Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Beloven schreef:Hmm, zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de barrydale?
quibje schreef:ook ik had een vraagje
is er al ergens de mogelijkheid om de sevilla look te testen/uitproberen?
ik wil die heel graag hebben, maar zou daar graag eerst eens mee rijden
Marcella schreef:Wil ook graag een zadel kopen alleen het financiële deel wil niet meewerken.![]()
![]()
![]()
![]()
Barefoot Arizona Rose blijf gewoon voorlopig nog op mijn verlanglijstje staan.
En ben nog steeds aan het wachten op mijn testzadel de barefoot Arizona nut. Dan weet ik namelijk zeker of dat dit zadel zal bevallen en of de fenders kort genoeg kunnen.
quibje schreef:ook ik had een vraagje
is er al ergens de mogelijkheid om de sevilla look te testen/uitproberen?
ik wil die heel graag hebben, maar zou daar graag eerst eens mee rijden
Diva_Jenny schreef:Niet de meest duidelijke foto, maar ik moest mijn beugels vrij kort, en dus te kort hebben om bij de wrongen te komen. Met de beugels langer kwam ik er bij lange na niet in de buurt.
http://i943.photobucket.com/albums/ad27 ... 94d050.jpg
Wendy_Chewie schreef:Ik heb ook een Barrydale, zit wel fijn, ook al liggen mijn benen niet echt tegen de wrongen. De laatste tijd krijg ik wel last in mijn bekken bij het rijden, maar ligt niet zozeer bij dit type denk ik, de zweetbladen zijn niet dik.
dierfysio schreef:Vraagje: ik heb vorig jaar een London Nut overgenomen van iemand hier (sorry, weet even niet meer van wie). Prachtzadel, erg fijn, blij mee etc, maaaaarrrr... het is een maat 1 (al zou het een erg ruime 1 zijn, meer een 1 1/2, volgens de verkoper). Ik had een Lexington getest (3x niks) en een Barrydale (zat wel fijn, maar kwam niet bij de wrongen in de buurt, met mijn lange benen niet geschikt). Beide testzadels waren maat 2, wegens 1.83m lang zijn en maat 42 hebben.
Nu kom ik bij de London net tegen de pommel aan met lichtrijden. Best vervelend, dus ik gebruik het nu eigenlijk alleen voor stapritjes. Zonde, want het is een fijn zadel!
Het lijkt mijn paard goed te passen, al ligt het wel wat achterover ook.
Nu was er hier een Barefoot-expert, weet ik, dus misschien weet zij raad: is het achterover liggen niet erg? Er zit een M pommel in, volgens de maatsjabloontjes paste die wel het beste. Mijn paard is een grote Gelderse ruin van 21 jaar, met een vrij hoge schoft en wat hollere rug door leeftijd en weinig doen.
Eigenlijk ben ik bang dat dit zadel me toch een maatje te krap is, maar deze in maat 2 is nergens te vinden natuurlijk, en ik wil echt geen zwart zadel maar per se een bruine (donkerbruin is ook OK). Ik zit in deze 1 (1 1/2?) wel lekker, stevig opgesloten, maar heb daardoor de pommel erg dicht tegen me aan, waardoor ik niet naar voren en amper omhoog kan. Met bonten seatovertrek wordt dit uiteraard nog erger, hoewel dat overtrekje wel heerlijk zacht zit. Dilemma....
Als er iemand een bruine 2 heeft en wil ruilen: pm me alsjeblieft!!
Wie weet raad? Dankje vast!