kijken hoe dat zich een heel seizoen houdt.
Jackytje schreef:Zo, vandaag de Soft Walk, Madrid en Arizona getest en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben.Altijd gedacht dat Barefoot veel schuift en erg breed zit, maar dat viel me heel erg mee. De Soft Walk vond ik wel best breed zitten, maar die was dan ook het minst ingereden. Uiteindelijk gaat mijn voorkeur (en die van mijn paard) toch naar de Madrid of Arizona. Aangezien de Lazy Mountain zelfde basis heeft als Arizona, staat die ook op mijn lijstje. Persoonlijk vind ik de Arizona niet wow qua uiterlijk
De Nut vind ik mooier, maar die raadt mijn zadelpasser af ivm het stijvere tuigleer o.a. De LM is dan wel mooier voor het oog, net als de Madrid. Wat denken jullie?
Ik heb in beide zadels maat 1 nodig trouwens, dit is maat 2.![]()
(Ik zit een beetje beroerd want ik vond die fenders met kniewrongen zo irritant, bleven ook altijd aan mijn schoenrand hangen)
Arizona
xLes schreef:Mijn vriend heeft ook een Barefoot, Cheyenne. Ligt een Barefoot pad onder en een FRA singel. Toch schuift hij nog. Is er iets dat we nog zouden kunnen proberen? Paardje loopt er lekker onder en vriend vind het heerlijk zitten, maar dat schuiven is niet zo handig op buitenrit.
xyzutu2 schreef:Hannanas schreef:Experimenten/mooi vraagstuk:
Zouden ghost en barefoot goede oplossingen zijn voor veel en vaak rijden, zeg 4 uur per dag, met wisselende ruiters. Mij lijkt van wel. Mocht ik er eentje rond de 300€ kunnen scoren zou dat geprobeerd kunnen worden voor 1 paard. Kijken hoe dat zich een heel seizoen houdt.
Vier uur rijden elke dag op 1 paard vind ik persoonlijk sowieso te lang
xyzutu2 schreef:Hannanas schreef:Experimenten/mooi vraagstuk:
Is dat vier uur per dag wisselende ruiters op 1 paard, of bedoel je dat je het zadel 4u per dag op wisselende paarden wilt gebruiken?
Sowieso past lang niet elk boomloos zadel op elk paard, dus dat is al lastig in het laatste scenario. Dus iets wat op paard A prima ligt is voor paard B te lang, is voor de ruiter op paard C te breed, schuift op paard D en paard E past het zadel wel maar heeft dan wel een andere maat pommel nodig.
Vier uur rijden elke dag op 1 paard vind ik persoonlijk sowieso te lang, maar als je een zadel 4u per dag gebruikt dan zul je ook veel vaker de inlages moeten vernieuwen omdat die wel gaan lijden onder de stijgbeugeldruk. Het slijt toch, wordt in elkaar gedrukt en de schokdemping gaat er steeds meer uit.
Madonnamagic schreef:Ik vind de arizona zowieso mooier, maar vind m ook mooier staan op je paard. Dus als de zit niet uitmaakt voor je... Arizona!
Saravda schreef:ik heb een hele fijne barefoot london. Hier reed ik altijd mijn tafelmodel haflinger mee. Wegens zijn overlijden zit er een nieuw paard gekomen. Een leuke pre! Maar met een hoge schoft.... wie o wie weet of barefoot in combinatie met een hoge schoft eencombinatie is?
Of zal ik mijn fijne barefoot moeten verkopen om opzoek te gaan naar een ander zadel..
Fabster schreef:Je hebt werkpaarden en luxe paarden. Volgens mij gaat t hier om een manege. Dus werkpaarden. 4 uur per dag is dan geen uitzondering.
Buitenzinnig schreef:Met Ghost worden lange ritten gedaan. Zo ook de Tevis cup (zwaarste endurance rit in Amerika), en andere lange ritten waar vele kilometers per dag worden gereden (en langer dan 4 uur). Daar moet ook voor getraind worden, er zijn zeker een groot aantal klanten welke hun Ghost voor meerdere uren achtereen gebruiken.
Nee hoor, de inlagen slijten niet zo snel. Het is echter wel zo dat je het goed in de gaten moet houden. Denk maar aan een boomzadel, met wol gevulde kussens. Als je dat zadel intensief gebruikt, dagelijks, zul je er ook vaker een pluk wol in moeten laten brengen, of vaker de vulling moeten verwisselen dan dat je 3x per week een uurtje rijdt.
De nieuwprijs van een Quevis inclusief standaard Ghost pad is €690. Dit is inclusief Italy kussens of NO3 kussens (kun je uit kiezen)
Er kan uiteraard ook gekozen worden voor een andere pad. Er zijn ook pads van geheel katoen, ook aan de onderzijde, waar inlagen in kunnen. Als je deze eruit haalt kun je prima de pad 1x in de week wassen.
De Ghost pads hebben een sympanova onderkant (er kan ook gekozen worden voor scheerwol, medicinaal wol of katoen). Het sympanova kan gemakkelijk worden afgenomen met water en een spons
Hannanas schreef:... 9 vd 10 paarden met boomzadels hebben de dekjes over de ruggengraat liggen. Schoft redt je wel, goed omhoog trekken, ruggengraat echt niet.
DubbelDun schreef:Hannanas schreef:... 9 vd 10 paarden met boomzadels hebben de dekjes over de ruggengraat liggen. Schoft redt je wel, goed omhoog trekken, ruggengraat echt niet.
Hoe verklaar je dan dat mijn paard met een echt wel hoge/uitstekende ruggengraat met de Skito na een rit met dit warme weer toch écht wel een mooie droge ruggengraat heeft...
DubbelDun schreef:Geen shims, de standaard inlages, maar wel onder boomloos (niet goed gelezen)