Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rijlaarsdam

Re: Ervaring Christ Iberica Plus BBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:39

Lusitano, fijn dat hij weer zo opgeknapt is.
Mooi zadel zeg!
Liljebo, gewoon niets onder het zadel doen. zo snel wordt het niet vies heb ik gemerkt. en anders even wassen, of in de sneeuw leggen hebt ook heel goed.
Bij ijslanders is het al normaal dat er weinig met dekje gereden worden. daarom heb ik mijn pad ook gewoon gelijk op de rug van de paarden liggen.
FRA singel heb ik ook, is idd vrij stug en scherp aan de kanten. anders een badstof hoesje maken?
Singel en zadel even meer naar achteren leggen, is dat geen optie?
gr.

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 14:42

hm... mijn handoek wordt anders snel vies. Misschien heb ik een vies paard.?? En glijdt wol niet meer dan katoen?
Hoes om de fra kan, maar ik vraag mij af of die voldoende beschermd tegen de harde randen (denk dat dat toch het probleem is) Zadel verder naar achteren, gaat niet lukken. Ze heeft een buik als een volwassen bierton. Vandaar dat ze ook echt aan het werk moet, maar iedere keer is er weer wat... eerst kon ik geen juist zadel vinden, toen was ze kreupel en nu heeft ze weer een wondje van de singel. OFFF

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:48

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:03

mijn singel is aan vervanging toe, zo te horen moet ik geen fra zoeken.

Iberica ligt bij mij ook gewoon op de blote rug van IJs, valt eigenlijk heel goed mee, dat vuil worden.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:08

Er is niks mis met een FRA/Westip singel - ik gebruik de mijne al bijna 9 jaar en heb er nooit problemen mee......

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:09

ah ok. Ik heb zo'n ding nog niet in handen gehad dus kan er niets van zeggen. Kreeg alleen de indruk dat die té harde randen had.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:19

je ziet het wel bij paarden die wat aan de dikke kant zijn, dan hebben ze "okselplooien" en dat kan irriteren langs de randjes.
het is net al bij mensen, de ene loopt heerlijk op Adidas en de and krijgt daar zere voeten van.... dat maakt Adidas niet slecht 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:11

Ik heb ook lange tijd een westip gebruikt op mijn prinves. Nooit echt problemen mee gehad.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:50

Heb ook geen problemen met mijn Fra singel. Hij ligt ook ruim een vuist achter de oksels.
Ik ben iedereen jaloers aan het maken met mijn schaapje,iedereen die het erf op komt moet even proef zitten.
Ik drink even.mijn koffie op en ga dan weer op pad met het schaap. ( en paard) :-P

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:52

Lusitano schreef:
voor al de mensen die met beugels rijden op de Iberica: wees daar wel voorzichtig mee! als je gaat lichtrijden heb je een enorme piekbelasting op de punten waar de beugels zijn bevestigd. Dit kan uiteindelijk leiden tot atrofie van de rugspier! Als je wel met beugels wilt rijden zorg er dan voor dat je een zeer onafhankelijke zit hebt of dat je extra inlages hebt.

Hier een fotootje van ons zadel naast de Iberica:

[ Afbeelding ]

Sam is echt enorm opgeknapt van de ontstekingsremmers en goed voer. We zijn het werk nu weer aan het oppakken en hier staat hij lekker in de zon te dutten voordat we een heerlijk buitenritje gaan maken. *\o/*

Wow, is dat mijn zadel die je gekocht hebt??

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:01

Zijn er ook 2de handse ? Ooit iemand tegen gekomen?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:16

xJasmijn schreef:

vraag pmarena even, die heeft wat "over"

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:55

ik heb zoiets zelf een keer gemaakt, als model een alta escuela zadel gebruikt. Ik heb dus gewoon dat bontje daarvan nagemaakt en er allemaal ringetjes voor borsttuig ed aangemaakt, singelstoten en beugelriemen. Was echt ideaal, en het zag er eigenlijk net zo uit als een echt spaans zadel, maar dan dus in bbp vorm. Dit lijkt er redelijk op, vind alleen die van mij wat echter eruit zien, maar het schapenvachtje is minder mooi zacht en pluizig. Heb ik echt veel plezier van gehad, je hebt toch net wat meer opsluiting tussen die panelen dan met een gewone bbp

zag hem nu weer op marktplaats staan toevallig :')

