voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 16:04

Ik ga dalijk de cherokee ophalen om een weekje te testen, ben benieuwd!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 17:13

ik ga straks ook een testzadeltje halen, bij iemand in de buurt, nl een Sensation. Ben benieuwd. Al veel goeds over gehoord maar afwachten of het voor ons ook zo goed gaat zijn. Is puur uit nieuwsgierigheid, aangezien ik volgende week mijn Specialized Saddle mag gaan ophalen. :D Een 2de zadel kan er nu echt niet meer vanaf. :=

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:39

Leuk, wat voor specialized heb je besteld? Ik ben enorm blij met de mijne, mijn pony loopt er heel fijn mee. :)

Ah Wubbo, het is de torsion geworden dus. Leuk zadeltje zo te zien! :)
Ik ben ook wel heel benieuwd naar de BF madrid. Ik vind de sevilla ook errug mooi, voor op een bijpassend paard, en die heb ik dan weer niet :)

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:41

Dit is de foto van de Madrid

Afbeelding

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:49

Roelke_ schreef:
Leuk, wat voor specialized heb je besteld? Ik ben enorm blij met de mijne, mijn pony loopt er heel fijn mee. :)

Ah Wubbo, het is de torsion geworden dus. Leuk zadeltje zo te zien! :)
Ik ben ook wel heel benieuwd naar de BF madrid. Ik vind de sevilla ook errug mooi, voor op een bijpassend paard, en die heb ik dan weer niet :)

De Euro Light, heel basic, zonder tooling of dergelijke.

Vind zowel de Madrid als de Sevilla mooi, maar denk dat mijn kleine IJs verzuipt onder die zadels. Een rechte rug heeft ze anders wel. :D

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:07

Morgen komt mijn barefoot binnen *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:14

Ik heb het zadeltje net geprobeerd, lijkt meer op de londen die ik heb meegekregen dan de cherokee? En ik mis heel erg mijn steun in het rijden.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:42

ik heb het daarnet met mijn vroegere instructrice gehad over of het een idee was om op die van mij een boomloze te leggen en die was een beetje wijvelig. Ze kent namelijk iemand die er een heeft en bij haar zakken de beugels heel snel naar beneden als er teveel kracht op komt te staan tevens is ze bang dat het zo snel uit elkaar valt en aangezien die van mij nog wel eens een goeie bok kan geven of er van door gaat is het wel handig als alles in elkaar blijft zitten en mijn beugels niet opeens 1 kilometer langer zijn :+

maar kloppen deze dingen of heeft deze mevrouw gewoon pech met haar zadel?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:45

savieralover schreef:
ik heb het daarnet met mijn vroegere instructrice gehad over of het een idee was om op die van mij een boomloze te leggen en die was een beetje wijvelig. Ze kent namelijk iemand die er een heeft en bij haar zakken de beugels heel snel naar beneden als er teveel kracht op komt te staan tevens is ze bang dat het zo snel uit elkaar valt en aangezien die van mij nog wel eens een goeie bok kan geven of er van door gaat is het wel handig als alles in elkaar blijft zitten en mijn beugels niet opeens 1 kilometer langer zijn :+

uit alle zorgen die ik zou kunnen verzinnen zou geen van deze in mij op komen :+ een zadel wat uit elkaar valt? beugels die afzakken? nee, dat is niet normaal.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:46

Als je een goed merk boomloos zadel hebt klopt dit niet, dan heb je gewoon een degelijk kwaliteits zadel waarbij alleen de boom ontbreekt. .

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:53

savieralover schreef:

Sorry, maar ik heb al ruim 4 jaar een boomloos zadel, de barefoot London en daar is nog nooit iets aan kapot gegaan. Ook aan de dekjes welke erbij horen niet. Ook geen last van beugels die 'afzakken'. Ik kan mij ook niet voorstellen wat iemand daarmee bedoeld. Als er al iets van waar is gaat het waarschijnlijk over een goedkoop flutzadel en dat staat los van 'boomloos' in mijn beleving.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:55

Van dat ding met de beugels heb ik eigenlijk ook geen last savieralover. Denk dat er hier vooral ervaringen zijn blijven hangen bij je lesgeefster van namaakmerken die slecht in elkaar zaten...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:56

:')

Sorry, maar hier moest ik echt even heel hard om lachen :))

Wat voor zadel moet dit geweest zijn ??

