Duhelo schreef:Vanavond de roma getest. Volgens mij ligt die op het eerste zicht prima. Mijn FRA singel werkte doordat ik de singelstoten naar voor kon trekken.
Eerste gevoel als ik erop zat was: plat en breed.
Plat snap ik, het is geen kuipje, maar breed - je paard (prachtig dier) is breed...daar haalt de Ghost wel wat vanaf, maar geen half paard 
Citaat:
Dat was wel even weer wennen. Na wat balans zoeken ging het eigen prima om te draven, paard liep redelijk ruim en reageerde heel goed op mijn zit. De galop liep ze wat met de rem erop, maar dat is wel haar moeilijkste gang. Enkele huppels gekregen, en ondanks mijn agradipad met nepbont schoof het zadel niet. (een paar jaar geleden heb ik een ghost getest en met die neopreenachtige pad eronder kon ik niet eens opstijgen, laat staan galopperen en erop blijven). Ik had ook een vrij stevig en betrouwbaar gevoel in het zadel.
Jij voelt je paard beter, maar je paard jou ook, dus wellicht heeft hij jouw onbalans aangevoeld en daarom niet helemaal vrij uit gelopen???
Citaat:
Minpuntje zijn de wiebelbenengevoel. Ik had het gevoel dat mijn onderbenen overal rondzwalpten.
Dan val je dan lelijk door de mand
zonder wrongen om je benen op zijn plek te houden - even door oefenen. Je was tenslotte nog een beetje zoekende.
Citaat:
Momenteel heb ik er een agradipad onder met dubbeldikke barefoot inlages, maar die zijn voor mijn gevoel toch echt te veel.
En met enkele inlagen?
Citaat:
Mijn paard is een brede koudbloed, goed gespierde rug, ik weeg inclusief zadel max 68 kilo en we rijden vooral dressuurmatig/buiten.
Zou geen probleem moeten zijn....
Citaat:
kwa dekjes heb ik zelf:
-agradipad met dubbeldikke inlages
-vilten westernpad
- equisaver (ding zou drukverdelend werken)=>
http://www.fasttackdirect.co.uk/product ... e_Pad.html- schapenvacht
-dunne en dikkere dressuurdekjes
- een soort mousse onderlegger van decathlon.
Is er iets van deze dekjes die kunnen voldoen (de equisaver mss?) zonder dat het een grote stapel wordt maar dat ook fijn blijft voor de rug?
Wat mij betreft - maar wellicht heeft BuitenZinng hier nog wat aan toe te voegen - de Agradi pad, maar dan niet zulke dikke inlagen er in. Of de vilten westernpad (niet mooi onder dit model, wel functioneel)
Niet de dressuurdekjes - van de Equisaver kan ik helaas niet zien hoe hij in elkaar steekt - ben er ook niet mee bekend. Wellicht is hij ideaal.
Mousse onderlegger van de Decathlon??? Zelfde, geen idee.
[/quote]