[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Amber__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:04

Mijn Ghost Roma is ook binnen :D
Het was nog even puzzelen hoe de seatsaver erop moest maar die zit zo ongeveer :) Morgen uitproberen!

Chatura90

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:19

Hi,

Ik heb een aantal pagina's gelezen van de afgelopen tijd. Maar nog niet echt antwoord kunnen vinden op mijn vragen.

Ik heb een 6 jarige nrps met een wat hoog kruis en korte rug en brede schouders.
Na een enorme zoektocht ben ik 2 jaar geleden geslaagd voor een dressuurzadel euroriding jade.
Vorig jaar helaas niet kunnen slagen voor een passend springzadel...

Nu wil ik graag gaan springen hier is hij nog niet echt bekend mee! Hebben vorig jaar een klein sprongetje gemaakt maar dit gaat nog niet erg soepel ;)

Nu ziet het er ook uit dat ik uiteindelijk ga emigreren naar frankrijk waar ik heerlijk de bossen met hem in ga en af een toe een omgevallen boompje wil springen.

Is hier een boomloos zadel geschikt voor? Zo ja welke types? En met welke heb je een beetje steun? En wat is jullie ervaring hiermee? *D

Dank jullie wel alvast!

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 21:54

Voor springen misschien wel een notting Hill van Barefoot? Maar dat is wel voor fanatiek springen volgens mij ;) en anders een ghost? Moet best kunnen met HD inlagen?
Gaaf hoor naar France 8-) waar ga je heen?
Edit: misschien een pasconsult bij lilianne? En dan een klein sprongetje maken? :D

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:35

Notting Hill heeft idd extra vps wat m geschikter maakt voor springen maar volgens mij kan andere boomloos en HD inlages ook best. Voor fanatiek springen (echt parcoursjes) vind ik zelf de notting Hill niet voldoende iig.

Daphneeeej

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 23:55

Voor intensiever/echt springen zou ik kijken voor een Flexible bascule of een Heather moffet in veelzijdig/spring model. Geven goed steun en goede verdeling voor de paardenrug.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:13

Amber, fijn!
Chatura, ooh, spannend, emigreren! Je zou inderdaad Lilianne langs kunnen laten komen en een sprong opbouwen?

Ik wilde jullie deze niet onthouden;

Afbeelding

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:17

Die is echt super gaaf <3 Is die voor jezelf?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:19

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:25

Ja ik dacht al te zien dat hij op Villa lag,daarom dacht ik dat hij misschien voor jezelf was..Vind die kleuren super mooi samen!

Die barocco is ook heel mooi!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:26

pleiada schreef:
Ja ik dacht al te zien dat hij op Villa lag,daarom dacht ik dat hij misschien voor jezelf was..Vind die kleuren super mooi samen!

Dat snap ik! Wellicht hou ik hem ook wel voor Villa hoor, ik weet het nog niet..

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:30

Sorry, van springen en zadels heb ik geen verstand.. :+

Ik hou wel van de ghost met korte zweetbladen.. weet alleen niet of dat nu echt mijn kleur is..

Iemand die wil kijken naar de ligging van mijn zadel met andere inlages? Ik ga ze vanmiddag in mijn standaard pad proberen, zal dan ook foto's maken. Door dat deze inlages stugger zijn, heb ik het idee dat het zadel meer omhoog komt aan de achterkant. Maar dit is dan wel weer minder als ik er op zit het geheel in een winkel ruit kijk. :+

Afbeelding

Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:44

Buitenzinnig schreef:
pleiada schreef:

Dat snap ik! Wellicht hou ik hem ook wel voor Villa hoor, ik weet het nog niet..

Nee, jij vindt die niet mooi, ik zal je er wel van verlossen. :D :D
Ik vind het echt een mooie kleurencombi. :j

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 14:46

Justy schreef:
Dank voor jullie antwoorden!

pmarena schreef:
Als een Cheyenne maat 2 qua lengte past zou een Arizona maat 1 ook geen probleem moeten zijn, maar inderdaad, een redelijk intensief bereden oude Cheyenne versus een nog nieuw VPS zadel....dat is echt een dag en een nacht verschil :=

Dat VPS moet je dan echt even leren waarderen....ik vond het de eerste rit(ten) he-le-maal niks maar toch al snel ging ik het wel waarderen die extra vering (ofzo :P ) in het zadel en wilde ik niet meer terug.... maar dat is ook naarmate een VPS ingereden wordt natuurlijk, dat het lekkerder gaat liggen / zitten :j

En als ik een tweedehands zadel koop? Dat moet zich natuurlijk nog naar mijn merrie gaan vormen, maar stug zal het niet meer zijn, toch?

Zadels die al ingereden zijn, zijn inderdaad wel soepeler, al blijft het wat stugger dan zonder VPS. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 19:59

Buitenzinnig schreef:
Duhelo schreef:

dus in principe kun je er dikkere inlages in doen en dan met een gewoon dekje rijden?

Dan raad ik aan dikkere kussens te bestellen, aangezien je dezelfde dikte aan moet houden (anders past het niet)
Ik zou toch altijd nog wel aanraden een dekje met inlagen blijven gebruiken. Maar dat mag ieder voor zich weten :)

Het ligt ook aan de combinatie..

