Heel mooi stevig, wel echt totáál anders dan bijvoorbeeld een Ghost. Hij zit heel zacht en is geen centimeter verschoven!

De kussens lagen nog niet helemaal goed, ik ga daar vandaag nog even aan knutselen. Ik vond dat moeilijk inschatten omdat het zadel hiervoor denk ik op een smal paardje heeft gelegen (of in de doos wat smal geworden was?). Die van mij is best breed. De wrongen hadden voor mij echt geen nut, ik ga er vandaag andere op plakken die ik hier nog heb om te zien of dat me wat meer steun geeft want dat miste ik wel echt.
Wel droge plekken na het rijden, maar ik heb dit paard nog nooit met zweetplekken op die plaats gehad eigenlijk... Mijn boomzadel is nummer 5 en met alle 5 zadels heeft ze altijd droge plekken gehad waar ze ze nu ook heeft. Voor ik haar kocht is er 4x kort iemand op gaan zitten, dus het is niet zo dat ze toen verpest is door een zadel. Ik heb geen idee of sulky tuig ook zoiets kan veroorzaken (ik heb een Draver die niet heeft gekoerst maar wel is getraind) of dat mijn paard daar gewoon sowieso niet zweet. Alle zadels zijn door anderen aangemeten, dus het is niet zo dat één iemand bijvoorbeeld steeds dezelfde fout heeft gemaakt. Witte haren of echt atrofie heeft ze ook nooit gehad, ook nooit gevoelig op d'r rug of opgezette plekken. Tsja, wel lastig hoor.