[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:32

Die roze buorini is zo tof! Zou dat ook een beetje leuk staan onder de lazy mountain? Of zijn de zijkanten daar te lang voor?

Wauw, mooi dat lichtroze bij de kleuren van je zadel!

Duhelo

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:53

die staat goed zeg!

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:07

Welk type dekje is dat?
Welke maat Barrydale heb je? 1 of 2?
Ik ben verliefd!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:19

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:26

missanita84 schreef:
Burioni heb ik onder mijn ghost gehad en ook nu. Onder mijn Barefoot cheyenne[ [url=m/sk49Pj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FZ6rhn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi!! Wat voor maat Cheyenne heb jij? :)

Toch maar eens kijken naar die Burioni pads. Misstaat niet onder een Cherokee denk ik!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:32

Dank je!; ik heb een maat twee cheyenne

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:34

Dan zijn het nog best grote pads of niet? Ik heb een maat 2 Cherokee, maar kan het bijbehorende dekje haast niet vinden, haha!
Maar eens brainstormen welke kleur ik wil. Twijfel tussen groen en blauw. Roze vind ik ook erg mooi, maar dat kan ik een hengst niet aan doen _O-

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:47

Hoi! Mag ik even tussendoor wat vragen :-)? Ik ben op pagina 1 begonnen met lezen aangezien ik een Ghost zadel op het oog heb maar wel nog wat kennis wil opdoen :-).

Vraagje over de foto's die hier staan: ik zie soms best veel lagen met dekjes/pads/etc onder de boomloze zadels liggen. Moet dat echt? Want zo voel je toch amper wat, of lijkt dat alleen zo? Het lijkt zo hoog met al die lagen, en 'contactloos'... Onderhand denk ik dat ik liever een barebackpad heb, lekker simpel :P.

Ik bedoel het niet om kritiek te geven, maar ik dacht dat boomloos betekende dat je meer het paard kon voelen en dat beeld heb ik nu niet, na het lezen van alle berichten... Wie kan het mij uitleggen :P?

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 17:41

woepsie90 schreef:
Hoi! Mag ik even tussendoor wat vragen :-)? Ik ben op pagina 1 begonnen met lezen aangezien ik een Ghost zadel op het oog heb maar wel nog wat kennis wil opdoen :-).

Vraagje over de foto's die hier staan: ik zie soms best veel lagen met dekjes/pads/etc onder de boomloze zadels liggen. Moet dat echt? Want zo voel je toch amper wat, of lijkt dat alleen zo? Het lijkt zo hoog met al die lagen, en 'contactloos'... Onderhand denk ik dat ik liever een barebackpad heb, lekker simpel :P.

Ik bedoel het niet om kritiek te geven, maar ik dacht dat boomloos betekende dat je meer het paard kon voelen en dat beeld heb ik nu niet, na het lezen van alle berichten... Wie kan het mij uitleggen :P?

Zo'n dik pakket is lang niet altijd nodig hoor! Meestal red je het wel met gewone inlages. Als je zwaarder bent of echt lange ritten wil maken kun je beter wel voor hd inlages gaan. Als je paard een moeilijke rug heeft(spieratrofie bijvoorbeeld) kunnen shims wel handig zijn. Ook als je paard een opstaande ruggengraat heeft moet je uitkijken dat de ruggengraat vrij blijft en anders ophogen met inlages

Over het close-contact gevoel: bij mijn bf met dubbele inlages kon ik het nog steeds voelen als ze haar rugspieren aanspande.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:25

pien2010 schreef:
woepsie90 schreef:

Zo'n dik pakket is lang niet altijd nodig hoor! Meestal red je het wel met gewone inlages. Als je zwaarder bent of echt lange ritten wil maken kun je beter wel voor hd inlages gaan. Als je paard een moeilijke rug heeft(spieratrofie bijvoorbeeld) kunnen shims wel handig zijn. Ook als je paard een opstaande ruggengraat heeft moet je uitkijken dat de ruggengraat vrij blijft en anders ophogen met inlages

Over het close-contact gevoel: bij mijn bf met dubbele inlages kon ik het nog steeds voelen als ze haar rugspieren aanspande.

Dank je, helemaal duidelijk, wat fijn :-).
Mijn ruin is op dit moment vrij dun vind ik maar hij is nu voor vier weken op vakantie naar een weiland met kniehoog gras dus ik hoop dat het minder is als hij terug komt! Hieronder een foto van voor zijn vakantie.
Zou hij geschikt zijn voor een boomloos (ghost) zadel met simpele onderlegging? En wat is 'bf' ;-)?
Thanks!

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:28

BF staat voor Barefoot :)

Zowel zadels van Ghost en Barefoot zijn goed te testen, ik zou gewoon eens het een en ander uit gaan proberen! Dan pas weet je of het wat voor je paard is, maar ook of het voor jou werkt :)

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:41

Berdien schreef:
BF staat voor Barefoot :)

Zowel zadels van Ghost en Barefoot zijn goed te testen, ik zou gewoon eens het een en ander uit gaan proberen! Dan pas weet je of het wat voor je paard is, maar ook of het voor jou werkt :)

Hihi, was het maar zo makkelijk :P. Ik woon op een eiland naast Engeland en zowel Barefoot als Ghost wordt hier niet verkocht! Ik heb wel een oplossing gevonden om eenmalig een Ghost Quevis Picollo te testen omdat mijn moeder binnenkort hierheen komt met de auto, maar als dat het niet is, is er niets anders over om te testen! Via Buitenzinnig heb ik advies gevraagd en denk dat het wel de Ghost Quevis wordt, maar ik was vooral nog aan het nadenken over wat ik daaronder moet gaan leggen. Ik hoop dat een Ghost pad met schapenvacht onderop goed is maar zo niet, dan uhhh.... tja ;-).

