[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:01

Sure_lee schreef:
JoycexEnya schreef:
Dus mijn zadel is dan niet scheef. Ik zag ook niet echt scheefheid in het zadel als in hoe je de kussens van een boomzadel controleert op rechtheid. Er zit hier denk geen centered riding lessen in de buurt.

http://www.bokt.nl/markt/ad/400450/houd ... m-z-niveau

Komt sinds kort ook hier aan huis voor mijn bijrijder!

Bedankt, volgens mij heeft mijn vriendin ook z'n instructrice. Iig nu ik haar website heb gelezen heb lees ik veel bekends van wat ik van haar heb gehoord.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:10

Sonja_vR schreef:
Diana, ik snap idd je punt van ondersneeuwen wel hoor.
Ik wil nog wel eens een vraag quoten naar een nieuwe blz als ik zie dat ie onbeantwoord dreigt te blijven. of een "ik denk" antwoord plaatsen om hem even weer onder de aandacht te brengen.
Maar over het algemeen wil iedereen wel antwoorden als ze het antwoord weten :j

Edit:Pleiada, ik gok dat Diana ook niet direct haar vraag nedoelt op dit moment. Maar vragen in het algemeen. Er wil nog wel eens een vraag ondersneeuwen, maar over het algemeen zijn die wel omhoog te halen

Dat is precies wat ik bedoel, en quoten is een goed idee, dank je.

Over het op de hoogte blijven: ik wil niet lelijk doen naar alle wederverkopers toe, maar ik kom zelf uit de reclame wereld, waar leg je de grens? 20 pagina's over allerlei uitvoeringen en kleurtjes van het nieuwste boomloosje is imo verkapte reclame (maar ik ben geen mod).Verwijs iedereen naar je site en spam de boel hier niet vol, lijkt mij een nettere oplossing.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:16

JoycexEnya schreef:
Zal eens kijken zonder pad.
Ja vriendinnen zeggen dat het niet aan het zadel hoeft te liggen maar aan mijn houding word naar 1 kant getrokken, is met boomzadel en aeen cheyenne ook. Zonder zadel zit ik een stuk rechter en netter.

Edit zo ligt die zonder pad
[ [url=m/chyVoC.jpg]Afbeelding[/url] ]
En met
[ [url=m/L2zgbg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zulke foto's zeggen echt helemaal niets over eventueel scheef zijn van een zadel Y;(

Het achterste randje van het zadel kan gaan bobbelen om allerlei redenen, maar dat is maar een randje en niet het zadel zelf :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:18

Sonja89 schreef:
Femek2902 schreef:
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden :)
Ik wil namelijk echt het beste voor mijn pony, en twijfel nog steeds of boomloos een goede optie voor ons zou zijn :)

Mijn IJslander heb ik ingereden met de Barefoot Cheyenne, met in mijn achterhoofd de gedachte t.z.t. een boomzadel op maat te laten maken. Inmiddels rijden we 4 jaar geheel probleemloos rond en is het plan van een boomzadel ver naar de achtergrond geraakt.

Kanttekeningen hierbij zijn dat ik om en nabij de 50 kg weeg en gemiddeld 'maar' 3 keer per week 1 tot 1,5 uur rijd, met een enkele uitschieter naar 3 uur. Daarnaast vervang ik om het jaar mijn inlages onder het motto 'better safe than sorry'.

Een in mijn regio bekende osteopaat heeft mijn pony vorig jaar nog gecontroleerd en kon niets vinden, dus tot dusver ben ik tevreden. Gelukkig geeft mijn ruin het ook zelf aan als ik er eens een ander zadel op leg om te testen en het bevalt hem niet. Dan staat hij stil en weigert nog een pas te zetten. Met mijn BF heeft hij dat nog nooit gedaan.

Als ik intensief zou rijden zou ik mijn inlages hierop aanpassen en regelmatig de osteopaat laten komen, maar met een boomzadel had ik de zadelpasser dan vaker laten komen. Zowel boomloos, als met boom kan in theorie natuurlijk altijd verkeerd gaan zitten, dus regelmatige controle lijkt me in beide gevallen belangrijk.