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:59

xJasmijn schreef:

Jep, ik heb er eentje van MP gekocht. toevallig kwam ik er later achter dat hij van camy was die in het begin van het topic er zo blij mee was.
Er stond er ook pas nog eentje op Boktmarkt hier.
zoekt, vindt,plaatst een link :)
http://www.bokt.nl/markt/ad/40012/chris ... fellsattel

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 06:46

Buitenzinnig schreef:
je ziet het wel bij paarden die wat aan de dikke kant zijn, dan hebben ze "okselplooien" en dat kan irriteren langs de randjes.
het is net al bij mensen, de ene loopt heerlijk op Adidas en de and krijgt daar zere voeten van.... dat maakt Adidas niet slecht 8-)

Ik denk dat dat precies haar probleem is. Singels zijn toch al persoonlijk. En ja... met die bolle buik en overdosis vetjes is het risico van okselplooien er snel... vandaar dat ik een antislip onder het zadel overwoog. Ik denk nl dat ik juist vanwege haar mollige okseltjes moet uitkijken met te strak aansingelen, ongeacht welke singel ik gebruik.

Ik dacht dus aan een combi zachte singel/antislip. Chris heb ik het liefste, maar mijn budget werkt momenteel even niet mee, dus misschien moet ik tijdelijk een goedkoop alternatief nemen.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 07:48

Cambiar schreef:
Lusitano schreef:
voor al de mensen die met beugels rijden op de Iberica: wees daar wel voorzichtig mee! als je gaat lichtrijden heb je een enorme piekbelasting op de punten waar de beugels zijn bevestigd. Dit kan uiteindelijk leiden tot atrofie van de rugspier! Als je wel met beugels wilt rijden zorg er dan voor dat je een zeer onafhankelijke zit hebt of dat je extra inlages hebt.

Hier een fotootje van ons zadel naast de Iberica:

[ Afbeelding ]

Sam is echt enorm opgeknapt van de ontstekingsremmers en goed voer. We zijn het werk nu weer aan het oppakken en hier staat hij lekker in de zon te dutten voordat we een heerlijk buitenritje gaan maken. *\o/*

Wow, is dat mijn zadel die je gekocht hebt??

ja :j

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:18

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 11:49

Huh :? Die Butterfly ziet er heel anders uit dan de echte Butterfly van Christ :=
(die heb ik te koop namelijk :P )

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:55

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:08

Ik vermoed toch wel dat een ander merk hun Christ-achtige velzadel geen model Butterfly noemt eigenlijk....zo in de advertentie komt het daarom een beetje over alsof de verkoper hoopt dat mensen denken dat het wèl een Christ is :o

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:08

Holu maakt ook lamsvacht BBP's, geen idee of ze ook dit model hebben, maar het zou wel bijzonder sneu zijn, wanneer ze die ook "Butterfly" genoemd hebben.
Overigens meen ik wel vaagjes een deling te zien in de pommel, want dat is wat jij bedoelt PM??? Cantle lijkt ook lager???? Maar ja, de hoek en belichting van een foto doet veel.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:10

Ik zie 2 rechte stukken, maar dat kan vertekenen.
De vorm van het "dekje" is ook wat anders, en de singel zit veel verder naar voren :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:16

Carmy81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 14:15

kvika schreef:
xJasmijn schreef:

Jep, ik heb er eentje van MP gekocht. toevallig kwam ik er later achter dat hij van camy was die in het begin van het topic er zo blij mee was.
Er stond er ook pas nog eentje op Boktmarkt hier.
zoekt, vindt,plaatst een link :)
http://www.bokt.nl/markt/ad/40012/chris ... fellsattel

Ben blij dat je er blij mee bent !! :) hihi

Amathist staat inmiddels nu alweer bijna een volle maand stil. Artrose in alle kogels geconstateerd :(
En het is nog steeds niet rustig, actieve fase. Vol op de ontstekingsremmers. Mijn arme meisje.
Hoop dat ik ooit weer kan rijden met mijn meiske.

Maar dat ff offtopic O:)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 15:09

Jeetje Carmy. Dat was precies waar ik zo doodsbang voor was toen. Veel sterkte....