Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 01:29

Mijn pony heeft de recuptex 24/7 op, hij heeft cushing en zit in opbouw van medicatie.
Meneer is er erg blij mee, ik heeft in principe enkel de recuptex op, ongeschoren en bij regen gaat er een regendeken over.
Nu met de kou zit deze er standaard om, maar mijn recuptex ziet er dus niet uit want hij gaat er ook gewoon mee op de soms ook natte paddock.
Maar dat gaat prima, ziet er niet mooi uit, maar dekens blijven toch niet schoon.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 09:05

Fauvetje schreef:
Iemand een tip:
paard heeft bucas recuptex (als onderdeken) en een Bucas turnout erboven.
Maar op de schoft knelt het wat, na langdurig dragen schuurt het de haren daar weg... Ze heeft momenteel maat 195 ...
neem ik best een andere maat, of steek ik ergens een verlenger tussen - maar ben bang dat ie dan teveel naar achteren trekt-

Heb ik ook helaas... had deze zomer dan ook maar t haar weg gehaald op dat stuk (7cm vanaf schoft) omdat het eruit zag als en wc borstel. En nu ze 2 dagen weer de deken als onder deken op heeft zag ik allemaal eruit getrokken haren, heb dus weer dat stuk weg geknipt zodat er geen haren uit getrokken kan worden.

Maar een andere oplossing zou fijner zijn. Zal 2 sponsen misschien een idee zijn?

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 15:34

Ik zou graag een recuptex nierdeken willen aanschaffen, maar twijfel of deze wel vast te maken is aan mijn zadel :\ Ik heb een monoblad zadel waar alleen een enkel beugelriem aan kan, er zit dus geen lusje op het zadelblad waar het restje van een beugelriem doorheen kan. Is de recuptex nierdeken alsnog vast te maken aan zo’n soort zadel of moet ik verder kijken naar een ander merk/uitrijdeken?

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:21

_Aine schreef:
Ik zou graag een recuptex nierdeken willen aanschaffen, maar twijfel of deze wel vast te maken is aan mijn zadel : Ik heb een monoblad zadel waar alleen een enkel beugelriem aan kan, er zit dus geen lusje op het zadelblad waar het restje van een beugelriem doorheen kan. Is de recuptex nierdeken alsnog vast te maken aan zo’n soort zadel of moet ik verder kijken naar een ander merk/uitrijdeken?

Ik heb hem tot nu vast gemaakt aan de singelstoten (en alleen als ik hem niet af doe). Als ik hem wel af doe even aan de beugelriem.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:07

Danique07: Bedankt voor je antwoord! Dan zal het voor mij waarschijnlijk niet werken aangezien mijn zadel een monoblad is en de singelstoten pas helemaal onderaan het zadelblad beginnen. Aan de beugelriemen durf ik niet, aangezien het enkele riemen zijn die vast zitten aan een hele open haak.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:58

Fauvetje schreef:
Iemand een tip:
paard heeft bucas recuptex (als onderdeken) en een Bucas turnout erboven.
Maar op de schoft knelt het wat, na langdurig dragen schuurt het de haren daar weg... Ze heeft momenteel maat 195 ...
neem ik best een andere maat, of steek ik ergens een verlenger tussen - maar ben bang dat ie dan teveel naar achteren trekt-

Is het niet te groot? Op het bucas filmpje is te zien dat de aekens vaak te groot zijn en dan klachten geven. Ze moeten een blote billen hebben om het maar even kort uit te leggen.

Anoniem

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:25

Ik twijfel om de recuptex vanaf vandaag als onderdeken op te doen... Het is zo kil op stal maar ik ga anders van 180 gr naar 300 gr, de recuptex is wel lichter dan dat gelukkig... maar vraag mij af of ze niet in een soort 'shock' komt hahaha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:12

Bij mij is de 200 + recuptex veeeel warmer dan mijn 300.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:51

Mijn pony stond vanmiddag koud onder de 100 grams en resuptex light, ik heb haar een 300 grams op gedaan. Het is zo guur, ze voelde echt koud dus ik durfde de 300 wel aan. Ze heeft nu geen recuptex op

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:43

Ik heb de recuptex op en daaroverheen 300grams. Paard is wel sinds vorige week geschoren.
En een koukleum. Overdag de hele dag buiten en 's nachts een stal binnen waarvan wel de deur openstaat dus wel fris.
Hij voelde niet extreem warm aan vandaag.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:59

Ontaarde paardenmoeder hier blijkbaar :') mijne liep nog met een 100grams, geschoren ook. Vandaag heb ik er wel een 100 grams onderdeken bij op gedaan. 300 grams deken vond ik nog wat overdreven :P Ze loopt verder gewoon buiten overdag en 's nachts op stal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 21:49

Ik heb maar de 300 op gedaan zonder recuptex. Die pas eronder als het heeeel koud gaat worden
..

