voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:26

Is er al een foto van de Madrid te paard? Ik ben benieuwd hoe groot of klein hij oogt. Mijn pony is maar 1,40... Maar ik vind het een prachtig zadel geworden :)) Jeetje, geldboom, GROEI! :+

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 17:46

pmarena schreef:

wat stoer!
ik heb net met belgie afgesproken dat ik de madrid bij haar mag testen, er is er nog een voor me en dan ben ik als zij het niet koopt *\o/*
maar dit gaat dan ineens snel dat het nu op de site staat... gaaaaaf

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:38

Deze op de foto is ook bedoeld om te testen, hij gaat als ik hem binnen heb de wederverkopers langs zodat die een indruk ervan kunnen krijgen en hun klanten er goed over kunnen voorlichten, maar jullie hier mogen hem ook wel proberen hoor :)

Wel iedereen maar een paar dagen, want als iedereen hem een week gaat houden dan komt de rest nooit aan de beurt natuurlijk :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:49

Wat een gaaf zadeltje is het toch geworden. Een BF die ik warempel mooi vind. :D Ben benieuwd naar ervaringen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:55

Leuk dat de reacties zo enthousiast zijn :)

Ik zelf heb er niet zoveel mee :P

Vind het een leuk zadeltje hoor en ben blij dat we hem binnenkort kunnen leveren voor de mensen die naar zoiets op zoek zijn :j En ik vind het wel geinig dat het weer een net iets ander systeem is zo met die zitting.

Dat schaap met die verdikte stukken vind ik ook wel een leuk idee.

Maar zelf haak ik een beetje af op die vierkante zweetbladen, ik vind dat nooit echt wat :P

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:58

Ik eerlijk gezegd ook niet, misschien scheelt het dat ik ook maar een klein paardje heb :o

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:03

Ik heb niets met Spaanse zadels, zal deze dan ook niet zo snel kopen zeg maar :o

Jokari ik heb het precies andersom, vind nagenoeg ieder zadel van BF mooi maar deze niet :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:05

Ik vond de zwart met nootbruine Barrydale nog de mooiste tot nu toe eigenlijk :)

De Nut en Rose zadels ook.

Maarja ook die niet voor eigen gebruik, puur qua looks :P

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:11

Haha afgezien van de Barrydale vind ik BF eigenlijk nooit zo mooi (doet niets af van de kwaliteit hé, gaat louter om persoonlijke smaak) maar Spaanse zadeltjes vind ik altijd wel knap. Had beter een ander ras dan mijn IJs gekozen. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:13

Geeft niks hoor, ze zijn ook niet gemaakt om mooi te zijn maar op efficiënte functionaliteit :P

Ik zou zelf graag willen dat de cantle nog eens vervangen wordt door zo'n typisch hoog Spaans boogje...lekker diep en neemt minder ruimte in :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:20

ja ik ben idd fan van spaans,
maar ik mag het demo model testen, niet de nieuwe die nog moeten komen
en ik vind het schaapje er ook superleuk uitzien, dus die moet er dan ook bij

alleen omdat hij nu dus leverbaar wordt moet ik wel gaan nadenken of ik het demo model wil of een nieuwe

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 19:57

Ik heb niet het idee dat de verschillen heel enorm zijn, eerlijk gezegd :)

Maar je zou het oudere sample-model natuurlijk vrij goed kunnen vergelijken met dit laatste sample-model, eer staan vrij duidelijke foto's bij mij op de site :j

uudje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:59

Had de madrid net op FB gezien , hij is echt gaaf, en nu hij eindelijk in de productie gaat, is dit ook het zadel wat ik ga kopen voor mijn jonge paardje die ik volgend jaar ga in rijden. Was eigenlijk al stiekem bang dat het niks meer zou worden met de madrid en zat dus al aan de hildalgo te denken en zelfs de sevilla, maar die viel uiteindelijk toch af. maar ik ben toch wel een echte barefoot fan en was dus nog echt aan het twijfelen of ik uiteindelijk de hidalgo wel of niet zou kopen. Maar omdat ik toch nog tijd zat heb, er nog mee gewacht. Gelukkig maar.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:31

Ik ben er weg van! Hou erg van western en spaans. Zulke gave spullen. Ik vind de sevilla ook mooi, op de foto dan. Heb hem verder nog nooit gezien.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:37

