voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinePine

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 19:46

Je hoeft de seatsaver zelf niet los te halen, maar ik bedoel naast de pommel er onderdoor steken en dan voor de pommel sluiten. Blijft hij ook gelijk goed liggen zonder schuiven.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:28

Ow zo nog slimmer zelfs bedankt voor de tip ik probeer dat dit weekend direct uit (ik pas omdat het kan zijn dat ik maat groter ga moeten bestellen).

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 20:50

pmarena schreef:
In de kleinste details zal het vast wel iets uitmaken, maar in de praktijk zal het allemaal wel meevallen :)

Ik ben persoonlijk wel een voorstander van de originele inlages onder (die vullen alles lekker uit doordat ze wat zachter zijn) en dan daar bovenop is het niet zo spannend.

Ik ben zelf niet zo moeilijk, heb graag een ze breed mogelijke pommel voor de zekerheid. Zo breed mogelijk is dan: zonder dat die op de schoft komt te rusten en zonder dat het zadel voorover kiept.

Ik zou als ik jou was voor je eigen gemak gewoon even testen met de pommel die er nu inzit, als dat nog te wensen overlaat dan pas pommels verwisselen, anders blijf je bezig :P

Dank je wel :o , ik zal de moosgummi dan inkorten en met de huidige pommel proberen. Het zadel ligt niet op de schoft dus dat moet goed zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:21

IK geef het uittesten nu al op eigenlijk, ik heb totaal geen steun, en mis mijn knieworngen heel erg, ben echt bang dat als mijn paard een keer opzij springt dat ik ernaast lig :=

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:22

Beloven schreef:
IK geef het uittesten nu al op eigenlijk, ik heb totaal geen steun, en mis mijn knieworngen heel erg, ben echt bang dat als mijn paard een keer opzij springt dat ik ernaast lig :=

Mooie gelegenheid om je zit te verbeteren dus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:32

Ik vind het gewoon eng om erop te rijden, dat is niks met mijn zit te verbeteren.. Aangezien ik gewoon mijn gehecht ben aan de kniewrongen van mijn dressuurzadel, ik zie niet in als ik mijn zit verbeter dat ik dan ineens fijn rijd zonder de kniewrongen?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:34

Yes :D hij is binnen !

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb alleen wel 2 vraagjes. Hoe vinden jullie de lengte? Is hij niet te lang voor haar rug?

2de vraagje, is er genoeg ruggengraat vrijheid of hoort hij zo te liggen. Er was in ieder geval GEEN zweetafdruk op de ruggengraat zelf:
http://imageshack.com/scaled/large/689/t6m9.jpg

en 3de vraagje, als ze loopt 'vouwt' haar vel dubbel. Betekend dit dat er niet voldoende schouder vrijheid is? Hierbij een foto, misschien weten jullie dan wat ik bedoel
http://imageshack.com/scaled/large/153/tskn.png

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:36

Ik durf je vragen niet te beantwoorden, maar dit is een zadel zonder VPS geloof ik, daar was je wel al van op de hoogte? Niets mis mee hoor trouwens, zitten veel lekkerder :P

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:39

Geryon schreef:
Ik durf je vragen niet te beantwoorden, maar dit is een zadel zonder VPS geloof ik, daar was je wel al van op de hoogte? Niets mis mee hoor trouwens, zitten veel lekkerder :P

Is inderdaad eentje zonder VPS! Maar ik heb op de website van boomloosrijden gelezen dat het inderdaad geen kwaad kan!

Ik vond hem echt ontzettend fijn zitten hoor hihi :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:05

Ik vind het zadel van lengte gaan, verder bedoel je dat het dekje rommelig zit bij foto 2 ? En foto 3 durf ik echt niet op antwoorden.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:08

hetlevenwint schreef:
Ik vind het zadel van lengte gaan, verder bedoel je dat het dekje rommelig zit bij foto 2 ? En foto 3 durf ik echt niet op antwoorden.

Nee ik bedoelde bij foto 2 of dit voldoende ruimte is tussen de rug en het zadel. Misschien dat de pad idd wat beter moet zitten de volgende keer!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:19

dierfysio schreef:
Sababber schreef:
Pas stond er zon mooi set met dat zadel op marktplaats in maat 2! Jammer dat je die gemist hebt. Ik had hem graag gewild maar ik wilde een maat 1

Echt?? Ohhhhh, zonde..... -O-
Misschien (yeah right, as if...) leest die koper dit, en wil hij/zij een half maatje kleiner! :o

Heb je nog steeds interesse in een maat 1 eigenlijk? Stel dat mijn zadel echt te klein is, komt hij te koop. Ik ga ook een Cheyenne 2 testen, wie weet is die geschikt voor me, en die komt nog wel eens voorbij tweedehands.