Maar toch super bedankt, alle info over boomloos is me nu een stuk duidelijker!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:50

Ooooh :+

Helemaal niet naar je locatie gekeken! Ja dan kan ik me voorstellen dat het een stuk lastiger wordt om ze te testen. Is er in de UK niet iets wat vergelijkbaar is? Hopelijk is de Ghost die je moeder mee kan nemen wat, zou wel een mooie oplossing zijn!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 18:59

Berdien schreef:
Ooooh :+

Helemaal niet naar je locatie gekeken! Ja dan kan ik me voorstellen dat het een stuk lastiger wordt om ze te testen. Is er in de UK niet iets wat vergelijkbaar is? Hopelijk is de Ghost die je moeder mee kan nemen wat, zou wel een mooie oplossing zijn!

Niet erg! Ik hoop het ook.
En ja, op het "mainland" (engeland) is wel een dealer, maar er staat alleen informatie over prijzen voor het uitproberen op het mainland en niet voor hier op het eiland. Heb ze inmiddels gemaild met die vraag :-).

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:37

Woepsie: De Engelse dealer stuurt overal heen hoor - alleen zullen de verzendkosten mogelijk wat hoger liggen? En de Engelse en Nederlandse dealer werken ook samen (sterker nog, ze werken allemaal samen) dus er kan rustig wat overlegd worden...

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:12

Heeft hier iemand ervaringen met een wollen zitting in combinatie met een Ghost zadel?
Dus de zweetbladen uit leer en het zitgedelte uit (lams/scheer) wol.

Ik heb bij langere afstanden snel last van wonde billen en vraag mee af of dit misschien een oplossing kan zijn.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:33

Ik vind die Ghost maremma geweldig!
Mag ik even vragen? Is die ook geschikt zoals het christ pad iberica voor de beginselen van academische dressuur?
Ligt het zadel mooi stabiel op Iberische paarden ( ik heb enkele Lusitano, andalusier en berber paarden en zou op allemaal moeten passen). Ik haat zadels die naar voren schuiven. Dat doen ze allemaal tot nu toe behalve de startrekk espaniola. Om eens een ander zadel te kopen zou ik er graag nog een maremma bij hebben als die aan bovenstaande voorwaarden voldoet...

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:50

Ik heb vandaag mijn HD inlages binnen gekregen. Ze zijn wel wat kleiner/smaller dan de moosgummi inlages. Ik denk dat ze zoveel mogelijk in de pad tegen de rand bovenaan moeten zitten??? Tegen de strook voor de ruggengraat vrijheid bedoel ik.

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 21:53

Debbie00 schreef:
Ik heb vandaag mijn HD inlages binnen gekregen. Ze zijn wel wat kleiner/smaller dan de moosgummi inlages. Ik denk dat ze zoveel mogelijk in de pad tegen de rand bovenaan moeten zitten??? Tegen de strook voor de ruggengraat vrijheid bedoel ik.

Dat is even kijken hoe de kussens van je zadel (als daar kussens onder zitten? wat voor zadel heb je? en wat voor pad?) op de inlages komen. Maar waarschijnlijk wel, ja. :j

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:02

Ik heb een gewone pad van Barefoot en Arizona maat 2.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:19

Cambiar schreef:
Ik vind die Ghost maremma geweldig!
Mag ik even vragen? Is die ook geschikt zoals het christ pad iberica voor de beginselen van academische dressuur?
Ligt het zadel mooi stabiel op Iberische paarden ( ik heb enkele Lusitano, andalusier en berber paarden en zou op allemaal moeten passen). Ik haat zadels die naar voren schuiven. Dat doen ze allemaal tot nu toe behalve de startrekk espaniola. Om eens een ander zadel te kopen zou ik er graag nog een maremma bij hebben als die aan bovenstaande voorwaarden voldoet...

Ik ben hem aan het uitproberen en hij is zowiezo steviger dan de christ(veel meer zadel) en hij ligt erg stabiel op mijn paardjes..Ze zijn allemaal rond en vooral op mijn oudere merrie schuift alles naar voren..Daar heb ik met dit zadel en andere ghost modellen geen last van,ligt als een huis..

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:05

Cambiar - je kunt altijd een "gewone" Ghost testen om te kijken of hij blijft liggen. Mocht dat zo zijn, dan kan je een Maremma bestellen. De basis is eender....

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:29

over een aantal weken kan ik iig. vertellen hoe het schaap in barokko is :P *\o/*
en uiteraard zal ik een foto delen als het zo ver is :o ik kan niet wachten, vind het nog spannender dan m'n roma :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:43

Leuk Cherelle +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:51

Sorry blond hier.
De basis is eender bij de normale ghost en die schapies... Maar stel je wilt bijvoorbeeld een quilty, die bestel je dan als schaap?