Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 20:09

Ik weet niet welke maat je hebt maar ik denk dat hij te groot is. Daarnaast zit de kaakriem ook op een hele verkeerde plek.

Jennyxx

Re: Rambo Micklem competitie hoofdstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:16

Denk ook dat deze te groot is. De knik die in het bakstuk zelf zit hoort direct onder het jukbeen van het paard te liggen. Bij jou zit die nu hoger. Maar als jij het bakstuk langer maakt, dan komt de neusriem te laag op de neus te liggen. Ook is de neusriem wat te groot, waardoor het bakstuk te ver van het jukbeen richting onder komt te liggen. Kijk maar op pagina 1 van dit topic, daar staat een voorbeeldplaatje.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:21

Ook ik vind hem te groot. De kaakriem hoort een heel stuk lager.
Maar dan is de neusriem weer te laag en te groot. Ik zou dus voor een maat kleiner gaan, denk ik.
Overigens, hier liggen de bakstukken ook veel beter dan bij een normaal hoofdstel bij mijn pony. Doordat ze niet schuiven hoeft verder van de ogen af echt niet.
Afbeelding

Volgens mij zit je frontdeel ook verkeerd om zover ik vanaf deze foto kan zien. :o

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:22

Dyonne pony is 1.06 met een vrij lang hoofd, niet heel breed. Ik denk dan niet dat het past als jij met een cob als een ponymaatje hebt. Halsters heeft hij maat shet en hoofdstel maat shet

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 21:47

Ik heb een Welsh Cob met een heel klein koppie. ;)
Heb zelfs ooit een hoofdstel geleend van een vriendin, hoofdstel was van een Shetlander met een groot hoofd.
Als je normaal maat Shet hebt wordt het moeilijk denk.
Hoofdstel valt als een normale ponymaat naar mijn idee. Hij valt wel kleiner dan mijn Kiefferhoofdstel in elk geval. Die is ook ponymaat, en daar moest alles op zijn kortst en nog gaatjes bijprikken. Bij dit hoofdstel zitten de neusriem en kaakriem zowat op zijn grootst.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:07

Heel lastig. Paar gaatjes erbij moet geen probleem zijn maar het moet wel mooi blijven. Daarom durf ik het hoofdstel dus niet te bestellen ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:08

Waar is hij verkrijgbaar en tegen welke prijs? Ik heb laatst met iemand erover gehad maar nu weet ik het nog steeds niet..
Of zijn er Bokkers die hem aanbieden?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:10

Chaos schreef:
Waar is hij verkrijgbaar en tegen welke prijs? Ik heb laatst met iemand erover gehad maar nu weet ik het nog steeds niet..

Wij verkopen ze, zowel de Multi als de Competition van Horseware.
Actuele prijzen staan op onze website http://www.horsewaredekens.nl
Past het hoofdstel niet, dan kan hij geruild of geretourneerd worden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:13

Blijheid schreef:
Ik heb mijn multibridle inmiddels ook binnen. Hij past goed dus morgen ga ik ermee rijden :j
Wat ik vooral fijn vind bij mijn pony met een kort, breed koppie is dat zijn oog veel minder dicht bij het bakstuk zit. Dat was bij zijn gewone hoofdstel soms echt vervelend, met rijden kroop het bakstuk voor mijn gevoel echt te dicht naar zijn oog. Met de multibridle hoop ik daar geen last van te hebben.

Hier met gewoon hoofdstel
Afbeelding

Hier met Multibridle
Afbeelding

Is dit de echte of de neppe. waar heb je hem vandaan?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:14

Jennyxx schreef:
Denk ook dat deze te groot is. De knik die in het bakstuk zelf zit hoort direct onder het jukbeen van het paard te liggen. Bij jou zit die nu hoger. Maar als jij het bakstuk langer maakt, dan komt de neusriem te laag op de neus te liggen. Ook is de neusriem wat te groot, waardoor het bakstuk te ver van het jukbeen richting onder komt te liggen. Kijk maar op pagina 1 van dit topic, daar staat een voorbeeldplaatje.

Hier ben ik het mee eens. Dit hoofdstel is inderdaad te groot en zit daardoor niet goed.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:17

Horseware schreef:
Chaos schreef:

Wij verkopen ze, zowel de Multi als de Competition van Horseware.
Actuele prijzen staan op onze website http://www.horsewaredekens.nl
Past het hoofdstel niet, dan kan hij geruild of geretourneerd worden.

Okee. Maar ze zijn verkrijgbaar in zwart en bruin, heb je duidelijkere foto's van de kleuren. Want op een foto is het echt heel erg bruin, en de andere foto's zouden dan zwart moeten zijn maar zien eruit als donkerbruin.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:22

Citaat:
Okee. Maar ze zijn verkrijgbaar in zwart en bruin, heb je duidelijkere foto's van de kleuren. Want op een foto is het echt heel erg bruin, en de andere foto's zouden dan zwart moeten zijn maar zien eruit als donkerbruin.

