Ervaringen met LeMieux?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:10

Ik snap dat het leuk is om ‘een nieuwtje’ te hebben Ava, maar ben het in deze wel eens met Varekaj. Het is nu de 3e keer dat je erover begint, iedereen weet inmiddels wel dat jij de nieuwe collectie hebt gezien :)

Varekaj; als het puur om het matchen gaat zou ik de bandages erbij doen, dat scheelt wel serieus veel geld. Ik rij zelf ook altijd met zwarte beschermers, wel zo makkelijk, matcht altijd :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:27

Dekje dressuur hunter green komt mijn kant op, een paar Polar handschoenen (ik heb echt gaten in mijn huidige zitten) en zwarte grafter boots voor rondom.

Bandageren doe ik eigenlijk niet (meer). Kan het wel maar ben nogal lui op dat vlak :P en de beenbeschermers zijn vooral voor op buitenrit tegen takken en doornstruiken die wat uitsteken en tijdens dressuurles, paard strijkt weleens. Ik heb zwarte snugboots voor de voorbenen maar wil die houden voor op springwedstrijd. Voor springles heb ik nog gewone eenvoudige beige van lamicell liggen die ik eerst wil opgebruiken.

Edit: en ik heb me op notified gezet als de close contact/springversie van de hunter green weer in stock is O:)

Capriootje

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:31

Persoonlijk zou ik dan de mesh boots nemen ipv de grafter beschermers. Zit behoorlijk veel verschil in, vooral de stof en pasvorm.

Ik ben 1 van mijn mesh boots kwijt, ik verdenk onze puppy die het als speelgoed gebruikt heeft := Zodra m’n zadel voor onderhoud moet ga ik even shoppen bij Suzanna in Hazerswoude. :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:36

Nee ik vind bandages ook ondingen, vind het apart dat het nu zo'n rage is weer, maar als het je puur om de kleur te doen is.. :P

Ik heb ook zwarte snug boots voor die van mij voor 'dagelijks gebruik' en die bevallen heel goed! Blijven ook netjes. Moet wel zorgen dat ik zijn sokken geknipt hou, want anders is het elastiek rond zijn kogel wel wat krap :=
Jij hebt toevallig ook niet snug boots voor achter? Ze verkopen wel een 'hind' model, maar kan daar nergens de exacte maten van vinden dus ben eigenlijk op zoek naar iemand die ze kan nameten.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:57

Varekaj schreef:
Ava, het is al een keer gezegd maar Le Mieux is niet opgezet als de nieuwe kleuren uitlekken.

Daarbij heb je al een aantal keer lollig zitten doen "ik weet de nieuwe kleuren" maar verder dan iedereen verlekkeren doe je niks.
Ofwel geef je de kleuren door (en riskeren jij en je kennis dik problemen met lemieux als dit bij hen uitkomt) ofwel hou je gewoon je mond erover. Sorry, ik vind dit gedrag telkens echt sch*tirritant worden.

Hier sluit ik mij bij aan, ik vind het ook echt heeel irritant. Of zeg de kleuren, of hou gewoon je mond.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:59

Vanillia schreef:
Nee ik vind bandages ook ondingen, vind het apart dat het nu zo'n rage is weer, maar als het je puur om de kleur te doen is.. :P

Ik heb ook zwarte snug boots voor die van mij voor 'dagelijks gebruik' en die bevallen heel goed! Blijven ook netjes. Moet wel zorgen dat ik zijn sokken geknipt hou, want anders is het elastiek rond zijn kogel wel wat krap :=
Jij hebt toevallig ook niet snug boots voor achter? Ze verkopen wel een 'hind' model, maar kan daar nergens de exacte maten van vinden dus ben eigenlijk op zoek naar iemand die ze kan nameten.

Weet niet welke maat je voor de voorkant nu hebt. Maar mijn kleintje van 158 paste net aan de L rondom.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:15

Ik vind het ook vreemd dat de oude Peacock een andere kleur is dan de nieuwe.

Zo blijken er ook nog twee verschillende soorten suède grijs te zijn. *Adding to wishlist* :+

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:16

Ik heb nu L aan de voorkant, dus tenzij de hind een paar cm groter zijn rond de kogel gaat dat nooit lukken helaas. Voor kan ik nog wat smokkelen door zijn sokken kort te houden, maar achter heeft ie gewoon meer bot :P

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:45

Helemaal met je eens, Varakaj. Heb ik al eens n subtiele opmerking over gemaakt, maar dat hielp niet.

We weten dat je het weet, Ava. Eerlijk gezegd kan ik mijn nieuwsgierigheid prima bedwingen, ik zie wel wat er komt.

Oeps Capriootje, duur speelgoed whaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:50

Ik heb nu M vooraan denk ikmaar twijfel of ze toch niet wat nipt zijn. Heb ze op de kop kunnen tikken aan -70% in een winkel die ermee ophield. Ze waren oorspronkelijk voor dagelijks gebruik maar al bij al ben ik er toch best wel zuinig op en dan gebruik ik ze liever voor wedstrijd :D

Alle mesh boots in maat L waren uitverkocht jammer genoeg, anders had ik die inderdaad genomen. Dan leken de grafter boots me de meest luchtige optie naast de prosport (?) boots.

ava_krause

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:00

bliksemflits schreef:
Varekaj schreef:
Ava, het is al een keer gezegd maar Le Mieux is niet opgezet als de nieuwe kleuren uitlekken.

