Wie heeft er een Custom zadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:11

Belker schreef:
Dat kan, maar ik twijfel erg. Juist door mijn twijfel en de ervaring met de vorige pony doe ik het niet. Daarnaast, als het is aan te passen, dan had het ook gezien moeten worden voordat het zadel er op ging. Ik heb er 3 keer mee gereden. Na de laatste rit was hij pijnlijk op zijn rug.

Ik wil niet vervelend doen, maar weet je zeker dat het aan je zadel ligt?

"Vroeger" had iedereen een keihard stubben/kiefer zadel.
Niks geen comfort voor het paard, niks geen gelpads, en niks geen dikke dekjes. Paarden hadden geen last van hun rug en waren niet allemaal scheef.

Ik heb het idee dat het zadelgedoe tegenwoordig zwaar overtrokken is. Heel bokt heeft zadelproblemen en paarden met moeilijke ruggen.
En op de topstallen in Nederland rijden ze bijna alle paarden met hetzelfde zadel (en pas de echte toppers krijgen misschien uiteindelijk een "eigen" zadel).
Erg vreemd is dat. Ik vind Custom echt super zitten (maar ja, kom dan ook van een oud stubben zadel af). Als mijn paard last heeft van zijn rug, heb ik verkeerd gereden of een zware training gehad (is mijn mening).
Als mijn paard met 2 tot 3 aangemeten zadels nog steeds last van zijn rug krijgt/heeft. Is denk ik de goedkoopste oplossing je paard anderhalve maand ergens in training te zetten (goedkoper dan een nieuw zadel)
Als een paard na die maand geen last meer van zijn rug heeft, dan weet je in ieder geval hoe het komt.

Maar goed, dat is mijn mening, een paard krijgt niet zo snel last van een zadel (tenzij de boom 2 maten te klein is of de kussens mega in de rug drukken). En er zullen echt wel uitzonderingen zijn, maar vast niet zoveel, als men hier op bokt wil doen geloven.
(dit stuk tekst was niet alleen op Belker gericht, maar gewoon algemeen)

Mocht het wel aan je zadel liggen Belker, dan hoop ik dat je snel een oplossing vindt. Want het is erg vervelend als je niet fijn kunt rijden.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 09:33

Citaat:
En op de topstallen in Nederland rijden ze bijna alle paarden met hetzelfde zadel (en pas de echte toppers krijgen misschien uiteindelijk een "eigen" zadel).

Klopt en aantal stallen / ruiters gehoord dat ze twee customs hebben en overal op mikken. En wat denk je van springruiters! Die kijken helemaal nergens naar, maar ziet en hoort ook weinig wat betreft rug klachten.

Belker

Re: Wie heeft er een Custom zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:15

Hij had geen reactie op zijn rug met zijn oude zadel. Dus geen verdikking halverwege, op de plek waar bij de Custom de wol minder gevuld was, ook geen haren die verward waren bij de schoft. Hij is rontgenlogisch ook goedgekeurd voor de sport, dit is inclusief foto's van de rug.

Als hij onder zijn oude zadel geen reactie op zijn lijf geeft en dit geeft wel reactie, denk je dan dat ik zeur? Ik heb twijfel, en wil niet verder met een zadel waar ik na 3 keer rijden dus al aan twijfel.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 14:23

Als je niet goed bij voelt zeker niet doorrijden! Misschien kunnen ze het wel oplossen voor je? Dat zou niet mogen toch?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:50

vencedor schreef:
Als je niet goed bij voelt zeker niet doorrijden! Misschien kunnen ze het wel oplossen voor je? Dat zou niet mogen toch?

Zie mijn reactie hierboven
Belker schreef:
Dat kan, maar ik twijfel erg. Juist door mijn twijfel en de ervaring met de vorige pony doe ik het niet. Daarnaast, als het is aan te passen, dan had het ook gezien moeten worden voordat het zadel er op ging. Ik heb er 3 keer mee gereden. Na de laatste rit was hij pijnlijk op zijn rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 21:11

Wat enorm jammer Belker!!!

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 00:52

zijn de levertijden nu 16 week?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 06:29

Dat was toen ik 4 weken geleden bestelde wel de voorspelling. Neem even contact op met leverancier en je weet het.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 10:49

Vorige week gaf Jan Pieter aan dat hij hoopte mijn zadel in januari te leveren.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:03

Net voor nieuwe jaar! Fijn.

Gisteren customzadel mn redding geweest denk ik hahha. Bleef netjes boven mn paard die vanalles aan hetdoen was in de lucht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:39

Hihi relaxed Sabien!