Altijd handig zo'n paard dat ze duidelijk aangeeft wat het vindt +:)+

Wat grappig dat je elk jaar je inlages vervangt! Maar ik neem aan dat je dan toch weinig of geen verschil ziet tussen de oude en nieuwe, of vergelijk je die niet even uit nieuwsgierigheid? :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:18

Gladijs schreef:
Even bokt spammen 8-)
Vandaag voor het eerst echt gereden met de ghost *\%/*
Moet natuurlijk wel even de mening van de bokkers hebben, wat vinden jullie ervan?? Hoe ligt het?
[ [url=m/BB6MYN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/C1bgYB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KNL1kv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: let maar even niet op mij, eerste keer sinds ongeluk dat ik weer rij, komt met les wel weer goed :+

Wauw, leuke combinatie zeg!! Ziet er goed uit +:)+

Sonja_vR

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:24

Diana, ik hoop juist dat ook mensen als pmarena en bz etc hier gewoon hun nieuwigheden blijven plaatsen... juist leuk en of dat nu marketing is zal me eerlijk gezegd jeuken := ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:26

Ik denk ook dat we zachtjes aan wel een soort groepje zijn geworden waarmee je je nieuwe dingen wilt delen

Maar moet zeggen dat ik expres niet meer zo veel hier post van nieuwtjes maar gewoon op Facebook...volgens mij zit zo'n beetje iedereen uit dit topic daar ook en over het algemeen vinden mensen het wel tof als ze als eerste op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen :)

Al te veel "kijk eens naar alle mogelijkheden" vind ik ook over het randje in een topic als dit, maar zo af en toe een nieuw modelletje moet kunnen denk ik :)

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:29

dianaw33 schreef:
Sonja_vR schreef:
Diana, ik snap idd je punt van ondersneeuwen wel hoor.
Ik wil nog wel eens een vraag quoten naar een nieuwe blz als ik zie dat ie onbeantwoord dreigt te blijven. of een "ik denk" antwoord plaatsen om hem even weer onder de aandacht te brengen.
Maar over het algemeen wil iedereen wel antwoorden als ze het antwoord weten :j

Edit:Pleiada, ik gok dat Diana ook niet direct haar vraag nedoelt op dit moment. Maar vragen in het algemeen. Er wil nog wel eens een vraag ondersneeuwen, maar over het algemeen zijn die wel omhoog te halen

Dat is precies wat ik bedoel, en quoten is een goed idee, dank je.

Over het op de hoogte blijven: ik wil niet lelijk doen naar alle wederverkopers toe, maar ik kom zelf uit de reclame wereld, waar leg je de grens? 20 pagina's over allerlei uitvoeringen en kleurtjes van het nieuwste boomloosje is imo verkapte reclame (maar ik ben geen mod).Verwijs iedereen naar je site en spam de boel hier niet vol, lijkt mij een nettere oplossing.

Als dat zou gebeten zou ik denk ik dit topic ontstippen. Ik reageer niet zo vaak, maar ik vind het geweldig om te zien hoeveel vernieuwing in dit deel van de paardensport zit. Ik zou nooit iets van het westernghostje of Ghost in het algemeen weten als ik hier niet af en toe van die mooie updates met nieuwe dingen zag. En ja, ik ben ook geïnteresseerd in nieuwe dekjes, bontjes of beugeltjes, maar ik ga echt niet elke week op de websites van Barefoot, Kifra of Ghost kijken of er nieuwe updates zijn. In dit topic hoor je wat de wederverkopers of mede-ontwerpers er zelf van vinden, en dat vind ik juist zo leuk :) Mensen die langer in dit topic zitten moeten ook wat te snoepen hebben!

