WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:46

Waar komt Eleonora weg sansje?
Heb je je pakketje ontvangen :o

San

Re: WOW zadel, echt zo "WOW"? Ervaringen met het zadel Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:48

Jaa ontvangen :)
Ik meen dat ze uit Brabant komt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 23:55

Hmm das ook niet echt om de hoek, word tijd dar er een fitter komt in de buurt :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:04

Uit Essen, ze zit bij mij in de buurt, maar op haar site staat dat ze alleen al bestaande Wowklanten doet, daarom heb ik zelf maar naar Roosendaal gemaild (Margreet Bouwmeester).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 09:08

Maris schreef:
Mri, dit ging over een county zadel he, niet over een wow. Plus dat de beugels te kort waren voor mij ( ik mocht even op een nieuw zadel zitten van stalgenote, heel lief ). Dus mijn bovenbenen lagen nu idd niet helemaal goed.
Maar bij vorige zadels lag mijn been/knie toch ook tegen de wrongen aan hoor, alleen bij mijn wow dus niet.

Liggen bij jullie je benen dan nooit tegen de wrong aan ? Wat heb je dan aan een wrong ???

Ik heb in mijn vorige zadels (mn bij Passier) altijd heel veel steun aan het dijbeen gehad, waardoor ik de kniewrong nooit nodig had en stabiele lange benen hield. Bij mijn Wow mis ik die steun onder het dijbeen en heb ik heel veel last van glijdende benen, de ene keer in stoelzit en de andere keer juist weer benen veel te ver naar achteren. De County heeft dermate veel kniewrong dat het hele zweetblad eigenlijk bijna schuin naar achteren loopt en daarom zit je er heel stevig op zonder dat je echt al aan de kniewrong zit. Ik gebruik dat zadel ook heel veel bij het zadelmak maken, hij past vrij goed op veel paarden en ik zit erin als een huis door die wrongen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:41

Seven schreef:
Wanneer je correct in je zadel zit hoord je geen steun te zoeken met je wrongen je kan een licht contact houden maar als je er echt tegen aan zit, zit je in stoelzit of je hebt bijv een te grote hoek in je heup knie hak lijn.
Als ik goed in mn zadel zit kom ik net achter de wrong uit als ik mn knie dan wat naar voren of juist omhoog zal plaatsen kom ik tegen de wrong. Dan ga je je vast zetten en gaat je onafhankelijke zit verloren in mijn ogen :D

Ja licht tegen de wrongen aan. Maar als ik correct zit in mijn wow liggen mijn benen een cm of 5 van de wrongen vandaan, totaal geen contact dus.
Nou heb ik als nadeel met mijn wow dat die me in stoelzit zet, dus dan kom ik wel eerder tegen de wrongen aan.
Maar normaal gesproken horen je benen toch wel tegen de wrong aan te liggen als je goed zit ?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:46

Bij mij eigenlijk nooit. Cm of 2 achter de wrong dan ligt been goed en zit ik echt mooi los en onafhankelijk. Instructeur gaf aan dat been nooit tegen de wrong mag liggen. Altijd er net achter en los.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:51

Hmmm, maar waarom zitten er dan eigenlijk wrongen op een zadel :+
in ieder geval vind ik een beetje steun wel fijn :o

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 10:52

Volgens instructeur voor als paard gaat ketsen. Dan kun je je mooi even vastklemmen. Hihi :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:01

Die van mij liggen gewoon in de wrongen hoor.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:01

Zal ook te maken hebben met op welke stand je wrongen zitten en hoe je eigen lichaamsbouw is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 11:19

wat sansje zegt, ze horen er achter te liggen. De wrongen zijn later pas meer ingevoerd en zijn er bijv voor als een dier inderdaad gaat ketsen of rennen en dan stopt. Daarbij kan je ze heel handig gebruiken als leidraad hoe je zit druk je tegen de wrong moet je been terug. Maar het ligt er ook zeker aan hoe je je zadel hebt gekocht en hebt laten aanmeten als je graag die druk wil zal je die altijd weer opzoeken dan kan je beter de zweetbladen wat verder terug laten leggen want anders ga je inderdaad in een stoelzit rijden.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:08

