Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:34

Ik ben juist erg tevreden over de service van Pas de Deux. Vorige week heb ik een smalle fairfax 30" gehaald zonder ring, die was gewoon op voorraad. Had m'n oude singel mee (te kort geworden) + maten die ik had opgemeten om te bepalen wat de lengte moest worden, werd uitgebreid naar gekeken en heb meteen de juiste maat meegekregen (kon niet missen na al dat gemeet). Was er eigenlijk heel verbaasd over dat er zoveel singels gewoon op voorraad waren ondanks er een run op is. Verder mag je hem nog uitproberen en terugbrengen als het niet bevalt, wat ik ook heel netjes vind. Ze zijn ook afhankelijk van de leverancier, vind het wel netjes dat ze je dan wel zo op de hoogte houden, want ze kunnen er zelf weinig aan veranderen.
Ben wel eens 9 maanden bezig geweest om een Wow-zadel passend te krijgen, de fitter had geen onderdelen op voorraad en moest telkens een onderdeel bestellen om te kijken of het zadel beter lag, moest ik ook telkens maand op wachten. Uiteindelijk hulp gezocht van andere fitter die wel onderdelen op voorraad had, combinatie van onderdelen leek totaal anders te zijn dan 1e instantie besteld was. Hoop gezeik en gedoe, 9 maanden niet kunnen rijden en een fitter die het zelf niet voor elkaar kreeg en nog commentaar had dat ik hulp van derden zocht omdat ze er zelf niet uitkwam, das pas echte slechte service.

wilma12

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 16:00

Nou idd. Ze zijn ook afhankelijk van derden... je kan altijd nog annuleren dan krijg je je geld netjes terug. Maar bij een ander is de levertijd vast hetzelfde!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 17:24

Ik ben echt razend benieuwd naar deze singel als ik alle positieve verhalen hoor. Ik ben wel toe aan een nieuwe dressuursingel, en normaal gesproken zou ik iedereen die zoveel geld uitgeeft aan een singel voor gek verklaren.. Maar blijkbaar heeft het echt effect. Wat is nou echt het verschil met een normale anatomische singel? De vorm/vulling?
Misschien toch maar eens in de overweging meenemen. En sparen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:24

Ze zijn inderdaad afhankelijk van derden maar dan moeten ze geen beloftes doen

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:42

De mijne heeft ze gelukkig op voorraad *\o/*
Alleen even kijken wanneer ik erom kan

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:34

vonneke schreef:

Een belofte of een indicatie? Ik kreeg van de week ook een mail van ze 'als het goed is hebben we het desbetreffende product op 2 April binnen, zo niet neem ik wederom contact op'.
Een goede bekende van mij heeft jaren daar gewerkt (inmiddels verhuist) en als je hoort hoeveel mails ze binnen krijgen, hoeveel producten bij iets van 95 leveranciers moeten bestellen, retouren etc en dat voor een relatief miniscuul bedrijf. En dan toch nog zo goed als mogelijk mensen op de hoogte houden en hun best doen voor alle klanten. Petje af!

Ik heb btw de bruine fairfax in bestelling staan, welke kleur moet ik aan denken? Koffiebruin of iets lichter (vanaf een foto moeilijk te beoordelen)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:41

Een indicatie was veel beter geweest inderdaad.

Hopelijk gaat het het nu wel lukken.

Ik heb ook een bruine besteld.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 09:42

Ik heb contact gehad wat betreft de scheurtjes en krijg een nieuwe! Had nog even de datum opgezocht dat ik hem heb gekocht en dat was februari 2013, dus helemaal super dat ik ondanks dat een nieuwe krijg. Foto's gestuurd en kreeg de dag daarop al bericht, dus wat mij betreft een mega goede service van pas de deux :D

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:06

Dat is netjes. Heb je ook foto's voor ons?
Dan weten anderen ook hoe die scheurtjes er uit zien.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 10:35

Dat is echt super service. Ik ben trouwens ook dik tevreden over hun service hoor. Ik heb heel wat met ze op en neer gemaild over de juiste maat en kreeg netjes iedere keer binnen een dag antwoord. En gewoon goed advies.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 22:27

Floortje_89 schreef:
Ik heb contact gehad wat betreft de scheurtjes en krijg een nieuwe! Had nog even de datum opgezocht dat ik hem heb gekocht en dat was februari 2013, dus helemaal super dat ik ondanks dat een nieuwe krijg. Foto's gestuurd en kreeg de dag daarop al bericht, dus wat mij betreft een mega goede service van pas de deux :D

wauw wat fijn voor je! Dat had ik niet verwacht!