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:33

pmarena schreef:
JoycexEnya schreef:
Zal eens kijken zonder pad.
Ja vriendinnen zeggen dat het niet aan het zadel hoeft te liggen maar aan mijn houding word naar 1 kant getrokken, is met boomzadel en aeen cheyenne ook. Zonder zadel zit ik een stuk rechter en netter.

Edit zo ligt die zonder pad
[ [url=m/chyVoC.jpg]Afbeelding[/url] ]
En met
[ [url=m/L2zgbg.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zulke foto's zeggen echt helemaal niets over eventueel scheef zijn van een zadel Y;(

Het achterste randje van het zadel kan gaan bobbelen om allerlei redenen, maar dat is maar een randje en niet het zadel zelf :)

Naar mijn idee lijkt het wel of de cantle niet recht boven het middel van het zadel zit? Dan het geheel daardoor scheef lijkt?
En daarbij is een boomloos zadel natuurlijk meer flexibel, t beweegt mee met jou en je paard dus kan me voorstellen als je zelf heel scheef zit dat je het uiteindelijk misschien toch wat scheef rijdt??

Wat betreft het boomloos rijden, mijn paard reed ik zowel in de bak als in het bos (ritten van 10-12km) boomloos. Alle gangen. Laatste tijd wel veel stap vanwege luchtwegproblemen. Maar hij is zo verbeterd in zijn bespiering onder zijn boomloze zadel. Met het boomzadel schoven we beiden naar links, waardoor we hem niet rechter konden maken. Nu is dit verholpen, en hij is in de breedte 1,5 maat gegroeid in kopijzer. :)
Ik heb 1 filmpje maar die is zo donker dat je er nauwelijks iets op ziet haha.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:40

dianaw33 schreef:
Leuk dat mensen nu ook reageren die daadwerkelijk lang boomloos rijden. Voor mijn gevoel gaat dit topic wel erg veel over de nieuwste modelletjes van... en dat vind ik jammer want het leest nu als een grote advertentie. Ik ben ook heel benieuwd hoe paarden daadwerkelijk onder een boomloos zadel aan het werk zijn, daar post nauwelijks iemand foto's van. Zo lijkt het of iedereen stapritjes maakt op het nieuwste modelletje, een foto maakt *\o/* *-:) en het dan weer doorverkoopt. :D
Maar wat doe jullie met jullie zadel? Wie start er bijvoorbeeld boomloos?

Naast het showen van mijn ghost, die ik inderdaad net nieuw heb, aangezien mijn pony net nieuw is :+ heb ik met mijn oude doos van 25 jaar, 9 jaar lang boomloos rond gereden. Ik heb eerst een Barefoot cheyenne gehad en daarna een Barefoot lexington.
Nu dat ze met pensioen is doe ik mijn lexington weg, maar ik hoop dat ik mensen er heel blij mee ga maken, aangezien ik er zelf zooooo tevreden en blij mee ben geweest :j

De cheyenne heb ik nog en die word bij mij op stal regelmatig gebruikt door mensen die zadel problemen hebben, ze moeten dan wachten op de zadelmaker of op een ander zadel.
Iemand, en het zijn echte dressuurprikkers :o , is er mee begonnen, baad het niet dan schaad het niet, en nu is dat uitgegroeid tot een gebruiks rooster voor mijn cheyenne :list: mensen lessen er mee voor hun zit, mensen gaan er mee naar buiten en gebruiken hem dus tussen zadels in. Vinden het allemaal een ervaring :j sommige positief verrast, sommige heel erg met zichzelf geconfronteerd en sommige ook echt niet tevreden.

Ik zal niet zeggen dat iedereen boomloos moet maar wat je niet probeerd kan je ook niet over mee praten.
Wat ik je zou aanraden is een pasconsult bij Lilianne ( Teteltee hier op bokt) zij kan je heel veel verschillende merken en soorten laten uitproberen en zo kan je zelf voelen en ervaren. Daarbij is het gezellig, informatief en leuk *D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:40

Maar als we rechter worde trekt dat dan bij de 'scheefheid'

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:45

tiwi1969 schreef:
De scheve Barefoot ligt zo los eerder meer naar rechts dan naar links op de foto zonder pad, maar kan een vertekend beeld zijn omdat de foto ook niet helemaal recht genomen is. Aalstreep loopt ook scheef op de foto.
Je zit zelf scheef naar links heb ik in het andere topic gezien.