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:58

Ik kon me ook echt niet voorstellen dat der ook maar iets van waar kon zijn eigenlijk :')

en ik heb geen idee Shirley sorry maar stond heel stom te kijken toen ik der dat hoorde vertellen

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:00

Dat geloof ik gelijk :))

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:03

Wel sneu voor diegene die het wel is overkomen bedenk ik mij nu. Geld over de balk en een nare bijsmaak aan overgehouden waarschijnlijk. Jammer!

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:09

is het zeker TinePine maar niks meer aan te doen jammer genoeg. Ga zelf nog maar even verder snuffelen denk toch wel serieus er over na om er een aan te schaffen voor meneer. Denk dat het voor zijn rug ook een stuk fijner is en dat is toch het belangrijkst!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:17

Oooh ik wil die Madrid echt hebben!!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:29

Zal er uitzien als een slapstick als je al rijdend steeds stukken van je zadel verliest! Hihi....en dan zakken je beugels ook nog af!

Die Madrid ziet er niet slecht uit!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:30

Poeh hee, dat is wel weer een fraai voorbeeld van rare onzin die vertelt wordt over boomloze zadels.... :x

Je hebt gewoonweg zadels van allerlei soorten, types en maten in goede of slechte kwaliteit.

Als je 1 dressuurzadel van baggerkwaliteit tegenkomt dan zijn niet meteen alle (dressuur)zadels slecht :P

Ik vind het altijd zo teleurstellend dat mensen al tien(tallen) jaren met paarden bezig zijn waarin ze echt wel slechte kwaliteit boomzadels tegen zijn gekomen. En als ze dan 1 keer een matig boomloosje gezien hebben, zeggen ze ineens: nee boomloos is niks hoor, dat moet je niet kopen :n

Dat is echt heel onrechtvaardig meten met 2 maten :)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:34

De barefoot lexington heeft toch problemen gehad met de beugelophanging?
Niet dat het zadel dan helemaal uit elkaar viel maar je verloor wel een onderdeel!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:38

Nah, zo dramatisch was dat ook weer niet, maar bij sommige paarden kon het veiligheidshaakje wat tever achterover gaan hangen waardoor de beugelriem er te makkelijk uitschoot :)

Barefoot heeft meerdere keren geëxperimenteerd met veiligheidshaken maar in de praktijk blijkt dat gewoon niet goed te werken op een soepel zadel jammer genoeg.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:43

Een zadel dat uiteenvalt, dat klinkt niet goed. :D Moet dan toch wel een prutszadeltje zijn.

Gisteren een kwartiertje de Sensation getest, poown liep niet zuiver. Ben er nog niet onverdeeld enthousiast over, is heel erg wennen, zo'n vrij zadel. Best een verschil met de boogjes van de Iberica waar ik 'vaster' in zit. En qua boomzadel heb ik altijd gereden met een dressuurzadel met diepe zit of een zadel met aanwezige cantle. En nu had ik ineens 'niets'. :D Hopelijk zijn een paar daagjes rust voldoende voor pony, die zal vast wel weer te lelijk gedaan hebben in de wei. Anders wordt het de DA en gaat er van testen niet veel meer in huiskomen. :\

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:59

Was het nou zo dat er op de Madrid geen beugelophanging kwam? Of heb ik iets raars onthouden? :P

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 09:05

Ik heb enige tijd geleden de heavy duty inlages gekocht voor in mijn Barrydale pad. Nu heb ik de achterste ronding al zover af moeten knippen dat het kunststof plaatje zichtbaar is en nog past het niet. Wat ik nog kan doen is de kant van de ruggengraat nog verder terug te knippen, maar ook dan zal het plaatje zichtbaar worden. Zit het plaatje los in het rubber of kan het geen kwaad als het zover moet worden terug geknipt. Ik baal er wel flink van zo'n dure inlage en dure pad en vervolgens kom je er tijdens het knippen achter dat het toch echt niet gaat passen.

Ik rijd nu met de gewone foam en een moosgummi laag maar blijf mijn twijfels houden over de drukverdeling en de maat van de pommel.

Een maat M lijkt echt wat te klein maar een maat L zakt weer wat voorover en als ik niet flink aansingel dan glijdt het zadel tijdens het rijden naar achteren.

Ik ga vandaag met een memorypad rijden in de hoop dat dat wat meer drukverdeling geeft en ik hoop de heavy duty passend te krijgen.

Iemand nog tips :) (alsjeblieft)