Fujita_Amor schreef:Oke dus meer een endurance zadel?
Ja
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
JamieShanin schreef:Anoniem schreef:@Gyspy, is dat het zadel van "Bosrand"uit soest?
vind het er nogal cheapy uitzien...
ja het is mijn zadel nog
ja misschien op de foto maar mijn western leraar was er zelfs van weg en die vond
het goed kwaliteit leer en vond het erg mooi op mijn paard liggen, hij kreeg ook geen
rare zweet/druk plekken.
ivonne85 schreef:pmarena schreef:Balen zeg ivonne....maf ook dat het voor jullie niet goed lijkt te werken.
Was de behandelaar sowieso al niet zo'n boomloos fan of is er nog wel gekeken naar mogelijkheden ?
De Classic Cherokee is enorm populair dus daar is behoorlijk wat vraag naar , dat scheelt als je hem weer wilt verkopen
Ik hoop dat de Massimo voor jullie wel goed gaat werken.
Hoi Bianca
Nee Wendy is absoluut niet tegen boomloos, en zegt ook dat het op andere paarden wel werkt.
Maar Apinc is een geval apart helaas.
Klopt ik heb al een aantal mensen die hem wel wilden kopen,, maar voor belachelijk lage prijs.
Heb hem pas 6 weken ,, dan wil ik er toch wel 450 euro voor hebben.
Ja zo ben ik ook hoor. Het zadel koste al 600 euro KAAL
En dan nog eens 2 pads a 89,- euro nieuw..
Ik hoop ook dat de Massimo voor ons goed is.
Bedankt iedereen voor de interesse
Volgende week woensdag ( 6 juli ) komt de Zadelmaker uit Arhnem, met verschillende soorten zadels. Maar onder andere de massimo trail , veelzijdigheid
En nog een ander merk.
Safiera schreef:Jullie gaan hard zeg! Maar iedereen die op mijn vragen reageerde: bedankt!
pmarena: wat zeg jij van mijn foto's van de zweetafdruk bij onze pony's? (pagina 46)
Op zich is het best een logische verklaring dat de vps-inlage luchtiger is en het zweet dus beter afvoert. Van gisteren had de pony wel meer gezweet (warm in de volle zon, ben dan wel blij dat het nog minder heet was dan vandaag!). Maar nu leken op de plaats van m'n zusjes bovenbenen drogere plekken te zijn![]()
Maar ook waren de droge plekjes bij mijn pony naast de schoft duidelijker. Weet nou niet of dat oude drukplekken zijn (kan best want ons vorige zadel paste niet) of dat deze boom ook knelt.
Het boomloos van m'n zusje proberen gaat helaas niet, dan zou ik eerst de L-pommel moeten kopen
edit: ik kreeg trouwens fantastische plannen voor een nieuw knutsel-experiment!Vind het zo zonde dat alle normale dekes niet meer bruikbaar zijn... Heb twee plannen bedacht:
1. Koop een stuk kunstbont en naai dat met een klittenband sluiting aan de voorzijde onder bestaande dekjes. (in twee delen zodat de ruggegraat extra vrij is) Kort singelstootlussen in en bevestig eventueel midden achter een extra nylon riempje. Mocht het nodig zijn kan ik de schoft ook nog inknippen en afbiezen (als bij barefoot-pads). Kosten (naast veel werk) schat ik op 20-25 euro per dekje. Nadelen: het vele werk, toch de kosten (3 dekjes al min. 60 euro) en het feit dat je dus steeds je inlages zult moeten verwisselen wat lastig is en de levensduur van die dingen niet ten goede komt
2. Koop een 'echt' bontje zonder rand achter en met ruggegraatvrijheid. Moet dan kijken hoe het zit met de maat en plaats voor inlages. (Heb zo'n ding nooit goed genoeg bekeken, dus wat inprovisatie). Ook lusjes inkorten en zeker een riempje voor achter maken. Ook klittenbandsluiting er op aan de voorkant. Dit zou dan onder de gewone dekjes komen. Voordeel is dat je inlages niet hoeft te verwisselen en je echt bont hebt. Kosten 1x plusminus 70 voor het bont als je het nieuw koopt, totaal missch. 80 euro. Nadelen dat het gewone dekje niet te dik of lang (achter) mag zijn.
Tja, wat vinden jullie? Zijn maar ideeën, en natuurlijk mijn voorstelling van voor en nadelen. Goed plan of maken jullie me een illusie armer?
Tjelley schreef:Ik lees al een poosje mee in dit topic,
Ik ben dus op zoek naar een geschikt zadel voor mij en mijn paard. Mijn voorkeur gaat uit naar een boomloos zadel. Mijn paard heeft een Nu ben ik benieuwd wat de ervaringen zijn met de Cherokee. Aan dit zadel zitten toch kniewrongen? Heb je in dit zadel meer steun dan in de Cheyenne?
Ik hoor heel graag jullie ervaringen