Ik heb mijn benen ook niet tegen de wrong liggen, daar zijn mijn bovenbenen te kort voor, als ik m'n beugels tenminste lang genoeg heb zitten.
Maar als je foto's opzoekt van topdressuurruiters, b.v. Edward Gal, die rijdt dan niet op een Wow, maar die zit toch echt klem met z'n bovenbeen tegen een hele lange wrong.
Edit: typfout

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:37

MarChak schreef:
Ik heb mijn benen ook niet tegen de wrong liggen, daar zijn mijn bovenbenen te kort voor, als ik m'n beugels tenminste lang genoeg heb zitten.
Maar als je foto's opzoekt van topdressuurruiters, b.v. Edward Gal, die rijdt dan niet op een Wow, maar die zit toch echt klem met z'n bovenbeen tegen een hele lange wrong.
Edit: typfout

Ja dat bedoel ik, op foto's van bekende ruiters of reclame foto's voor zadels zie je echt dat de amazones of ruiters met hun benen tegen de wrongen aan zitten idd.
Ik denk ook adt het feit dat ik - als ik goed zit - niet tegen de wrongen aan zit meespeelt in de stoelzit die ik snel heb. In andere zadels val ik namelijk eerder naar voren met mijn bovenlichaam, precies andersom dus.
En misschien zorgt die stoelzit dan ook weer voor die rugklachten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:40

Je ziet helaas ook veel 'top' ruiters in een slechte houding zitten achterover hangend en de benen in de wrongen gedrukt om maar zo stil mogelijk te zitten, echter kan je enkel stil zitten als je perfect mee deinst en dus onafhankelijk zit zonder ergens steun te zoeken.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:48

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:53

Urielle schreef:
Uit Essen, ze zit bij mij in de buurt, maar op haar site staat dat ze alleen al bestaande Wowklanten doet, daarom heb ik zelf maar naar Roosendaal gemaild (Margreet Bouwmeester).

Essen en Leiden, ze komt morgen bij mij en naar een stalgenoot die nog geen klant bij haar is..Dus niet alleen bestaande klanten..
Margreet Bouwmeester zou ik ZEER afgeraden..voor verdere info pb.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 20:59

Herinnering uit de openingspost:
Citaat:
In dit topic mogen alleen ervaringen over de WOWzadels worden gedeeld.
Vragen, meningen en wat dan ook over fitters enz. horen NIET in dit topic thuis, hier aub alleen ervaringen delen over het zadel.

_Deco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:06

MarChak schreef:
Herinnering uit de openingspost:
Citaat:
In dit topic mogen alleen ervaringen over de WOWzadels worden gedeeld.
Vragen, meningen en wat dan ook over fitters enz. horen NIET in dit topic thuis, hier aub alleen ervaringen delen over het zadel.

Sorry niet gezien. Verder ervaringen over fitters mogen via Pb. :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 22:07

Lijkt mij totaal niet lekker zitten je been zo tegen die wrong aan moeten drukken maar dat zou voor iedereen persoonlijk zijn.

2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 20:00

Mijn been ligt ook niet strak tegen de wrong, op geen enkel zadel. Bij de Wow staan mijn zweetbladen wel naar achteren gericht, anders is de wrong wel heel ver weg.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:09

Nee, strak tegen de wrong niet, maar een beetje contact ermee vind ik wel fijn.
Ik denk ook dat de stoelzit die ik gemakkelijk in mijn wow heb komt omdat ik mijn benen optrek zodat ze wel tegen de wrong aanliggen ofzo. in vorige zadels had ik nooit een stoelzit, eerder het tegenovergestelde.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 21:46

Je hoort veel mensen over stoelzit in Wow , ik had er nooit last van ...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 21:35

Ik wel, ik kan er echt niet in zitten, de ene keer stoelzit, de andere keer weer het omgekeerde. Ik blijf maar zoeken met mijn benen omdat hij voor mij in zit te breed is en aan het dijbeen weer te weinig steun biedt.
Ik moet wel zeggen dat ik toen ivm geen zadel noodgedwongen het demomodel heb gekocht, dus ik heb niet uitgebreid geprobeerd wat er het lekkerste zat qua zweetbladen en zit. Ik heb gewoon gekocht wat er mee was.

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:14

Vervelend dat jullie zo'n hinder ondervinden in houding. Mijn houding is juist sterk verbeterd sinds m'n WoW