Vandaag Sensation behoorlijk kunnen testen, zadel is goedgekeurd. Poown galoppeert (lees : racet) nog zeer ongebalanceerd en erg vlug, en ik heb niet 1 keer het idee gehad dat het niet goed ging aflopen. :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 07:59

Vind de Madrid dus 10 keer niks geef mij maar een gewoon westernmodel dan. Helaas nog steeds geen geldboompje gevonden in de tuin. -O-

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 08:18

Marcella schreef:
Vind de Madrid dus 10 keer niks geef mij maar een gewoon westernmodel dan. Helaas nog steeds geen geldboompje gevonden in de tuin. -O-

qua uiterlijk of heb je hem geprobeerd?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 12:29

Qua uiterlijk zal er dan ook geen geld aan uitgeven om uit te proberen.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:22

Ik vind hem qua uiterlijk ook niks, maar dat is ook een stukje van type en stijl :))

Ik ben er inmiddels achter dat het 100% zeker de singel is waar mevrouw problemen op heeft gegeven. Of het dan nog zo is dat de spier zeer doet of dat het tussen de oren zit is de volgende stap om uit te sluiten.
Van de week aan de longeerlijn gehad zonder poespas, niks aan de hand. Gisteren longeersingeltje omgedaan en de eerste stappen ontplofte ze, wit van het ogen zichtbaar. Zo'n angst had ze, maar later heeft ze nog keurig rondjes gelopen met het longeersingeltje om. Hopelijk dat ze straks met zadel ook weer rust en geen pijn heeft. Nu nog even de fysio woensdag afwachten.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:25

Dan is het nog steeds de vraag waar de singel dan precies irriteert ?
Durf je er niet eens zonder zadel op te klimmen om te kijken wat ze dan doet ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:29

Nu ik mijn Hidalgo zadel binnen heb wil ik mijn barefoot gaan verkopen.

Het gaat om een zgan (misschien 15x gebruikt?) leren Cheyenne, incl (ongeveer een jaar oude, eerst met ander zadel gebruikt) FRA pad met echt lamsvel onderkant, barefoot HD inlages, extra pommel maat L, barefoot leren T-beugelriemen, veiligheidsbeugels, neopreen singel, barefoot zadelhoes en zgan (2x gebruikt?) barefoot schaap seatsaver (de complete seatsaver dus, niet het bontje voor over het midden)

Nieuwprijs alles bij elkaar is zo'n 900 euro. Wat zou een redelijke vraagprijs zijn voor dit alles?

Ik heb wel op marktplaats en boktmarkt gekeken, maar de prijzen lopen nogal uiteen, en vrijwel niemand heeft de spullen zo nieuw en compleet als ik heb, dus vind het erg moeilijk vergelijken. Hopelijk helpen een paar schattingen van mensen hier me verder :)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:40

Is het een zwarte of bruine? Foto misschien? Zou je ook dingen ervan los willen verkopen?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:46

Shirley schreef:
Dan is het nog steeds de vraag waar de singel dan precies irriteert ?
Durf je er niet eens zonder zadel op te klimmen om te kijken wat ze dan doet ?

Ik denk zelf bij haar borstspier als het de spieren zijn en anders dat de gesp pijn heeft gedaan met lopen.
Ze was nogal veel dikker geworden na het afspenen dus de singel was veel te kort. Slechte kan van mij door niet kritisch te kijken.. hierdoor rolden haar benen over de gespen en dat doet natuurlijk ook zeer.
Het punt is dat ze destijds toen ik gekeken heb naar lengte singel dat ze verkrampte als ik mijn hand bij de singel op de plek van de borstspier wilde leggen. Ze schoot dan het liefst opzij.

Ik durf er zelf echt niet meer op, daar komt daarna dan weer iemand voor die gaat helpen. Zo vallen en naar adem happen gaat zeg maar niet in de koude kleren zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:56

dierfysio schreef:
Is het een zwarte of bruine? Foto misschien? Zou je ook dingen ervan los willen verkopen?

Zwart,
dingen los verkopen, misschien, ligt er een beetje aan wat.
Foto's zet ik zometeen in de markt-advertentie.

Het gaat me vooral om de richtprijs die ik daarin moet zetten, moeilijk!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 13:59

Volgens mij zag ik net op marktplaats een Barefoot Cheyenne drytex met een hele rare manier van dichtdoen van de pommel. Blijkt het met klittenband te zitten, maar dat is toch niet normaal?