Wendy schreef:Skippy01 schreef:Jackytje schreef:Ik heb met Alida al contact gehad in het verleden, sterker nog, mijn BM heb ik aan haar verkocht. Dat het niet past op brede paarden is me verteld door eigenaar van Westernshop die mijn Westwood heeft aangemeten. In hoeverre dat deze man gelijk heeft/er verstand van heeft weet ik niet goed. Hij was toen alleszins alles behalve te spreken over mijn BM.
Ik heb volgende week vrijdag passervice met Barefoots. Dat eens proberen al om te bevestigen of mijn gevoel gelijk heeft.Ik ben nooit echt fan geweest, maar wil het wel eens proberen. Indien dat niks wordt, zal ik eens kijken naar Ghost.
Ah ok, mijn ervaring is dat de westernshops die boomzadels doen weinig te spreken zijn over boomloze westernzadels. Ik ken natuurlijk niet alle westernshopeigenaren overigens![]()
Dat is ook mijn ervaring
En het stomme is ook nog dat in feite geen enkele westernzadelpasser een opleiding heeft gedaan, simpelweg omdat er geen opleiding voor bestaat.
Daarmee zeg ik niet dat ze allemaal maar wat doen, maar wat je wel merkt is dat kennis en kunde nogal uiteen lopen en vooral berusten op aannames en ervaring.
Het is altijd zaak om zelf kritisch te blijven, met welke zadelpasser dan ook trouwens
Mijn ervaring ook.
En het mooie is dat de meeste mensen (incl zadelpassers) mijn zadel zo mooi vinden, zo goed vinden liggen, bij mij vinden passen en paard er zo fijn onder vinden lopen.
En dan de verbazing als ik zeg dat het een boomloos zadel is (Freemax). Heb veel mensen zo toch ook wel een bredere blik kunnen geven. Behalve de erg traditionele westernmensen... Maar dat was er eigenlijk maar 1 tot nu toe.
Berdien: heb je als eens zelf inlages gemaakt? Ik heb nu zelf inlages geknipt voor in de Kifra en die heb ik 1 cm smaller geknipt, zodat de ruggengraat weer 2 cm meer ruimte krijgt. In geval van Jim ook wel fijner

Ik heb overigens gewoon een onderlegger van wolvilt verknipt. Zoiets was dat: http://westernspul.nl/contents/nl/p4239.html
En een yogamatje van de Decathlon.