Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Femek2902 schreef:Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden![]()
Ik wil namelijk echt het beste voor mijn pony, en twijfel nog steeds of boomloos een goede optie voor ons zou zijn
Femek2902 schreef:Als laatste, ik zie in dit topic erg veel mensen voorbij komen die vaak van zadel wisselen, en een heel aantal mensen die maar af en toe op hun paard zitten. Zijn er ook mensen die al een half jaar tot een jaar of langer met hetzelfde boomloze zadel rijden en dat dan ook meerdere keren voor langere tijd in de week doen? Hoe bevalt jullie zadel? Geen druk plekken oid?
Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden![]()
Ik wil namelijk echt het beste voor mijn pony, en twijfel nog steeds of boomloos een goede optie voor ons zou zijn
. Ik rijd TREC met mijn paardje, dus zowel lange ritten (25+) als springen en elke keer is de dierenarts super tevreden bij de nakeuring (ze is vaak lossen in haar rug na zo'n 4+ uur rijden dan ervoor). Ze heeft een moeilijke bouw / rug (morgan en in de UK ingereden op de morgan manier - hoofd omhoog en rug wegdrukken zeg maar) en heeft in het verleden hier heel veel problemen mee gehad. Toen ik haar kreeg zat ze dan ook echt van oor tot staart vast. Dit is gelukkig allemaal weg. Ze wil nog weleens haar rug vast zetten door gewoonte / spanning, maar kan ook heel makkelijk ontspannen. Ze wordt regelmatig nagekeken en de osteo / fysio etc zijn altijd erg tevreden. Ik rijd tijdens het wedstrijd seizoen ongeveer 4x per week, tussen de 1 - 3 uur.
).

Ook mooi hoe de wrongen en je dijbeen precies op elkaar aansluiten.

Ik train met mijn zadel in principe voor western en endurance, en zit erg sporadisch in de bak, tenzij ik nu echt naar de volgende stap ga, dan zit ik echt een week enkel pistewerk te doen. Wat ik je wel kan geven zijn warrige Gsm-filmpjes van een ritje eventjes terug! 
Sonja_vR schreef:Sja.. iedereen die post, post hetgeen er nu bij ze speelt.
Niet meer dan logisch. Maar alle vragen die gesteld worden zijn welkom en worden ook beantwoord.
Vind het ook wel leuk om alle nieuwtjes voorbij te zien komen
Edit:daarnaast loopt het topic ook al even he
Dan zijn de basics al 100 keer voorbij gekomen
JoycexEnya schreef:Dus mijn zadel is dan niet scheef. Ik zag ook niet echt scheefheid in het zadel als in hoe je de kussens van een boomzadel controleert op rechtheid. Er zit hier denk geen centered riding lessen in de buurt.

. Deze twee foto's zijn gemaakt tijdens ene TREC training afgelopen zomer. De opstap foto is niet echt de meest charmante, maar je kan wel het zadel goed zien!