Jammer dat ik jou nier eerder heb getroffen want heb nu een zwarte maat 1! Had graag die nut gehad. Had mooi gestaan op mn pony. Waar ik nu ook heel tevreden mee ben hoor, maar vond de nut wel iets speciaal hebben :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:39

wat kijkt jouw haf ongelofelijk arrogant met dat zadel, geweldig :D

qua foto's
1, hij is niet te lang.
2. als jij zelf zorgt dat de pads goed zitten en liggen dan zou dit geen probleem moeten zijn.
misschien anders een intensievere rit maken om te kijken of je dan een goede zweetafdruk krijgt :)
3. Is dit niet gewoon hollands welvaart? ;) zie op foto 1 ook een rolletje bij de schoft.

Wat mij dan wel weer opvalt is dat jouw paard net zo staat als de meeste duitse herders, met de achterbenen wat langer naar achteren. Staat ze altijd zo? :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:42

@beloven, vervelend dat je zo'n onveilig gevoel hebt gekregen bij je testzadel. Ik begreep dat je overwoog om de Barrydale uit te proberen? Ik heb dit type zadel destijds ook bij Marcel gehuurd en was binnen een week overstag en heb er zelf dus nu ook een. Nu was ik wel open type zadels gewend maar ook hier moest ik even aan wennen. Ik heb de beugelophanging wat naar voren verplaatst en de kniewrongen ook wat verlegd, handig hoor zo'n verbouw pakket :).
Afijn, vorige week is een vriendin van mij komen rijden die vroeger veel reed, in opgesloten zadel maar inmiddels al 4 jaar niet meer heeft gereden en überhaupt nog nooit boomloos. Ze heeft in draf haar beugels een gaatje korter moeten doen maar verder kon ze er prima mee uit de voeten.
Ik hoop voor jou dat je het toch de moeite vind om het te proberen want misschien is dit zadel wel een goed alternatief, ook voor jou :)
Succes in ieder geval :)!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:46

@ M_hartje_M
Ziet er goed uit !

Kun je niet de halstertouwtest doen om te kijken of hij vrij genoeg ligt op de rug?

De singel lijkt mij wel te kort op foto 1. Mooiste is zo gelijkmatig mogelijk aansingelen voor een goede drukverdeling, maar dan komt die aan beide kanten te laag uit, maar misschien dat je daar nog niet had aangsingeld. Op foto 2 zit hij op een mooie hoogte aan die kant.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:51

Erg leuk zadel, vind die kleur echt super..Zo te zien ligt hij goed maar op de bf site staat waar je op moet letten en van een foto is het een beetje lastig..Volgens mij is het zadeltje al best oud(heb deze een aantal jaren geleden wel eens langs zien komen op mp), maar ziet er nog super uit..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 09:41

Wat een vrolijke foto's !
Zo te zien zijn jullie er allebei enorm blij mee :D

Vind het heel mooi staan en zo vanaf de foto's te zien, ook mooi liggen !

abc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 11:42

Ik kom hier even binnenvallen omdat het hier vaak over de barefoot zadels gaat, met name ook over de barrydale. Ik heb een hele nette barrydale maat 2 te koop, te vinden in mijn advertentie via mijn profiel of gewoon zoeken op bokt markt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:16

Staat leuk! Op de eerste foto lijkt hij zowat perfect bij je laarzen te kleuren, maar ik neem aan dat het een Simply Red is? Heb je die van Shirleys Zadelhuis overgenomen :+

Alles is verder al gezegd (halstertouwtest, singel) :)

Ik heb vanochtend inderdaad bericht gekregen van de bazin van Barefoot, met daarin foto's en info +:)+

Ik ben wat info op de website aan het zetten, zal hier de link plaatsen als ik toestemming heb vanuit DLD om hem online te gooien :)

De prijs valt reuze mee, hij gaat 649 euro kosten, wordt leverbaar in maat 1 en 2 in zwart en bruin Braziliaans leder (zoals van de Nut en Rose westernzadels maar dan zonder tooling) en de zitting en aansluitende delen van pommel en cantle wordn suède.

Net zoals op het plaatje van het vorige sample-model dus :)

De zitting zal afneembaar zijn en vervangen (klittenband) kunnen worden door een schaap-versie in dezelfde vorm. Die wordt los bij te bestellen. Deze krijgt verdikte voorkanten die als wrongen werken.

Er komt een V-singel midden op het blad voor de achterste singelstoot, en de voorste wordt gewoon vast.
De aanhechting van deze stoten zie je uiteraard niet doordat die zittingzijkanten daar overheen lopen.

Ze zullen er in eerste instantie een paar maken om de eerste golf van bestellingen direct te kunnen leveren over een maand of 3, maar daarna is het de bedoeling dat ze deze alleen nog op bestelling gaan maken, net als de Nut en Rose zadels.

Ze kunnen dan ook wat meer naar wens gemaakt worden, zoals bvb. ook een Rose / light-oil kleur of combinatie van kleuren :)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 14:45

Gaaf!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:24

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:28

Gaaf zadel hoor!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 15:48

Mooi zeg :j

jenn0dv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:13

PMarena, niet plaatsen.... Niet goed voor het gevoeltje...:(
Dit zadel is echt machtig mooi, vooral met de schaapzitting!!
Wie moet ik lief aankijken voor een kleine subsidie ? _/-\o_

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:20

Ziet er mooi uit :j