Ik zit van nature ook scheef, maar dat is grotendeels op te lossen met centered riding lessen en veel zonder beugels rijden. Dit moet ik wel bijhouden anders zit ik zo weer naar rechts.

Die laatste foto's met Ghost zadel zien er erg fijn uit. Inderdaad enkels ontspannen dan rijdt je nog fijner.
Wat vond je van de korte zweetbaden, hoe zit dat bij je knieën?

Dat ik de ghost er op legde dacht ik, die oogt groot :wow: maar toen ik er op ging zitten had ik gelijk weer de ervaring die ik tijdens de pasconsult had, heerlijk. Geen last van de korte zweetbladen, je voelt je echt in contact met je paard. Alles is zo mooi afgewerkt bij de ghost dat je echt heerlijk zit en ik blijf niet hangen en ik word ook niet smerig.
Ik heb wel de gespen van de beugels aan de onderkant, dus die voel ik ook niet.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:46

Ik denk dat mensen die al jaren probleemloos boomloos rijden hier niet meer veel posten omdat alles gewoon goed gaat. Je ziet hier juist de mensen die nog vragen hebben en waarbij het nog net niet goed ligt ed.
Ik rij ook al jaren boomloos. Heb wel verschillende zadels gehad, barefoot, oude ghost, hidalgo en nu nieuwe ghost. Helaas van het grootste deel niet vrijwillig afstand gedaan, maar dat hebben een stel dieven voor mij gedaan. De laatste hidalgo heb ik wel zelf verkocht omdat ik de nieuwe ghost toch beter bij ons vond passen, maar op zich was er niks mis met de hidalgo. Ironisch genoeg is ook dit zadel uiteindelijk niet naar een eerlijke nieuwe eigenaar gegaan, maar onderweg met de post kwijtgeraakt (en zwerven er dus twee dezelfde hidalgo's rond die eigenlijk van mij zijn). Postnl heeft overigens netjes vergoed.

Maar ik rij nu minstens twee keer per week zeker een uur. Buiten en in de bak en dat wordt steeds meer omdat ik pony steeds beter ga vertrouwen buiten. Buiten draven en galopperen we ook veel maar dat gaat allemaal prima. Pony had eerste ingebouwde spek inlages op zijn rug, maar nu hij een heel stuk is afgevallen en netjes op gewicht is ligt het zadel ook nog prima. Ook met dezelfde normale inlages blijft de ruggengraat mooi vrij.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:24

Ik rij al 10 jaar boomloos en heb een hele zoektocht achter de rug. Nu lopen al mijn paardjes (mega brede Haflinger, 2 ijslanders en ook de verhuisde welsh kruising en Tinker) goed onder de Ghost zadels. Ik heb een paar keer mijn enthousiasme en ervaringen gedeeld maar als het goed gaat gaat het goed en heeft het weinig zin om dat te blijven melden.
Ik rij dus al 10 jaar boomloos met verschillende modellen. Heb nu uiteindelijk echt 'mijn' zadel gevonden in de Ghost en alle paardjes doen het daar ook erg goed mee. Ik rij, afhankelijk van het seizoen, buitenritten variërend van 5 tot 25 km. Voorheen heb ik ook les gehad met mijn boomloze zadels en ik ben van plan dit binnenkort weer op te pakken en verwacht dan absoluut geen problemen.
Meeste paardjes zijn hier boomloos ingereden ging prima. Het tölten van de ijsjes gaat ook heel goed met de Ghost zadels. Ik kan nu zelf weer pijnvrij lange ritten maken met mijn brede Haflinger door de smalle zit van de Ghost. En mocht het nodig zijn kan ik buiten ook gewoon van de grond af opstappen (al heeft via een opstapje uiteraard de voorkeur voor het behoud van de ruggen).
Ik ben dus een zeer tevreden boomloze ruiter en voor mijn paardjes komt er ook niks anders meer.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:26

Gladijs en Oshaa, leuke foto's! Mogen we die gebruiken voor op Facebook?

