Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:42

Weet iemand eigenlijk waar zijn zadels gemaakt worden?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:47

Ik vermoed in zijn werkplaats :+ Hoezo?

tangoshanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:47

hallo,
ik heb zelf ook ervaringen met een arno brandt zadel
met mijn ene paard goede en met mijn andere paard hele slechte.
mijn paard bleef maar met zijn hoofd omhoog lopen en zodra dat zadel er weer op zat begon hij zelfs in de poetsstent al te bokken.
van de week de dierenarts erbij laten komen blijkt dat mijn zadel te krap is en ongelijk.
waardoor hij nu een rugblessure heeft en zijn schoft open ligt.
en nu probeer ik hem te bellen en heb zijn voicemail een paar keer ingesproken erover maar hij laat niks meer van zich horen.
terwijl hij bij een andere vriendin wel opneemt.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:55

Hij laat zijn zadels maken in Engeland heb ik begrepen.
Ik hoop dat het toeval is dat hij niets van zich laat horen,zou slordig zijn om zo met klachten om te gaan.

tangoshanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 15:57

dat hoop ik ook.
vandaar dat mijn vraag aan jullie was of jullie hier ook ervaring mee hebben?

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 16:46

Denk dat het momenten zijn dat hij niet op kan nemen. Hij is sterves druk, en als hij iedereen moet terug bellen die op z'n voicemail staat zit ie waarschijnlijk een paar uur te bellen. :P

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 18:04

ambre schreef:
Hij laat zijn zadels maken in Engeland heb ik begrepen.
Ik hoop dat het toeval is dat hij niets van zich laat horen,zou slordig zijn om zo met klachten om te gaan.

Basis wordt inderdaad in Engeland gemaakt, mijn zadel moest te reparatie ook terug naar Engeland.

Tangoshanty, test het door met je vriendin's telefoon te bellen ;)
Ik heb die ervaring totaal niet. Bij mij heeft hij problemen keurig opgelost. En dat was toch best een stevig probleempje ;)

saartje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 11:41

dat is helemaal niet toeval dat hij niks van zich laat horen. Ik heb mijn zadel 2,5 jaar geleden gekocht. Vanaf het moment dat ik het zadel had gekocht, lag het zadel steeds scheef. Arno gebeld hij kwam opvullen. Zo ging dat tijdje door. Hij zei ook nog dat paard scheef was/ ruiter zit scheef. Tot dat ik een keer een foto liet maken en toen bleek ie kissings spins te hebben. Ik mijn trainer om raad vragen. Ik heb mijn paard een maand daar op training gehad om meer over zijn rug te leren lopen. Hun hebben mijn zadel een keer opgelegd omdat hij daar ook steeds scheef trok. Hun hun eigen zadel opgelegd en dat ging prima. Ik had met arno een afspraak gemaakt bij de stal van mijn instructeur. Beld hij me twee weken later op ben het vergeten. Weer afspraak gemaakt, weer opvullen. Na een tijdje zei hij nu wil ik je de eerste jaar niks meer van je horen. 4 maanden terug brak ik mijn pols. Paard 2 maanden op rust. Liep prima aan de longe. Ik was weer klaar om er op te rijden, leg ik het zadel erop, paard begint alleen maar te bokken?? Ik was bang dat mijn pols weer zou breken. Paar dagen zo geredn onder toezicht omdat ze echt lelijk te keer ging in de bak. Donderdag belde ik arno op dat hij met spoed moest komen en hij was vrijdag geweest. Maar ik kon zo kort dag geen vrij nemen helaas. Beld hem s'avonds op wat hij er van vond? Hij antwoorde hij lag niet goed. Kon me geen duidelijk antwoord geven waarom niet?? Kom ik zaterdag ochtend op stal, trek zijn deken er af. Allemaal druk punten en bulten op haar rug. Belde arno op, die had niks gezien??? Heel vreemd!! Twee weken op mijn vriendins haar zadel gereden ging super. Liep fijn. Na twee weken zadel terug. Leg het zadel erop, kijk naar het zadel. Toen dacht ik dit kun je toch niet menen?? Had hij allebei de kanten de voorste singelstoten aan het kussen vast gemaakt. Dat het zadel niet ging schuiven en dat ik niet achter over zat. Leuk bedacht. Tot dat je het paard aansingeld. Dan trekt de hele voorkant van het zadel naar voren (drukt in zijn schoft) Kussens lag lucht onder. Kon je zo een hand onder doen. IK heb het zadel nooit gebruikt. Ik heb hulsebosch opgebeld om te vragen of hij mijn zadel wou controleren;

Dit waren zijn argumenten:
Zadel hangt naar achteren
Boom is te smal voor het paard
Die gel wat hij in het zadel stopte zorgde er voor dat ik te ver achter op de lepel ging zitten en niet erin.
Je kon zien aan de midden punt van het zadel dat ik altijd achter op heb gezeten.
Aan de slijtage van de stijgbeugels kon je ook zien dat ik scheef naar achtern heb gezeten.
Het viel hem op dat de lepel er haaks op zat, net als of het gebroken was.

