[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:15

Daar zijn geen gaatjes voor :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:17

pleiada schreef:
Ziet er wel mooi uit verder..Hopelijk went het een beetje en kan het schuifprobleem worden opgelost!

Vind het ook erg mooi <3 Ik ga deze testweek goed gebruiken, hoop echt dat ik kan wennen!

Wat vinden jullie van deze kleur op de pony?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:17

Seriues >;)?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:18

romyloverrr schreef:
Oef, net mij MZM geestig een heel mooi voormalig testzadel gezien.
(westernmodel in maat 0)
Helaas gaat iemand anders hem eerst nog passen.
Dus een vrij grote kans dat ik hem niet kan overkopen helaas.

Jammer joh! Was echt een mooie set ook. Hopelijk wordt ie teruggestuurd.

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:29

Meiden! Een vriendin van mij heeft een zo goed als nieuwe Barefoot Madrid te koop, omdat het toch niet passend gemaakt kon worden op haar paard (het zadel is helemaal prima): http://link.marktplaats.nl/m863974847

Wilde het hier even onder de aandacht brengen, voor het geval iemand hier er blij mee kan zijn :) Het kriebelt bij mij ook, maar 1 zadel is voorlopig even genoeg :+

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:38

Geryon: ik vind de kleur vreselijk op je pony := viel me direct negatief op

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:42

pmarena schreef:
Zou een singel van een metertje of wat langer ook al niet een verschil maken qua schuiven? :)
+:)+ :j Absoluut!!! En misschien moet je een beetje na-singelen als je er op zit ? Zo'n zacht zadel zinkt altijd wat in..... **edit** ik lees net dat je gaatjes te kort komt......

Doe in elk geval even een vetertje door het lusje van de pad en zet het vast aan de ring - dan schuift de pad er niet meer onderuit. Kan het lange gevoel niet komen door je gympies? Het maakt bij mij uit wat voor schoenen ik aan heb (qua gevoel) Ik heb een paar van die rij-gympen en die hebben een dunnere zool dan de Jodhpurs.
Laatst bijgewerkt door Kwetal op 30-10-14 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:42

Oh wauw! Ziet er wel heel mooi uit geryon! Hoe reageerd je pony erop? Ik kan het niet heel goed zien maar ik vind dat ie kwa schoft nog niet zo heel verkeerd ligt! Ben benieuwd hoe je deze week gaat ervaren!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 20:46

Ik ben benieuwd! Jammer dattie schuift wel.. Hij ziet er wel heel nieuw uit nog, echt een torentje. Scheelt t nasingelen evt nog wat? Ik hoop dat je er veel plezier van hebt deze week.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 21:53

Ik vind de nieuwe gohst zadels ook erg mooi.
Misschien wil ik daar ook eens eentje van testen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:20

Pippaa schreef:
Geryon: ik vind de kleur vreselijk op je pony := viel me direct negatief op

Hahaha het ligt dus niet aan mij _O- Bij zo'n vos maakt het echt zoveel verschil, net een andere tint bruin :')

Kwetal schreef:
pmarena schreef:
Zou een singel van een metertje of wat langer ook al niet een verschil maken qua schuiven? :)
+:)+ :j Absoluut!!! En misschien moet je een beetje na-singelen als je er op zit ? Zo'n zacht zadel zinkt altijd wat in..... **edit** ik lees net dat je gaatjes te kort komt......

Doe in elk geval even een vetertje door het lusje van de pad en zet het vast aan de ring - dan schuift de pad er niet meer onderuit. Kan het lange gevoel niet komen door je gympies? Het maakt bij mij uit wat voor schoenen ik aan heb (qua gevoel) Ik heb een paar van die rij-gympen en die hebben een dunnere zool dan de Jodhpurs.

Ja gympen hebben er ook zeker aan meegeholpen! Ik rijd daar wel vaker in dus ik weet wat dat doen (en dat vind ik negatief :+) maar is niet hét probleem geweest hier..

Zal morgen even proberen na te singelen! Heb ik niet aan gedacht, maar klinkt erg logisch :P Er zijn nog wel een paar gaatjes over. Maar niet genoeg voor een langere singel zegmaar.

First_Unique schreef:
Oh wauw! Ziet er wel heel mooi uit geryon! Hoe reageerd je pony erop? Ik kan het niet heel goed zien maar ik vind dat ie kwa schoft nog niet zo heel verkeerd ligt! Ben benieuwd hoe je deze week gaat ervaren!

Ja klopt!! Tussen het zadel en de schoft zit echt genoeg ruimte :D :D, geen extra inlages ofzo nodig. Alleen de pad laat een stuk schoft niet vrij (met dat stuk heb ik altijd moeite :')). Maar dat maakt mij niet zo heel veel uit, als er maar geen gewicht op komt of niet erg schuurt vindt hij het prima. Hoe pony erop reageerde kan ik echt niet zeggen! Want hij was sowieso vervelend. Hij rende weg voor het hoofdstel alsof hij een pony was die nog nooit in de hand was geweest -:) Kwam ie eindelijk in de buurt, rende hij weer in paniek weg toen ik de teugels over zijn hoofd wilde doen. Soms, is het echt een mongool _O-

muppetmayo schreef:
Ik ben benieuwd! Jammer dattie schuift wel.. Hij ziet er wel heel nieuw uit nog, echt een torentje. Scheelt t nasingelen evt nog wat? Ik hoop dat je er veel plezier van hebt deze week.

