voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:54

Diva_Jenny schreef:
Banaansingel zat er zelfs aan := maar had nog niet het gewenste effect helaas. Heb nog geprobeerd de ophanging te verplaatsen, langere beugels, kortere beugels (met als gevolg dus deze foto :+ ) Maar het was het toch niet voor ons.
Ik zweer nu bij mijn arizona nut, wat een heerlijk zadel en er begint nu eindelijk wat vorm in te komen haha.

Dat meen je niet!!

Ja verrek, nu je het zegt zie ik het inderdaad van de singel.
Wat typisch zeg :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 18:59

dierfysio schreef:
@pmarena: jaaa, Unamie, haar zadel heb ik dus gekocht. Het is inderdaad die nootbruine; dacht dat dat 'Nut' was. Het is een nubuckleren zadel, echt mooi.
Slank ben ik natuurlijk niet met mijn maat 42, maar ook niet dik.
Ik ga toch eens proberen of ik het zadel wat verder terug kan leggen, kijken of dat scheelt, en ik kan eens kijken wat mijn beugelophanging doet als ik die verplaats.
Zou potdorie toch erg zonde zijn als ik dit prachtzadel in moet ruilen tegen iets anders...

Zal vd week eens trachten foto's te maken van het zadel op Kareltje, en die hier posten. Kunnen jullie er even op schieten, haha!

Verder: hoe kom ik aan een extra set inlages, en welke zouden dan het meest geschikt zijn? Kun je je M pommel ruilen tegen een L ergens? Al betwijfel ik of hij wel een L nodig heeft; hij is bij zijn schoft echt niet zo breed. En met de pasmalletjes kwam ik ook echt op een M uit vorig jaar.

Tja, ik heb er toch wel enigszins een hard hoofd in hoor, niet extreem slank of kort, nog een bontje erop ook :=
Wil niet lüllig doen maar de kans lijkt me zeer aanwezig dat een maat 2 toch echt een stuk verstandiger is :(:)

Kareltje :') Geweldige naam :D

Ben best wel benieuwd naar foto's :j

Losse inlages kun je online bestellen of zelf maken desnoods van een campingmatje ofzo :)

Ik zou niemand weten die een pommel maat M wil hebben (omruilen) gezien elk zadel natuurlijk al met een maat M pommel geleverd wordt.
Op de MyBarefoots na dan een enkele keer :)

Kan natuurlijk wel prima zijn dat in een jaar tijd de schoft breder of smaller geworden is :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:07

quibje schreef:
@pmarena, stel nou ik zou die sevilla bestellen, maar hij past niet (begreep dat die ook wat gevoeliger zijn voor wel of niet goed liggen) kan hij dan terug of is dat dan een gevalletje pech hebben?

enne dat spaanse boomloos zadel van een paar berichten terug, zij had hem voor een breed paard en daar paste hij ook niet op, maar zze kan me er niet meer over vertellen jammer genoeg, want ik zag die ook wel zitten

Ja, dat is dus een hele vervelende vraag voor mij :P

In principe hebben klanten altijd het recht om een aankoop binnen 14 dagen terug te draaien: spullen terugsturen waarna ik ze hun betaling teruggeef. Maar dan ben ik dus de pineut dat ik met een zadel zit dat ik helemaal niet wil hebben liggen, ik heb echt niks met de Sevilla, vind het een mooi zadel maar verkoop hem liever niet omdat hij zo lastig is vergeleken met normale Barefoots. Alleen speciale bestellingen vallen hier buiten, en daar schaar ik de Sevilla toch wel onder, die moet ik echt speciaal bestellen voor klanten en wil ik gewoon echt niet terugkrijgen, ik ben zo klaar met zadels die lang blijven liggen :oo

Kan hem eventueel wel leveren met een flinke korting ter compensatie van het niet terug mogen geven / speciaal bestellen, maar dan zou je zelf het risico lopen dat je hem toch niet wilt houden en weer door moet verkopen en dat is voor jou weer niet leuk, is dus echt een probleem -O-

Barefoot is al een poos bezig met het model Barefoot Madrid, dat moet wèl een "echte" Barefoot worden in Spaans / Portugees model, ik hoop zo ontzettend dat die er ooit echt komt zodat mensen die Sevilla vergeten :j

Maarja wanneer die geleverd kan worden is nog maar de vraag...zou mij absoluut niet verbazen als dat dit jaar niet meer wordt.

Ik heb nu overigens al jaren dat er hooguit eens in de 2 jaar iemand informeert naar de Sevilla, vandaar dat ik er niet zo happig op ben :o

Juliëtte / Gloa hier op Bokt heeft de Sevilla ook eens geprobeerd trouwens een paar jaar geleden, zij was 1 van degenen die hem volgens mij heel erg gaaf vond en graag wilde dat hij zou gaan werken voor haar en haar paardje maar er toch weer vanaf gestapt is.

Haimati

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:49

quibje schreef:
@Haimati, waar woont die eigenaresse?
zou zij evt bereid zijn om een ander het te laten proberen?