Heb aantal weken later gebeld, alles verteld ook wat hulsebosch vertelde. Hij werd link, hij verklaarde me voor gek. Tot dat ik me te ie vroeg hoe gaan we dit oplossen en waarneer kom je langs. Toen voelde hij wel aan dat hij met mijn vader niet kon sollen. Hij paar dagen later. Netjes optijd. Zei niet zo veel. Hij heeft mijn hele zadel uit elkaar gesloopt en nieuwe vulling ingezet, voorkant 5 cm eruit en achter kant opgevuld. Ik schrok me kappot en mijn vader vroeg zich af of hij wel wat aan het zadel had gedaan al die tijd. Hij nam zijn tijd goed, 3 uur bij ons geweest. Tijdje mee gereden. Zie ik weer dat ik achter over hang en krijg pijn in mijn rug als ik van mijn zadel af kom. Maar nu ben ik echt te moe om hier weer tijd in te gaan steken. Denk dat arno nog ff moet door leren, want hij heeft mij echt geen goed zadel aangesmeerd. Ja ik duizend euro´s armer!! Schandalig....

Als iemand nog vragen heeft of meer wil weten vraag gerust

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:20

Nou spannend.... aangezien mijn zadel vanmiddag komt! := Gelukkig barst dit topic ook van goede ervaringen.

saartje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:38

Dan hoop ik voor jou dat het goed komt, dat je paard niet al te moeilijke rug heeft. Ik heb al verschillende mensen gesproken die dezelfde ervaring delen als mij...

fauve1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:51

Ik heb net zon ervaring gehad als saartje, en natuurlijk laat arno niks meer horen als je contact zoekt, want weet wat hij heeft gedaan.
heb via hem een hulsebos zadel van een jr oud aangeschaft, hij kreeg die regelmatig binnen en kwam regelmatig bij mijn instructrice en zou eens wat meenemen als hij wat had liggen, het had geen haast en als er een keer een goede maat bij zat zou ik hem overnemen
het was (te toevallig achteraf) de eerste keer al bingo
mijn paard zal nooit meer volledig herstellen van het zadel wat arno mij heeft aangesmeerd. ze heeft ernstige spieratrofie op de rug opgelopen
Ik had toen helaas nog geen verstand van hoe een zadel moet liggen maar op deze manier hard achtergekomen dat je niet blind op een valse reputatie moet vertrouwen
het zadel was:
te smalle kamer
veeel te lang op de rug
enorme drukpunten op de schoft waardoor hij achterover kiepelde en nog meer drukte

door deze nare ervaring heb ik flink wat onkosten gehad, dacht iets goeds te hebben aangeschaft bij een goede zadelmaker weg....niet dus
vele dierenartskosten (volledig lichamelijk onderzocht, ook rontgen om blessures te kunnen verklaren, niks te vinden)
fysio er vaak bij gehad
uiteindelijk een ander zadel bij fryso aangeschaft na een paar maand zonder zadel te trainen
mijn paard knapt weer helemaal op, heeft weer lol in het rijden, maar zal nooit meer volledig herstellen!

heb nachten wakker gelegen wat er nou met haar kon zijn en dan blijkt dit allemaal.. je gaat op den duur zelfs aan jezelf twijfelen..schandalig toch dat dit gebeurt
als het op vakkunde aankomt is arno in mijn ogen een prutser....komt niet meer bij mijn dieren
koop liever een bij hulsebos weg, aangezien hij die zadels volledig namaakt (alleen ander materiaal boom)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:55

oei hier schrik ik toch wel van moet ik zeggen :oo
mijn ervaring is tot nu toe meer dan goed ook, al heb ik geen zadel laten maken.

Merk nu al verschil in het rijden na het opvullen!

Heb zelf hele slechte ervaringen met een andere zadelmaker waar andere weer over tevreden zijn. Denk ook dat je over iedere zadelmaker wel iets kan vinden want ik heb al zo veel slechtere ervaringen gehoord over zo veel verschillende gerenommeerde zadelmakers waar andere weer heel tevreden over zijn!

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:08

Maar toch ik ben op zoek naar een nieuwe zadel en hij komt morgen. Vind het wel fijn om ook de negatieve verhalen te horen. Beiden zijn belangrijk. vind ik

Zowel de positieve als de negatieve verhalen. Als ik de keuze maak om Arno te laten komen wat nu ook gebeurd. Dan weet ik wel dat er niet alleen positieve verhalen zijn en dat ik een bewuste keuze maakt.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:13

Maar is het niet zo dat iedere zadel maker wel slechte verhalen heeft?
Er zijn ook mensen die rillingen krijgen als ze hulsebos horen, van daalen horen, noem maar op.

