Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
woepsie90 schreef:Hoi! Mag ik even tussendoor wat vragen? Ik ben op pagina 1 begonnen met lezen aangezien ik een Ghost zadel op het oog heb maar wel nog wat kennis wil opdoen
.
Vraagje over de foto's die hier staan: ik zie soms best veel lagen met dekjes/pads/etc onder de boomloze zadels liggen. Moet dat echt? Want zo voel je toch amper wat, of lijkt dat alleen zo? Het lijkt zo hoog met al die lagen, en 'contactloos'... Onderhand denk ik dat ik liever een barebackpad heb, lekker simpel.
Ik bedoel het niet om kritiek te geven, maar ik dacht dat boomloos betekende dat je meer het paard kon voelen en dat beeld heb ik nu niet, na het lezen van alle berichten... Wie kan het mij uitleggen?
pien2010 schreef:woepsie90 schreef:Hoi! Mag ik even tussendoor wat vragen? Ik ben op pagina 1 begonnen met lezen aangezien ik een Ghost zadel op het oog heb maar wel nog wat kennis wil opdoen
.
Vraagje over de foto's die hier staan: ik zie soms best veel lagen met dekjes/pads/etc onder de boomloze zadels liggen. Moet dat echt? Want zo voel je toch amper wat, of lijkt dat alleen zo? Het lijkt zo hoog met al die lagen, en 'contactloos'... Onderhand denk ik dat ik liever een barebackpad heb, lekker simpel.
Ik bedoel het niet om kritiek te geven, maar ik dacht dat boomloos betekende dat je meer het paard kon voelen en dat beeld heb ik nu niet, na het lezen van alle berichten... Wie kan het mij uitleggen?
Zo'n dik pakket is lang niet altijd nodig hoor! Meestal red je het wel met gewone inlages. Als je zwaarder bent of echt lange ritten wil maken kun je beter wel voor hd inlages gaan. Als je paard een moeilijke rug heeft(spieratrofie bijvoorbeeld) kunnen shims wel handig zijn. Ook als je paard een opstaande ruggengraat heeft moet je uitkijken dat de ruggengraat vrij blijft en anders ophogen met inlages
Over het close-contact gevoel: bij mijn bf met dubbele inlages kon ik het nog steeds voelen als ze haar rugspieren aanspande.
Berdien schreef:BF staat voor Barefoot![]()
Zowel zadels van Ghost en Barefoot zijn goed te testen, ik zou gewoon eens het een en ander uit gaan proberen! Dan pas weet je of het wat voor je paard is, maar ook of het voor jou werkt
Berdien schreef:Ooooh![]()
Helemaal niet naar je locatie gekeken! Ja dan kan ik me voorstellen dat het een stuk lastiger wordt om ze te testen. Is er in de UK niet iets wat vergelijkbaar is? Hopelijk is de Ghost die je moeder mee kan nemen wat, zou wel een mooie oplossing zijn!
Debbie00 schreef:Ik heb vandaag mijn HD inlages binnen gekregen. Ze zijn wel wat kleiner/smaller dan de moosgummi inlages. Ik denk dat ze zoveel mogelijk in de pad tegen de rand bovenaan moeten zitten??? Tegen de strook voor de ruggengraat vrijheid bedoel ik.
Cambiar schreef:Ik vind die Ghost maremma geweldig!
Mag ik even vragen? Is die ook geschikt zoals het christ pad iberica voor de beginselen van academische dressuur?
Ligt het zadel mooi stabiel op Iberische paarden ( ik heb enkele Lusitano, andalusier en berber paarden en zou op allemaal moeten passen). Ik haat zadels die naar voren schuiven. Dat doen ze allemaal tot nu toe behalve de startrekk espaniola. Om eens een ander zadel te kopen zou ik er graag nog een maremma bij hebben als die aan bovenstaande voorwaarden voldoet...