Ja je ziet er goed vanaf dat hij nieuw is!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:42

Oef.. wat is het toch een mooi zadel.. en inderdaad spiksplintertjehagelnieuw... Zelf niet eens geprobeerd...had geen tijd aan het begin van deze week en Geryon beloofd op te sturen.. dus ik ben pas aan de beurt als het zadel weer terug is... :+

Die lange singelstoten met alleen gaatjes onderin waren mij bij de Lipica ook al opgevallen... misschien toch wat gaatjes erbij in het vervolg...

Ik vind het een heel mooi bruin zadel, maar zou denk ik op jouw paard toch voor zwart kiezen :j

Pad vastzetten gaat schelen en aansingelen ook vermoed ik.
Ben benieuwd naar je bevindingen in de rest van de week.

Romyloverrr... je staat op de lijst hoor. Mocht de andere tester niet willen kopen, dan is hij voor jou!
Gaat weg met pijn in mijn hart overigens... vind het zo'n mooi zadel. Maar ja.. ik kom er altijd een soort van verkreukeld vanaf, heb nog twee zadels (oh nee.. drie :') ) en rijdt 9 van de 10 keer met mijn BF vachtzadel... dus ja.... dan kan je wel een winkeltje hebben, maar er zijn ook hier grenzen... -O-

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:45

Met een eigen zadel kan je extra gaatjes toevoegen - of bij bestelling vast om extra gaatjes vragen.
Kleur is een kwestie van smaak.. ik vind het niet onaardig, maar net iets te bleekjes, wellicht. Misschien is vetleer leuker.
Voor paarden met een "scherpe schoft" denk ik dat een Christ (of ander lamsvacht dekje) een beter idee is....

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:48

even een terzijde - ik zag dat Mattes tegenwoordig ook een lamsvachtzadel heeft - kosten: € 997,99 :oo %)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:48

Afbeelding
<3 <3 Lekker ding van me. :+: :+:

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:57

Dat zadel? Ja, dat ziet er steeds beter uit ...

Pony in slaapstand niet aantrekkelijk, wel strak geschoren.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 22:59

Waren net terug van buitenrit die dus ook erg langzaam ging kreeg er af en toe net een drafje eruit geperst. Geloof dat als ik dus niet geschoren had gisteren dat ik niet vooruit gekomen was. :+ :')

En zadel is gewoon heerlijk. :j <3

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:08

Kwetal schreef:
even een terzijde - ik zag dat Mattes tegenwoordig ook een lamsvachtzadel heeft - kosten: € 997,99 :oo %)

Ohhh koopje! Hij is wel heel mooi!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:11

Kwetal schreef:

:oo Geloof dat ik dan eerder voor de Christ of FRA zou gaan dan. :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:15

Kwetal schreef:

Welke idioot zou dat betalen voor een fellsattel?Zo bijzonder lijkt het me nou ook weer niet?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:18

Woew dat is ook prijzig genoeg.
Tijdje geleden nog eens met de Iberica gereden, heerlijk ding is het toch. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 23:25

nienke07 schreef:
Oef.. wat is het toch een mooi zadel.. en inderdaad spiksplintertjehagelnieuw... Zelf niet eens geprobeerd...had geen tijd aan het begin van deze week en Geryon beloofd op te sturen.. dus ik ben pas aan de beurt als het zadel weer terug is... :+

Die lange singelstoten met alleen gaatjes onderin waren mij bij de Lipica ook al opgevallen... misschien toch wat gaatjes erbij in het vervolg...

Ik vind het een heel mooi bruin zadel, maar zou denk ik op jouw paard toch voor zwart kiezen :j

Pad vastzetten gaat schelen en aansingelen ook vermoed ik.
Ben benieuwd naar je bevindingen in de rest van de week.

Romyloverrr... je staat op de lijst hoor. Mocht de andere tester niet willen kopen, dan is hij voor jou!
Gaat weg met pijn in mijn hart overigens... vind het zo'n mooi zadel. Maar ja.. ik kom er altijd een soort van verkreukeld vanaf, heb nog twee zadels (oh nee.. drie :') ) en rijdt 9 van de 10 keer met mijn BF vachtzadel... dus ja.... dan kan je wel een winkeltje hebben, maar er zijn ook hier grenzen... -O-

Sorryyyyy _O- _O-

Kwetal schreef:
Met een eigen zadel kan je extra gaatjes toevoegen - of bij bestelling vast om extra gaatjes vragen.
Kleur is een kwestie van smaak.. ik vind het niet onaardig, maar net iets te bleekjes, wellicht. Misschien is vetleer leuker.
Voor paarden met een "scherpe schoft" denk ik dat een Christ (of ander lamsvacht dekje) een beter idee is....

Ik ga het deze week eens met mijn grandeur pad proberen :)

Marcella, dat zadel van jou is zóveel meer naar je paard gaan staan in al die tijd, erg mooi!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 00:01

pleiada schreef:
Kwetal schreef:

Welke idioot zou dat betalen voor een fellsattel?Zo bijzonder lijkt het me nou ook weer niet?

Jawel joh :D
Die van mattes kun je geheel roze bestellen :+

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:23

Volgens mij heb ik mensen van Mattes daar over gesproken vorig jaar op de Spoga. Toen vertelden ze al dat het richting deze prijs zou gaan... Mattes zelf vindt dit vachtzadel héél bijzonder. Zitten features in die HEEL belangrijk zijn en zéker niet vergelijkbaar (want véééél beter) met alle andere (volgens Mattes allemaal slechte) boomloomloze zadels. Wat die features precies zijn kon wilde (kon??) hij niet vertellen... staatsgeheim :+ 8-) :')
Ik vond het prototype verder wel mooi. Materiaal is van super kwaliteit.. maar dik 900,-?! In geen 900 jaar! :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 08:56

Jeutje :oo Wat een prijs!