Daarbij heb je al een aantal keer lollig zitten doen "ik weet de nieuwe kleuren" maar verder dan iedereen verlekkeren doe je niks.
Ofwel geef je de kleuren door (en riskeren jij en je kennis dik problemen met lemieux als dit bij hen uitkomt) ofwel hou je gewoon je mond erover. Sorry, ik vind dit gedrag telkens echt sch*tirritant worden.

Hier sluit ik mij bij aan, ik vind het ook echt heeel irritant. Of zeg de kleuren, of hou gewoon je mond.

Nou sorry... ik zeg ook nog eens iets in deze groep :( Kon wel wat vriendelijker gezegd worden. Ik reageerde alleen op iemand anders.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:03

bliksemflits schreef:
Varekaj schreef:

Nou sorry... ik zeg ook nog eens iets in deze groep :( Kon wel wat vriendelijker gezegd worden. Ik reageerde alleen op iemand anders.[/quote]

mij maakt het juist nieuwgierig en enthousiast.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:13

Je hebt al 3x hetzelfde gezegd zonder dat het echt wat toevoegt (want eigenlijk zeg je niks waar iemand anders wat aan heeft), op een gegeven moment wordt het gewoon vervelend ;)
Je kan best een keer melden dat je de nieuwe kleuren gezien hebt en dat ze mooi zijn (of juist niet), maar 1x is genoeg :)
Laatst bijgewerkt door bliksemflits op 13-01-21 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:14

Ik heb zoals Getup bijvoorbeeld aangeeft al nette subtiele hints langs zien komen maar die werden niet opgepikt, het is dus al eens vriendelijker gebracht geweest :) De bedoeling is van ieders kant ook echt niet verkeerd neem ik aan, niet van jouw kant maar ook niet van de kant van de mensen die er niet zo op zitten te wachten.

Maar het lijkt me nu wel duidelijk van alle kanten besproken, weer terug over naar foto's en praktische vragen?

Moossie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:15

ava_krause schreef:
bliksemflits schreef:

Nou sorry... ik zeg ook nog eens iets in deze groep :( Kon wel wat vriendelijker gezegd worden. Ik reageerde alleen op iemand anders.

Ach ik ben wel nieuwsgierig maar goed mijn portemonnee niet ‍♀️

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:21

Ik ben ook nieuwsgierig, zeker wel maar ik hoop van harte dat ze grandioos vloeken bij mijn roodbruine paard :)) Want mijn kast wordt echt te uitgebreid anders. Echt niet handig dat ik leuke kleuren dan ook nog eens in zowel springen als dressuur wil :') omdat ik beide regelmatig doe.

Goddank zijn de kleuren in België niet vrijgegeven. Anders ging ik helemaal los in setjes samenstellen met rij-jasjes bij.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:23

Varekaj schreef:
Echt niet handig dat ik leuke kleuren dan ook nog eens in zowel springen als dressuur wil :') omdat ik beide regelmatig doe.

Ja precies....gisteren met de Ink Blue aanbieding té hard in verleiding gestaan om hem ook nog in dressuur te gaan bestellen _O- Heb me mijn recente dierenartsrekening voor de neus moeten houden om mezelf tegen te houden :D

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:27

Vientje schreef:
Varekaj schreef:
Echt niet handig dat ik leuke kleuren dan ook nog eens in zowel springen als dressuur wil :') omdat ik beide regelmatig doe.

Ja precies....gisteren met de Ink Blue aanbieding té hard in verleiding gestaan om hem ook nog in dressuur te gaan bestellen _O- Heb me mijn recente dierenartsrekening voor de neus moeten houden om mezelf tegen te houden :D

Waar was de ink blue in de aanbieding ?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:31

Agradi is hij voor €48.

Als je vaker besteld hebt daar heb je een bon van €7,50 boven de €50. Dan heb je nog extra korting. (Moet je wel even voor €2 bijbestellen) :D

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:31

roosjenat schreef:
Agradi is hij voor €48.

Als je vaker besteld hebt daar heb je een bon van €7,50 boven de €50. Dan heb je nog extra korting. :D

dankje ga gelijk kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 13:53

Wat slecht dat we elkaar aanzetten tot geld uitgeven :')

Ja en ik heb eentje die enkel met dressuurzadel wordt gereden en eentje die ik start in dressuur, springen en Eventing. En ze gaan steeds vaker samen op buitenrit nu ik een bijrijder heb. Dan is het heel verleidelijk om ze beiden ook nog eens te laten matchen natuurlijk.

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:08

Melisje_92 schreef:
Stille meelezen hier.

Waarom past dit nou net niet helemaal -O- of stel ik mij aan? Moet zeggen dat de baselayer op de foto nog lichter is dan in het echt. Blijft een uitdaging die foto’s maken.

[ [url=m/35eX4D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had de peacock ietsjes blauwe verwacht, maar ondanks dat het normaal geen kleur is wat ik zou kopen vind ik hem wel heel tof.

Ik vond het eerst ook tegenvallen, maar op deze foto vind ik het wel acceptabel.
Afbeelding

Het truitje is lichter en een andere tint. Ik had van te voren verwacht dat het beter bij elkaar paste.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:08

Weet iemand of de Hat Silks van Lemieux ook over een gewone cap passen? Of heb je er dan echt een zonder klep nodig?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:12

Die nieuwe peacock is veel blauwer heb ik het idee. Als ik ooit geld teveel heb, neem ik die ook erbij :+
Die base layer past denk ik beter bij de oude peacock

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:14

Ja dat denk ik ook. Mijn oude peacock past perfect bij de baselayer maar is ook veel groener.