Natuurlijk is het heel erg voor de mensen die er slechte ervaringen mee hebben, en natuurlijk snap ik dat die mensen geen zadel meer van hem willen. Ik zou ook echt pis link zijn als mij dat zou gebeuren, vind het ook een heel raar verhaal!
Maar laat je dan niet gek maken, als je nog op je zadel zit te wachten, want bij jou hoeft het niet te gebeuren!

saartje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:20

zou toch wel een beetje zorgen morgen dit bericht komt van Frasier!!!!

Wat een gruwel van een zadel...
Het begrip ´diepe zit´ krijgt een volledig nieuwe dimensie...
En dan die kussens die zo heerlijk in de rug van het paard gaan porren omdat de ruiter enorm naar achter gaat zitten met zo´n lepel...

Jammer hoor, gemiste kans van die Brand...
Helaas zijn veel zadelmakers genoodzaakt de ruiter boven het paard te plaatsen in de zadelverkoop, aangezien het paard niet betaald.....
Zachte heelmeesters, maken stinkende wonden.

saartje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:22

en dit bericht komt van esterb!!!

Helaas heb ik geen goede ervaring met het AB zadel. Afgezien van het feit dat ik die diepe zit heerlijk vond zitten begon mijn paard na ± 2 maanden na aflevering van het zadel te steigeren. En dan niet een klein beetje maar steil overeind en makkelijk 30 x achter elkaar. Nu vraag je misschien waarom ik zo lang door ging maar ik dacht dat hij gewoon vervelend was. Dit omdat hij 3 maanden ervoor nog naar de osteopaat en de tandarts was geweest en ik een zadel op maat had. Dan denk je toch niet aan lichamelijk klachten. Na enkele weken aanmodderen en hem achteraf gezien te streng heb ( laten ) afslaan, toch hulp gezocht enwel bij de Paardelarij. Zij beginnen bij de basis, grondwerk en langzaam opbouwen en het bleek een groot zadelprobleem te zijn. Het zadel drukte zo erg op zijn lendenen, mijn paard is ook nog kort gebouwd, dat deze helemaal week waren. Het zadel lag helemaal achterover en ik zat op de lepel te rijden. Daarbij kwam dat het karakter van mijn paard geen consessies wil doen, als het niet klopt, in dit geval het zadel, dan werkt hij ook echt niet meer mee / door. Er zijn vele paarden die dit wel gedaan zouden hebben.

Wederom een ostheopaat geweest, rust gehad en langzaam opbouwen door grondwerk en rijden het vertrouwen van paard weer terug gekregen. Arno is bij de paardelarij komen kijken en kon alleen beamen dat het niet goed was. Hij ging een nieuw zadel voor mij maken. Heb hem voorgesteld een gipsafdruk o.i.d. te maken maar dat was volgens hem niet nodig. Na ruim 6 weken wachten ( niet echt spoed als je zonder zadel zit )kwam het lang verwachte nieuwe zadel. Aan alle kanten aangepast, andere boom, kortere kussens, minder diepe zit. Ik weer vol goede moet aan het dressuren met de adviezen en theorieen van de Paardelarij in mijn achterhoofd. Wat opviel is dat mijn paard niet kon verruimen. Ben na 4 weken terug gegaaan naar de paardelarij voor een dressuurles en een zadelcheck. Bianca daar is MSFC gediplomeerd. Zij was erg verbaasd dat het zadel weer / nog steeds niet goed lag. Nog steeds te veel druk op achterhand maar het was wel beter dan het eerste zadel. Met een ander zadel van haar paard ook gereden en hij liep veel meer ontspannen en kon wel voorwaarts en verruimen! Ik heb paard onder beide zadels gefilmd en Arno wederom terug laten komen en filmpjes getoond. Alhoewel het een duidelijk verschil was kwam er weinig reactie. Hij heeft weer wat met de vulling gedaan, hier wat meer, daar wat minder en ik moet maar weer een paar weken gaan rijden. Ik vind het erg jammer maar mijn vertrouwen is eigenlijk weg. Nooit problemen gehad met een Euroriding diamant die ik zo ergens tweedehands gekocht had, en nu met een duur zadel een en al ellende al sinds 1 maart. Het kan gewoon zijn dat een zadel niet voor elk paard geschikt kan zijn maar dan moet dat toch ook gezegd kunnen worden. Overigens ben ik intussen ook bijna € 1000 armer aan 6 weken extra stalling en training bij de paardelarij en ostheopaat e.d. Heb Arno gevraagd hoe we dit op kunnen lossen maar hierop ook geen antwoord gehad. Hij vond dat hij al heel wat had kosten had gemaakt met het maken van een nieuw zadel....