Persoonlijk zet ik de nieuwe dingen niet in dit topic om daadwerkelijk reclame te maken. Tuurlijk, onbewust wel, maar dat is niet de intentie!
We zitten hier met een groepje mensen die ook goede ideeën hebben over boomloos. Als we wat nieuws hebben en iemand geeft een goed idee waar wij zelf nog niet eens aan gedacht hebben, nemen we dat mogelijk mee voor een nieuw ontwerp/verandering. Ook de wensen van mensen komen hier voorbij.

Ik snap ook dat mensen niet elke week op FB of op de site kijken voor nieuwtjes. Die moeten op één of andere manier toch verspreid worden.

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:41

@Buitenzinnig tuurlijk mag dat :j Nimloth heeft altijd al fotomodel willen zijn *-:)
Even een inhoudelijk vraagje, de inlagen die in de ghost pad zitten, moeten die ook vervangen worden na een bepaalde tijd? En zijn ze dan ook gewoon te verkrijgen?
En dan de tweede vraag, ik deed de test op de ghost, ik kon de achterkant omhoog trekken maar de voorkant kon ik wel bewegen maar echt omhoog trekken niet, is er dan iets niet goed?

Edit: @Diana volgens mij is dieseltje hier in het topic een dressuur ruiter en start ook regelmatig en tennan hier ook, beide rijden met een ghost roma volgens mij, wellicht hebben zij antwoord op jou vragen mbt starten? :j
Laatst bijgewerkt door Gladijs op 20-04-16 10:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 10:42

Ik heb ook jaren boomloos gereden. Nu even niet omdat ik alleen nog een jonkie heb.
Heb eerst een barefoot cheyenne gehad. Die op zich prima laf, maar vanwege de bouw van mijn paard (soort van statafel) zat deze te breed. Daarna over gegaan op de trekker endurance pro classic? En daar heb ik jaren heerlijk mee gereden. Ik kon uren rijden zonder dat paard en ik daar last van hadden.

Mijn nieuwe paard zal ook boomloos (in)gereden worden volgend jaar.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:11

Gladijs schreef:
@Buitenzinnig tuurlijk mag dat :j Nimloth heeft altijd al fotomodel willen zijn *-:)
Even een inhoudelijk vraagje, de inlagen die in de ghost pad zitten, moeten die ook vervangen worden na een bepaalde tijd? En zijn ze dan ook gewoon te verkrijgen?
En dan de tweede vraag, ik deed de test op de ghost, ik kon de achterkant omhoog trekken maar de voorkant kon ik wel bewegen maar echt omhoog trekken niet, is er dan iets niet goed?

Edit: @Diana volgens mij is dieseltje hier in het topic een dressuur ruiter en start ook regelmatig en tennan hier ook, beide rijden met een ghost roma volgens mij, wellicht hebben zij antwoord op jou vragen mbt starten? :j

Losse inlagen voor zowel de kussens als pad zijn los verkrijgbaar. Afhankelijk van hoe vaak en lang je rijdt moet je ze wel in de gaten houden; mogelijk moeten deze na een bepaalde tijd wel vervangen worden.

Wellicht zat je teveel voor over toen je hem probeerde wat omhoog te halen. Probeer rechtop te blijven zitten. Maar ik denk dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken hoor, als je het kon bewegen kan de schouder van Nimloth er onder bewegen!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:21

Bij ons gaat boomloos ook alweer heel wat jaartjes goed :)

Eerst onze merrie met een bf Cheyenne maat 0, geweldige verbetering meegemaakt met die pony.
Van hertenhalsje en bokken naar rond en over de rug kunnen lopen. Voor die pony nooit meer anders.