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:24

Ik vind de service van Pas de Deux ook altijd goed!

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:46

Hebben jullie ook op de plek waar de singel stoten zitten dat het net lijkt of daar krassen zitten ws Door de singel stoten ?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:24

Ik heb wel krassen op mijn singelstoten gehad door de gespen. Andersom niet.

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:17

havanna. heel donkerbruin :)

Bonita_Bon schreef:
vonneke schreef:

Een belofte of een indicatie? Ik kreeg van de week ook een mail van ze 'als het goed is hebben we het desbetreffende product op 2 April binnen, zo niet neem ik wederom contact op'.
Een goede bekende van mij heeft jaren daar gewerkt (inmiddels verhuist) en als je hoort hoeveel mails ze binnen krijgen, hoeveel producten bij iets van 95 leveranciers moeten bestellen, retouren etc en dat voor een relatief miniscuul bedrijf. En dan toch nog zo goed als mogelijk mensen op de hoogte houden en hun best doen voor alle klanten. Petje af!

Ik heb btw de bruine fairfax in bestelling staan, welke kleur moet ik aan denken? Koffiebruin of iets lichter (vanaf een foto moeilijk te beoordelen)?

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:21

Donkerbruin. Rechte singel is ook al wat donkerbruin, maar niet zo donker als de Fairfax. De Fairfax is echt donker.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door 2005 op 30-03-14 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:21

Afbeelding

Afbeelding

havanna donkerbruin dus *\o/* net als m'n passier hoofdstel

KisszZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 21:22

hey 2005 die van jou lijkt lichter dan die van mij :)

meliss1812

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:09

Hallo,

Ik volg het al een tijdje, ben ook op zoek naar een singel, neig erg naar de fairfax! Vind het alleen wel erg duur, ben op het moment aan het kijken of ik het uit de UK kan laten komen.... Daar zijn ze aanzienlijk goedkoper, heeft één van jullie hier al ervaring mee?

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:39

Sinds kort rijd ik in de rijbak dressuurmatig weer met de fairfax. Ik begin nu te merken dat mijn paard neigt naar een beter voorbeen gebruik. En meer ontspannen gaat lopen. Achteraf ben ik nu toch wel blij met mijn singel!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:46

Fijn wilma!

Meliss: hoeveel scheelt dat ongeveer? Ik wil graag een lange met buikflap, maar 500 euro vind ik echt te gek...

En zou er nog een foto geplaatst kunnen worden van de scheurtjes? Heb mijn singel geinspecteerd, geen scheurtjes..

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:21

Ik heb niet alle 50 pagina's doorgelezen, maar lees toch erg veel positieve reacties.
Maar mensen wat een geld... Ik vond mijn schockemohle van dik 100 euro al vrij prijzig.
Mijn haflinger is erg lastig met singels. Haar singeplek ligt vrij ver naar voren en ze loopt zich snel open achter de elleboog.
Is er niet ergens een mogelijkheid om zo'n singel een poosje te testen?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:26

Casca: maar 30 euro. Zou voor mij niet de moeite waard zijn.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 14:32

Nee, die 30 euro korting kan ik dan hier ook wel krijgen (10%, dus 50 zelfs)

Klazien: de meeste ruitersportzaken die hem hebben hebben wel een testregeling. Dan kun je hem 1 of 2 weken proberen. Even naar vragen.

Pollux

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:28

Ik lees ook de goede ervaringen van deze singel en heb een nieuwe singel nodig. Ben dus erg geinteresseerd. Ik lees dat deze singel geen elastiek heeft (mijn huidige singel heeft aan beide kanten elastiek). Nou is mijn vraag of dit heel erg zal uitmaken, heb eigenlijk altijd met elastiek gehad. Mijn paard kan erg piepen bij veranderingen aan tuig.