Er zijn bij mij op stal ook een aantal zeer tevreden gebruikers maar ik vond dat ik mijn ervaring ook moest plaatsen. Overigens is Arno niet MSFC gediplomeerd en de wol voor de vulling is volgens hem zuiver schapenwol. De zak met wol is echer hardstikke zwart? Ook is het zadel niet echt op maat gemaakt, ja je mag zelf kiezen voor diepe zit, soort leer en dergelijke maar dat maakt het nog geen maatwerk voor je paard toch?

Ik ga me orienteren op een ander zadel maar vind het gezien deze ervaring erg moeilijk wat te gaan kiezen.

fauve1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:30

elke zadelmaker kan fouten maken,
om hier dan vervolgens geen oplossing voor te zoeken of in arno's geval gewoon niet thuis te geven vind ik meer dan schandalig en dat zou gewoon niet moeten mogen
vandaar dat ik iedereen deze man af zou raden
en inderdaad.. krijg rillingen over mijn lijf als ik zijn naam hoor
sterker nog...begin te trillen van woede wat hij mijn paard heeft aangedaan.....
via de harde weg geleerd hoe hij is...
schandalig...

Heb nu net een fryso gekocht
lag als een huis en het belangrijkste...JULY DANST WEER!
Ik vertrouw nu alleen nog maar op mijn paard als ik keuzes moet maken, zij geeft het wel aan

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:55

Dit topic is voor zowel goede als minder goede referenties, dat is een feit. Maar ik vind het niet zo netjes om gewoon berichten van andere bokkers hier erin te zetten. Als ze hun eigen zegje doen prima, maar dit vind ik ook weer niet echt nodig :).

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 13:59

Anoukie schreef:
Dit topic is voor zowel goede als minder goede referenties, dat is een feit. Maar ik vind het niet zo netjes om gewoon berichten van andere bokkers hier erin te zetten. Als ze hun eigen zegje doen prima, maar dit vind ik ook weer niet echt nodig :).

Hier sluit ik me volledig bij aan! Vind dit echt niet kunnen! :n

fauve1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 14:06

dat is toch gewoon een quote?
doet iedereen hier volgens mij
vind niet dat ze iets verkeerd doet

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:05

Anoukie schreef:

Deze berichten zijn eerder in dit topic door deze mensen zelf ook al geplaatst, iig die van Frasier en Esther heb ik door hun zelf geschreven zo voorbij zien komen.

tangoshanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:31

gelukkig ben ik dus niet de enigste met het probleem,
heb hem vanmorgen eindelijk na een lange dreigmail aan de telefoon gehad en hij geloofde mijn verhaal niet.
heb via de mail een dierenarts verklaring gestuurd! waar hij dus erg van schrok.
zaterdag komt hij kijken en eerlijk gezegt wil ik het liefst gewoon mijn geld terug.
zit nu met een paard waarvan zijn schoft helemaal open ligt en zijn linkerkant van zijn rug helemaal overbelast is en vol met vochtbulten zit en dan nog niet over het mentale plaatje te praten.
heb met mijn andere paard ook een ab zadel en daar heb ik tot nu toe nog geen problemen mee gehad,
maar dit slaat wel echt alles!!!
er gaan hier toch weer een paar maanden revalidatie in terwijl ik er eindelijk na 2 jaar een peesblessure weer op zat.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:45

Misschien een domme vraag maar lijkt mij dat hetniet van 1x rijden is??
Is je niks eerder opgevallen? Meestal wordt het eerst kaal voordat je het open rijdt. Of zie je dat de haren niet juist liggen.

Vind het wel erg extreem.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:50

Kan wel, maar dan heb je wrsch wel lang gereden als het na 1x zo verreden is..

Mijn vorige paard had ineens na een oriëntatierit 2 dikke bulten naast zn schoft, week later waren het kale plekken en toen er haar terug kwam was het wit... Terwijl het zadel vlak daarvoor 2x aan was gepast door een zadelmaker die hier toen goed bekend stond. (geen Arno trouwens) en na gewoon een uur of langer rijden zowel in de bak als buiten was er níets te zien aan zn rug, maar na een paar uur rijden dus wel en t arme dier had geeneens verzet gegeven..

Nieuwe zadelmaker erbij(ook weer niet Arno overigens) zadel volldig aangepast, de keer erop na het verharen waren de plekken weer bruin!!
En dan denk je dus dat die zadelmaker goed is dus koop je voor je nieuwe paard een maatwerk zadel bij hem ben je er vervolgens al 2 jaar mee aan het kl*ten dat het schuift op je paard en dat je er zelf rugpijn van krijgt...

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 15:52

Dan moet je wel heel lang rijden ja :+

Ik zou toch bij het eerste signaal van paard al aan de bel getrokken hebben.

Maar goed, niet iedereen begrijpt zulke signalen natuurlijk!