Daarna onze ruin, verschillende boomloze zadels gehad en geprobeerd (Cherokee, London, Randolls, Freemax, maar ook boomzadels) en nu alweer ruim een jaar super tevreden met de Just Adjust. Dat is echt hét zadel voor deze pony + mijn zusje. Voor mij zit het wat breed (en ik durf deze pony niet te rijden dus ook geen tijd om er aan te wennen).

Mijn oude ruin van 25 heb ik pas kort. Met hem rijd ik met de Ghost Quilty. Voor mij een super zadel omdat ik geen pijn in m'n rug krijg (wat ik met boomzadels nogal vaak heb). Pony lijkt er fijn onder te lopen maar is nog wat zoeken en afwachten. Heb er nu namelijk de HD inlages onder (pony was erg mager) maar misschien is dat binnenkort niet meer nodig.
Ik ben aan het opbouwen met weer rijden dus zit er niet zo heel lang en vaak op. Zal zo'n 3 keer per week zijn. Wat me gisteren opviel is dat pony kuilen heeft achter zijn schoft, en aan de linkerkant leek daar weer achter een lichte verdikking te zitten. Ik moest laatst buiten zonder krukje opstappen (was er af gedonderd) en misschien komt die verdikking daar wel door. Het zadel was toen namelijk een beetje verschoven (ik kan absoluut niet snel en netjes opstappen zonder krukje).
Misschien wil ik toch nog een ghost pad kopen... weet het nog niet zeker (twijfel of dat dik genoeg is voor pony zijn opliggende ruggegraat). Pony was erg mager toen hij bij mij kwam dus zal nog wel even duren voordat hij weer meer bovenlijn heeft. Qua vetjes is hij nu wel al weer mooi op gewicht.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:46

Buitenzinnig schreef:
Gladijs schreef:

Losse inlagen voor zowel de kussens als pad zijn los verkrijgbaar. Afhankelijk van hoe vaak en lang je rijdt moet je ze wel in de gaten houden; mogelijk moeten deze na een bepaalde tijd wel vervangen worden.

Wellicht zat je teveel voor over toen je hem probeerde wat omhoog te halen. Probeer rechtop te blijven zitten. Maar ik denk dat je je niet teveel zorgen hoeft te maken hoor, als je het kon bewegen kan de schouder van Nimloth er onder bewegen!

Hebben de kussens een opening? Kan je daar je eigen inlages in doen?

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 11:52

Wat ontzettend leuk om nu al jullie positieve verhalen naar voren zien te komen :)
Maar, nu ga ik toch weer twijfelen :')

Misschien terzijnertijd toch maar een pasconsult aanvragen.. Eerst maar iig nog 10 kilo kwijt! Dan heb ik een beter idee in watvoor zadel ik zou passen :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:06

Geryon,

Ja hoor, kussens hebben een opening.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:07

Femek2902 schreef:
Wat ontzettend leuk om nu al jullie positieve verhalen naar voren zien te komen :)
Maar, nu ga ik toch weer twijfelen :')

Misschien terzijnertijd toch maar een pasconsult aanvragen.. Eerst maar iig nog 10 kilo kwijt! Dan heb ik een beter idee in watvoor zadel ik zou passen :)

Pasconsult bij Lilianne zou een goede optie zijn inderdaad. Dan kun je voelen, proberen etc.en daaruit je eigen conclusie trekken

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:21

Buitenzinnig schreef:
Geryon,

Ja hoor, kussens hebben een opening.

dus in principe kun je er dikkere inlages in doen en dan met een gewoon dekje rijden?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:22

Hier zeer tevreden over de freemax.
Van zwak in gehele lichaam en niet kunnen galopperen onder boomzadel naar goed in haar vel zitten en heerlijk galopperen met boomloos(SpierBevangen geweest na val in sloot)
Afbeelding