Ik moet morgen echt even bellen. Mijn leenzadel is een splinternieuwe en die begint nu flink te zakken!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:13

Ik heb een sneakpreview van mijn zadel ontvangen. Me like, echt veel mooier dan ik op basis van de fotos op de site verwachtte

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:43

Afbeelding

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 19:54

Mooi! Welk model heb je?

Heb je gekozen voor glad leer?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:14

De flight. Nee is als het goed is buffelleer, ik wilde juist glad leer maar dat kon niet. Maar het valt me dus mee hoe geprubbeld het leer is. Enige spannende is dus dat hij tweekleurig is, ik hou verder absoluut niet van allemaal toeters en bellen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:14

En volgens mij zijn de wrongen ook veel mooier opgelegd dan voorheen. Die zijn trouwens wel van glad rund, de rest is buffel.

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 20:45

@Talida, mooi zadel! De kussens, zitting en wrong zijn bruin en de rest is zwart?
Het lijkt op de foto dat de zitting ook van glad leer is?

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:13

Mooi zo! Dat bruin toch niet zo donker als ik dacht : )

Lolali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:36

Heel mooi! Ik ga voor de Star heb ik besloten. Zijn de wachttijden echt 4 maanden??!

Kleurstelling vind ik nog lastig. Ben nooit zo van combi zwart/bruin, maar die van Talida ziet er wel erg mooi uit...

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:55

morocco schreef:
@Talida, mooi zadel! De kussens, zitting en wrong zijn bruin en de rest is zwart?
Het lijkt op de foto dat de zitting ook van glad leer is?

Bijna, de rok en de zweetbladen zijn zwart en de rest is bruin. Maar dat komt op zelfde neer haha. Stiksels verder ook gewoon bruin/zwart.

Had idd voor een gladde zitting gevraagd(zelfde leer als de wrongen) maar dat kon niet. Kennelijk hebben ze toch mooi stukje bijna glad kunnen vinden want ik doe het ervoor :D

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:41

Ja, zo ziet het er ook uit, dat de zitting dezelfde kleur heeft als de wrongen.
En heb je kussens ook bruin?
Mijn zadel is net andersom, de wrong zwart, de kussens zwart, de zweetbladen en zitting bruin. Verder ook afgewerkt met bruin.
Ik vind het alleen wel jammer dat de zitting raar wordt nu. Ik heb de stroeve zitting.

@Belker, op dit moment heb ik jou 17 inch zadel thuis liggen om te testen. Hij past qua lengte beter op mijn paarden en ik geloof dat het voor mij zelf ook wel past. Zal 'm even een tijdje testen!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:43

morocco schreef:
Ja, zo ziet het er ook uit, dat de zitting dezelfde kleur heeft als de wrongen.
En heb je kussens ook bruin?
Mijn zadel is net andersom, de wrong zwart, de kussens zwart, de zweetbladen en zitting bruin. Verder ook afgewerkt met bruin.
Ik vind het alleen wel jammer dat de zitting raar wordt nu. Ik heb de stroeve zitting.

@Belker, op dit moment heb ik jou 17 inch zadel thuis liggen om te testen. Hij past qua lengte beter op mijn paarden en ik geloof dat het voor mij zelf ook wel past. Zal 'm even een tijdje testen!

Heb je hem van de leverancier gekregen om te testen ofzo? Hoe werkt dat? Ik heb eens zo n zadel gereden van een klant van mij en vond het wel een ontzettend fijn zadel, maar weet niet of ik er op mijn eigen paarden net zo fijn op rij... Wisselt bij mij een beetje per paard waar ik prettig in zit!

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:31

Als je een zadel bestelt en in de tussentijd omhoog zit omdat je geen passend zadel hebt doen ze vaak hun best om een leenzadel te rijden. Of als je het allemaal nog niet zeker weet of er iets met het paard aan de hand is.

Ik geloof dat de voorraad leenzadels alleen op het moment klein is in dat er een hoop uitgeleend is, Belker heeft ervoor gekozen om het zadel niet af te nemen, dus die zal wel in die pool terecht gekomen zijn. Op zich wel handig, want je kan dus een hoop verschillende dingen uitproberen. In mijn beleving is Custom heel erg makkelijk met uitlenen. Ik heb heb weken een zadel gehad, terwijl ze eigenlijk van mij niks anders hadden dan een stukkie papier met mijn naam erop. Maar gewoon "alsjeblieft, veel plezier ermee, doeeei!".

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 10:39

Fijn Morocco, het zat ook lekker. Helaas.

morocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 12:27

Ja, je kan gewoon testen en uitproberen hoor! Doen ze niet moeilijk over.

@Belker, je hebt wel gelijk dat de vulling erg bobbelig is. Mijn andere zadel heeft dit niet, die kussens zijn veel mooier gelijkmatiger gevuld. Wel jammer voor je!
Ze gebruiken het zadel nu denk ik als zijnde testzadel.