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:28

Ik heb nu ook een 200 grams met hals op en dan de recuptex er onder heerlijk warm is ie.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:03

Goldie schreef:
Ontaarde paardenmoeder hier blijkbaar :') mijne liep nog met een 100grams, geschoren ook. Vandaag heb ik er wel een 100 grams onderdeken bij op gedaan. 300 grams deken vond ik nog wat overdreven :P Ze loopt verder gewoon buiten overdag en 's nachts op stal :)

Zeer ontaard := .

Het is dat die van mij snel last heeft van haar spieren als er kou op komt, anders had ik er helemaal geen deken op gedaan. Is niet anders!
Wel fijn dat die van jou zo kunnen staan!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 22:59

daar waar het vorige winter de hele winter goed ging als onderdeken zag ik vandaag een drukking bij der schoft/manen gedeelde van de deken. Zo raar? Hoe kan dat zo opeens? Baal wel als een stekker

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:39

Ik heb de back on track staldeken, nu moet ie als nood direct 24/7 op omdat mijn paard haar normale onderdeken gesloopt heeft en de nieuwe komt woensdag pas, zou dit schadelijk zijn?
Afbeelding
[/img]
Afbeelding
[/img]

JenniferU

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:41

ligt netjes toch?

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 21:52

Hier vandaag de recuptex gekocht, ben benieuwd hoe mijn pony erop gaat reageren := Ze heeft erg strakke rugspieren dus hopelijk ga ik verschil merken :)
Hij is wel een beetje lang bij haar benen maar ze heeft een best grote maat voor haar stokmaatje :') op de borst en qua lengte prima gelukkig :)

Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:04

Robin_Rikkie schreef:
Hier vandaag de recuptex gekocht, ben benieuwd hoe mijn pony erop gaat reageren := Ze heeft erg strakke rugspieren dus hopelijk ga ik verschil merken :)
Hij is wel een beetje lang bij haar benen maar ze heeft een best grote maat voor haar stokmaatje :') op de borst en qua lengte prima gelukkig :)

[ [url=m/XpfUdj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn shet heeft ook een te grote maat voor haar stokmaat eigenlijk & ze heeft hele korte beentjes dus dekens hangen bij haar ook zo op haar knieën :')

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-18 22:24

kirsten4 schreef:
Robin_Rikkie schreef:

[ [url=m/XpfUdj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn shet heeft ook een te grote maat voor haar stokmaat eigenlijk & ze heeft hele korte beentjes dus dekens hangen bij haar ook zo op haar knieën :')

Hihi := Ze is 1,52 maar heeft 6.3/191cm qua maat, volgens die tabellen met stokmaten en dekenmaten zou ze 175 moeten hebben maar daar past ze echt niet in :Y)

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 10:08

Ik gebruik nu een tijdje de recuptex voor mijn jonge ruin... ik was erg sceptisch moet ik eerlijk toegeven.. maar het resultaat is echt super, hij is Met rijden zo een stuk soepeler en losser in zijn lijf echt bizar.

Hij vind Het overigens ook fijn om hem te dragen, valt altijd in slaap, terwijl ie normaal altijd loopt te draaien en vervelen.

Dralon lag er ook ff overheen, omdat we bij een open tochtende deur stonden

Afbeelding

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 12:36

Ik heb de recuptex nog niet gebruikt voor het rijden. We zijn nog aan het revalideren. Maar merk met wandelen dat ze vaker helemaal naar beneden gaat met haar neus.

Even een fotootje hoe de deken op haar ligt.
Afbeelding

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 15:53

Ik heb hem gister ook eindelijk besteld.

Kan niet wachten tot hij binnen is.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 19:41

Ik heb inmiddels ook maar de light er bij besteld :D

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-18 20:07

Er wordt nu op marktplaats een recuptex aangeboden, maar volgens mij is het niet pluis....

Afbeelding
Gaat om Wes..
Ik kreeg argwaan toen hij vroeg of ik een foto wilde maken als ik de deken binnen had...
Gaat om deze advertentie
Bucas Recuptex te koop http://link.marktplaats.nl/m1347545004? ... t=app_iosa
De persoon kon geen tikkie sturen en geen betaalverzoek via MP