In Zeeland op het eiland Tholen en ik zal het voor je vragen als Tholen niet te ver voor je is.

quibje

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:58

chips is wel ver weg, maar misschien toch maar eens vragen als je wilt

pmarena zowiezo dank je voor je eerlijk antwoord, daar heb ik wat aan en snap je redenatie
ik had de madrid al eens op een foto gezien geloof ik en als dat degene is die ik denk, daar ben ik nog verliefder op, moet er niet iemand die testen voor barefoot????

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:04

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:07

Ik heb ook een poosje geleden overwogen om een Sevilla tweedehands over te nemen van iemand..Maar hij lijkt me echt erg stug..Of lijkt dat maat zo Pmarena?Ik vind als je naar de foto's kijkt dat er ook totaal geen model in zit waardoor het lijkt als of hij alleen op een hele rechte rug zou passen..

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:09

en waar kon je die overnemen?
ben geheel niet nieuwsgierig :D

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:09

Ik wil ook die Madrid (testen), maar dan val ik in herhaling haha. In September starten ik en mijn paard aan de opleiding NOKR en een boomloze spaanse zou zo gaaf zijn :)

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:12

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:09, in het totaal 2 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:13

Dat is al weer een hele poos geleden,maar misschien heeft het nu om mp in de gaten te houden want hij heeft er al een paar keer opgestaan :j

Ik zou echt denk ik veel eerder voor een hidalgo gaan..

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:14

alleen bij de hidalgo zat ik zelf net teveel in stoelzit naar mijn mening
maar jij denkt dat die beter/fijner zijn..?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:21

Tja ik heb de Sevilla niet geprobeerd maar heb wel een hidalgo gehad en die vond ik erg fijn..Hij reed heerlijk en het ligt natuurlijk wel aan het model wat je neemt hoe de pasvorm is,maar de paarden reageerden er ook erg goed op..Zelfs mijn kieskeurige paardje en wat ik hier lees zijn er meer paarden die er erg goed op reageerden..Had je het idee dat je in de stoelzit zat of weet je het zeker?Die Spaanse modellen zijn natuurlijk wel iets anders gebouwd en daarom anders qua zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:37

Wat raden jullie mij aan? Ik ben iemand die als het kan gewoon lekker buiten hobbelt. Soms maar uurtje maar in het weekend wil ik toch graag wel een ritje van een paar uur maken zonder een houten kont te krijgen, ik galoppeer best veel buiten en trek zeker ook een sprintje, ik hou wel van wat steun buiten. Maar ik wil ook wel lekker relaxed kunnen rijden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:40

En ja hoor zou ik binnen een week testzadel kunnen ontvangen. Heb dus toch maar weer 1 plekje laten opschuiven, maar ja zou wel goed willen testen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:47

Dat is lastig beloven om dat zo te zeggen..Als je een barefoot wilt kun je modellen die je wat lijken uittesten..Het ligt ook aan je bouw,lengte ect wat fijn zal zijn voor jou..Naast barefoot heb je natuurlijk nog heel veel andere merken en modellen,dus keuze zat..Ik zou in elk geval niet zwichten voor een heel goedkoop merkloos boomloosje dat zijn vaak waardeloze dingen zowel voor je paard als jezelf..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 20:49

Nouja ik wil mijn dresuurzadel ervoor verkopen dus ik zal misschien met een budget van 400 euro moeten gaan zoeken tussen de 2e hands modellen. Ik heb zelf geen idee wat ik zou kunnen proberen, wil nu de cherokee gaan huren bij een winkel voor een weekje, maar ik wil ook graag de arizona of een ander western model uit proberen alleen verhuren ze die daar niet :=

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:03

Bij equixantos hebben ze geloof ik wel western modellen om uit te testen. .

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:06

xXLianneXx schreef:
TinePine schreef:
Ik wil ook die Madrid (testen), maar dan val ik in herhaling haha. In September starten ik en mijn paard aan de opleiding NOKR en een boomloze spaanse zou zo gaaf zijn :)

Wat leuk! Ik start in september ook aan het NOKR :D

Dan zien wij elkaar zaterdag zeker. Met de intake, of heb je die al gehad!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:17

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:32

Hebben hun geen maat 2 om te testen?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:54

Als die niet op de site staat denk het niet anders even contact opnemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:58

Denk niet dat ik nog geheel goed in een maat 1 pas eerlijk gezegd en een maat 2 kan mijn paard makkelijk hebben gok ik zo.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:48

Klopt, Sevilla is vergeleken met een normale Barefoot echt erg stijf, zwaar en stug.

Het is een mooi zadel hoor, en er zijn mensen en paarden echt helemaal geweldig dolblij mee, maar die zijn wel op 1 of 2 handen te tellen. Het heeft natuurlijk wel een gegronde reden dat ik ze niet op voorraad wil nemen want ik leur me rot ermee om ze kwijt te raken en ze liggen gruwelijk in de weg :P

De ruglijn is inderdaad behoorlijk recht.

De Madrid is in gebruik door Natasja van Barefoot België, zij heeft hem toen gekregen om te laten zien op de beurs in België en zelf in gebruik gehouden, zij vond hem een poos geleden erg fijn :)

Het is de enige die er is, de bazin van Barefoot is er nog mee bezig, ze is er nog niet 100% tevreden over waardoor hij nog niet in productie gaat.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:44

:( kan de foto van de madrid niet meer vinden