Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:09

Tribunals schreef:
Hoi! Ik kom even binnenvallen, ik las een tijdje terug hier iets over een ps of sweden van ali. Kan iemand hier mij wat meer over vertellen? :)

Wat wil je weten? Ik heb er 2 in gebruik :)

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:19

Laurievc schreef:
Tribunals schreef:
Hoi! Ik kom even binnenvallen, ik las een tijdje terug hier iets over een ps of sweden van ali. Kan iemand hier mij wat meer over vertellen? :)

Wat wil je weten? Ik heb er 2 in gebruik :)

Waar je ze hebt besteld, kwaliteit, hoelang de levering heeft geduurd, hoe de maten vallen, totaal prijs etc. En wat foto’s? :D

Laurievc

Re: Anatomische hoofdstellen (o.a. Rambo Micklem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:51

Besteld via Alibaba haha met een groepje. Ik denk dat de naam hier ergens vermeld is geweest. Die zal ik zo even terugzoeken als ik thuis ben :) Kwaliteit lijkt zeer goed. Heel zacht leder, ziet er net uit ed. Kan er niks negatiefs van aanhalen. Het heeft ongeveer 5 of 6 weken geduurd voor we ze hadden. Maten vallen vreemd vind ik haha. Paard 1 heeft normaal full en heeft hier een cob (dus vallen groot). Paard 2 heeft full en zit hier op het 3 na laatste gaatje beneden (dus valt klein) haha. Paard 1 heeft wel een klein hoofdje. Totaalprijs was iets van 43 euro als ik het me juist herinner.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 15:57

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 16:50

Rena100 schreef:
Zijn de mensen hier nog steeds tevreden met hun Hooks Chester hoofdstel?

Ik helaas niet. Wel over de kwaliteit die is prima maar de inwerking is echt anders als de micklem :) door de losse bakstukken.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 18:28

Ik heb de uitleg over waarom de combi micklem/myler niet kan echt een paar keer gelezen maar ik snap het nog steeds niet :7 .

De myler beweegt toch onafhankelijk aan alle kanten los van elkaar alle kanten op, een los bakstuk voor het bit of de combi bakstuk/neusriem ala micklem brengt daar toch geen verandering in? Want daar staat het bit om bekend, dat hij zo nauw is in elke beweging opvolgen alle kanten op?

Ik rijd met micklem en mylerbit, gebruik niet de bitclips, enkel de riempjes.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 20:09

Heb nu paar keer gereden met Schockemohle beta, fijn hoofdstel en superzacht onderlegd

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 22:13

Laurievc schreef:
Besteld via Alibaba haha met een groepje. Ik denk dat de naam hier ergens vermeld is geweest. Die zal ik zo even terugzoeken als ik thuis ben :) Kwaliteit lijkt zeer goed. Heel zacht leder, ziet er net uit ed. Kan er niks negatiefs van aanhalen. Het heeft ongeveer 5 of 6 weken geduurd voor we ze hadden. Maten vallen vreemd vind ik haha. Paard 1 heeft normaal full en heeft hier een cob (dus vallen groot). Paard 2 heeft full en zit hier op het 3 na laatste gaatje beneden (dus valt klein) haha. Paard 1 heeft wel een klein hoofdje. Totaalprijs was iets van 43 euro als ik het me juist herinner.
[ [url=m/AgWtaL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lVOx38.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/wOVc2Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn er nog mensen die deze gaan bestellen toevallig :o want misschien dat ik dan toch ook maar een wil bestellen (maar nog even nadenken want door mijn veulen ben ik voorlopig toch uitgereden :') )

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 23:06

Thanks voor de info Laurie! Ik wil er ook graag een Timbers :j

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:48

A_nouk schreef:
Rena100 schreef:
Zijn de mensen hier nog steeds tevreden met hun Hooks Chester hoofdstel?

Ik helaas niet. Wel over de kwaliteit die is prima maar de inwerking is echt anders als de micklem :) door de losse bakstukken.

Dat heb ik nu ook dus daar zou niet zoveel verschil in moeten zitten. Hoofdstel dat ik nu heb is die van Nika en op zich wel prima, alleen de gesp bij de sperriem zeg maar, daar krijg ze soms wondjes van, maar ik krijg straks een bruin zadel, dus dan hoop ik dat die chester er goed bij past :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 07:54

Djeradalover schreef:
Ik heb de uitleg over waarom de combi micklem/myler niet kan echt een paar keer gelezen maar ik snap het nog steeds niet :7 .

De myler beweegt toch onafhankelijk aan alle kanten los van elkaar alle kanten op, een los bakstuk voor het bit of de combi bakstuk/neusriem ala micklem brengt daar toch geen verandering in? Want daar staat het bit om bekend, dat hij zo nauw is in elke beweging opvolgen alle kanten op?

Ik was zelf ook heel verbaasd.. en twijfel nu of dat ik toch niet 'eigenwijs' voor een Myler bit ga..

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:19

Ethelate schreef:
Djeradalover schreef:

Ik was zelf ook heel verbaasd.. en twijfel nu of dat ik toch niet 'eigenwijs' voor een Myler bit ga..

Gelukkig kan je myler 2 weken testen en als het niet bevalt terugsturen :) Misschien is hrt een idee om dat te doen.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:53

Ik rij ook met Micklem en Myler.

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:06

Bedoelen ze bij de mylerbitten niet vooral als de bitclips gebruikt dat dat de werking van het bit verminderd?
Ik kan me voorstellen als die gebruikt worden je idd minder het onafhankelijk bewegen van het bit hebt omdat hij dan vrij kort vast zit op de neusriem.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 10:09

Hier ook Micklem en een Myler bit, nooit bij stilgestaan dat het niet zou kunnen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 08:41

Inmiddels 2 maten Rambo Micklem Multi gepast, het is niet passend te krijgen voor dat kleine arabieren snuitje. In cob (small horse) past de kaakriem net dicht, maar hangt de neusriem veel te los, kan aan beide kanten een hand tussen de 'bakstukken' steken. Helaas..
Iemand toevallig goede raad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:06

De competiton valt kleiner. Mijn multi was stuk groter

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:38

Ik wil juist de multi vanwege de mogelijkheid tot bitloos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 09:42

Dan houdt het op denk ik.

Sommige paarden passen het gewoon niet.

_Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:49

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 10:59

Die onderste heb ik 2 stuks. Bevalt heel goed. Wat wil je er van weten?

_Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 11:03

pol013 schreef:
Die onderste heb ik 2 stuks. Bevalt heel goed. Wat wil je er van weten?

De anatomical pro bedoel je dan?

Op wat voor paard heb je hem? Ik heb een Tinker met nogal een groot hoofd vandaar. :)

En is het mogelijk er een kneveltrens aan te doen?

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 12:40

Anatomical pro. Heb ze bij een warmbloed. En geen ervaring met een kneveltrens. Dus kan je niet verder helpen.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 15:49

Ik was gisteren bij CHIO Aachen in de stand van Iseabelle Werth. Daar hing een hoofdstel met een heel apart kopstuk! Ik kan er niks op internet over vinden. Zag er goed uit, helaas was de rest een normaal hoofdstel, wel mooi rondgenaaid. Was wel aan de dure kant....

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:37

Afbeelding

Welk merk zou dit zijn ziet er wel handig uit met die clip. Foto komt van instagram van spooks