Waar kan je die bestellen? Kan enkel dit vinden: http://badlandsequine.com/page/2487/Panels

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:13

Duhelo schreef:
dus in principe kun je er dikkere inlages in doen en dan met een gewoon dekje rijden?

Buitenzinnig schreef:
Dan raad ik aan dikkere kussens te bestellen, aangezien je dezelfde dikte aan moet houden (anders past het niet)
Ik zou toch altijd nog wel aanraden een dekje met inlagen blijven gebruiken. Maar dat mag ieder voor zich weten :)

Het ligt ook aan de combinatie..

Geryon schreef:
Waar kan je die bestellen? Kan enkel dit vinden: http://badlandsequine.com/page/2487/Panels

Gewoon, bij BuitenZinnig - maar die zijn niet dikker, alleen wat breder "in de taille" waar alle bevestigingen zitten... Dikker kan ook, dan moet dat bij bestelling worden opgegeven. Dan doen ze er bij de fabrikant al extra inlagen in.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:27

aaargh mijn nieuwe tweedehandse roma is vandaag door BZ netjes op de post gedaan. Naar hrt adres van mijn werk zoals ik gevraagd had. (met het idee, leveren enkel op werkdagen dus ik ben er dan altijd). Blijkt dat ze nu even beslist hebben om toch op zaterdag te kunnen leveren, en dan is er niemand ... (of enkel werkers in het magazijn...)
hoop dat dat maar goed gaat en ze het pakket gewoon terug meenemen naar het postkantoor...
zucht...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 23:33

Ze zullen hem niet op de stoep zetten Duhelo ;) wel balen....

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 23:44

Help.. het paard hier is een tijdje in bruikleen geweest bij een ander (afgelopen winter). Het Is niet mijn paard maar rij haar wel altijd met een boomloos.

Ik zag vandaag echt een streep van witte haartjes op haar rug. Dit was zeker weten niet de rand van de pad inlages oid.. misschien dan de beugelophanging.. maar het was een langer oppervlak dan dat. Kan echt niet geloven dat het daar van komt. Aan de andere kant ook een plekje bij haar schoft.

Ze is hier pas weer sinds begin maart.. daarvoor 3 maanden elders. Zouden zij een slecht passend zadel gebruikt hebben? Of ligt het aan mijn zadel?

Ik ben echt geschrokken en wilde het toch ff hier kwijt. Zal volgende week wel foto's maken..

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 23:53

Misschien eens informeren of ze een ander zadel hebben gebruikt? Lijkt me gek als het nu opeens door je boomloze zadel komt (of mogelijk dat ze heel extreem gaan staan tijdens het lichtrijden?)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:16

Duhelo, aah, nee :(

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:25

datum op postnl staat nu op maandag. hopen :)
vond het al snel binnen een dag van nederland naar belgie...

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:31

Zo hier ben ik weer naar een week de Lazy Mountain getest te hebben.

Ik ben eruit en ga voor een zwarte Happy Valley! De Lazy Mountain zat heerlijk en ik had veel steun aan de dijblokken bij noodstops van mijn paard in volle galop. En dat heeft ie van mij nog wel eens, dus het zadel heeft wat dat betreft goed zijn werk gedaan :-)

Wel heb ik er mijn eigen fenders aangehangen, ik vond de gewone stijgbeugelriemen maar niets.

Mijn barefoot London houd ik voorlopig nog even aangezien de London zeker goed is voor Zinook. Mijn paard heeft een heel gevoelige rug en de London is tot nu toe het eerste zadel waar Zinook het goed onder doet. Onder de Lazy Mountain liep hij ook prima, maar meestal uit dit zich pas na een tijd. Maar ik hoop natuurlijk dat dit een blijvertje gaat worden.

Hieronder nog wat foto's van de Lazy Mountain met fenders. Zeg nou zelf, dat ziet er toch stukken beter uit :P

Afbeelding

Zadel na het rijden:

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 08:45

Kwetal schreef:
Ze zullen hem niet op de stoep zetten Duhelo ;) wel balen....

haha, nee dat weet ik. maar het magazijn vh bedrijf is gewoon open en er werken veel roemenen en tjechen die geen nederlands spreken en wss mijn naam nog niet kennen.
En dan nog een zadel erin die absoluut niks met het bedrijf te maken hebben. Kan wel zijn dat er dan rare dingen gebeuren :D.
Maargoed. hopelijk komt die gewoon maandag. dat zou perfect zijn :)
edit: oh, leuk! pakket is uitgesteld "wegens gesloten verklaring". Blijkbaar heeft mijn bedrijf al eens aangegeven dat er niet op zaterdag geleverd kan worden. Super! :D

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:11

Maartje1990 schreef:
Misschien eens informeren of ze een ander zadel hebben gebruikt? Lijkt me gek als het nu opeens door je boomloze zadel komt (of mogelijk dat ze heel extreem gaan staan tijdens het lichtrijden?)

Ja ik weet zeker dat ze een ander zadel hebben gebruikt.. mijn eigen zadel heb ik niet mee gegeven.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:15

Het zou goed van een ander zadel kunnen komen... tis nu natuurlijk ook vachtenwisseltijd, dan wil er nog wel eens wat boven komen.
Merk je ook maar iets aan haar wat betreft anders reageren op jouw zadel?