De Competition is er in lichterbruin en in zwart. Als je op de Competition klikt zie je duidelijk de bruine kleur (klik op foto voor grotere afbeelding).
Klik je op de Multi, dan zie je linksbovenin de zwarte (klik op foto voor grotere afbeelding) en midden onderin de bruine. Deze kleur bruin is aanzienlijk donkerder dan de bruinkleur van de Competition.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:23

Okee, gelukkig dan maar. :P
De multi vind ik dan qua kleur mooier, maar voor op concours ziet zo'n ringetje er behoorlijk stom uit. Kan die eraf zonder dat je er een lelijke neusriem aanover houdt?

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:24

Chaos schreef:
Okee, gelukkig dan maar. :P
De multi vind ik dan qua kleur mooier, maar voor op concours ziet zo'n ringetje er behoorlijk stom uit. Kan die eraf zonder dat je er een lelijke neusriem aanover houdt?

Dat zou ik niet weten. Misschien heeft iemand anders het al eens gedaan?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 23:40

En nog een vraagje. Heeft iemand hem al om gehad bij een fries? :+ Ik moet wel even weten of dat past.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 08:37

Bedankt voor jullie reacties, ik ben het met jullie eens dat de multibridle niet helemaal zit zoals hij hoort, de oplossing is echter niet zo simpel ;)

Een maat kleiner kan echt niet, de neusriem zit namelijk zo los als maar kan, ik heb geen gaatjes over. Bij een ponymaat multibridle (hij heeft nu Cob) zou de neusriem dus niet dicht kunnen.

Het "probleem" van mijn pony is zijn korte, brede hoofd. Alle riempjes van de multibridle die in de breedte lopen zitten zo los als mogelijk, alle riempjes in de lengte zo strak als mogelijk.
De multibridle zit misschien niet helemaal zoals hij hoort, maar zit wel veel comfortabeler dan een gewoon hoofdstel. Wat er verkeerd zit (plaats van de keelriem, knik in het bakstuk op een andere plaats op het hoofd) vind ik niet vervelend zitten voor mijn pony als ik er aan voel. Zoals je op de foto met het gewone hoofdstel ziet ligt het bakstuk daar dicht langs het oog, en bovendien komt de neusriem op het jukbeen te liggen, hij krijgt daar ook schuurplekjes van (op het jukbeen). Ik vind de multibridle dus zeker een stap vooruit in vergelijking met een gewoon hoofdstel, en ga hem er gewoon mee rijden, mocht hij hier ook last van krijgen dan zal ik echt op zoek moeten naar nog een heel ander type hoofdstel, maar dat zien we dan wel weer.....

edit: typfoutjes

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:51

Ikzelf heb een bruine/ Havanna Competition. Voor de kleur kijk even in mn profiel. Daar zie je mn paard met t hoofdstel om. De maat van het hoofdstel is een Full. Kosten E 165,- en gekocht bij www.geestig.nl

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 09:56

Is inderdaad een mooi kleurtje. Die kleur is er natuurlijk weer niet met zo'n ringetje op de neusriem. Zal eens op de site kijken, heb maat Cob nodig voor mijn paardje (denk ik).

Krijg bij Geestig niet de juiste site.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:59

Chaos schreef:

Als ik jou was zou ik het topic even doorlezen ;)

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 12:02

Wat een mooi hoofdstel! *hoort mijn portemonnee al rinkelen*

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 13:14

@ blijheid, ik zie dat jouw kinriempje ook verkeerd vast zit, deze moet nl net als de sperriem onder de het bit langs en niet erboven, dan heb je denk ik ook wat minder gaatjes over bij het vastmaken.

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:28

Odi schreef:
Is inderdaad een mooi kleurtje. Die kleur is er natuurlijk weer niet met zo'n ringetje op de neusriem. Zal eens op de site kijken, heb maat Cob nodig voor mijn paardje (denk ik).

Krijg bij Geestig niet de juiste site.

Dat klopt de havanna/ bruin kleur is alleen in de competition versie (tot nu toe) verkrijgbaar. De multibridle bitloos is geloof ik in t heel donkerbruin en zwart verkrijgbaar.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 14:39

Jennyxx schreef:
Chaos schreef:

Nee, sorry. Voel er weinig voor een topic van 50blz door te bladeren.
Ik heb mijn antwoord ook al. :)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 20:51

Chaos schreef:
Jennyxx schreef:

Nee, sorry. Voel er weinig voor een topic van 50blz door te bladeren.
Ik heb mijn antwoord ook al. :)

Nee hoor, maar moet je zelf weten :P

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 22:21

Mocht iemand dit hoofdstel in de maat Cob kleur bruin of havana te koop hebben zou ik het graag willen weten. Bij voorkeur met koper kleurige gespen.