Helene83 schreef:Help.. het paard hier is een tijdje in bruikleen geweest bij een ander (afgelopen winter). Het Is niet mijn paard maar rij haar wel altijd met een boomloos.
Ik zag vandaag echt een streep van witte haartjes op haar rug. Dit was zeker weten niet de rand van de pad inlages oid.. misschien dan de beugelophanging.. maar het was een langer oppervlak dan dat. Kan echt niet geloven dat het daar van komt. Aan de andere kant ook een plekje bij haar schoft.
Ze is hier pas weer sinds begin maart.. daarvoor 3 maanden elders. Zouden zij een slecht passend zadel gebruikt hebben? Of ligt het aan mijn zadel?
Ik ben echt geschrokken en wilde het toch ff hier kwijt. Zal volgende week wel foto's maken..
Eigen zadel erop leggen en checken waar het vandaan zou kunnen komen is het enige wat je kunt doen om uit te sluiten dat het jouw zadel is.
Aan de andere kant: wit haar hoeft geen drukking te zijn. Ik heb in mijn praktijk wel eens boomloos gereden paarden gehad die een compleet wit zadel op hun rug hadden, ik heb het laten checken door een veearts om uit te sluiten dat de gedragsproblemen die ze hadden door het zadel kwamen maar die hadden totaal geen last van hun rug.
Blijkbaar breken er door de wrijving van boomloos wel haren af, met name tijdens de rui, maar dat geeft niet altijd drukkingen.