[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasia

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:12

Kunnen er ook westernfenders en beugels aan de lazy mountain?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:14

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:15

Singelpadjes wel alleen er af halen als het randje van de singelstoten dan niet in het paard prikt natuurlijk :j

Ja hoor, je kan er aan hangen wat je wilt :j

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:33

Aargh zo frustrerend... Ik kan gewoon geen lichtblauwe pad met inlagevakken vinden met schaapswollen onderkant :n Heeft er iemand een tip?

Gaat Barefoot niet heel toevallig binnenkort gekleurde pads maken? Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met die vraag... Altijd zwart of bruin is ook zo wat :P

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:37

Heeft Kifra die niet?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:55

pmarena schreef:
Singelpadjes wel alleen er af halen als het randje van de singelstoten dan niet in het paard prikt natuurlijk :j

Ja hoor, je kan er aan hangen wat je wilt :j

Uiteraard. Maar ik ga er vanuit dat het zacht is. Bij Ghost gebeurd het nagenoeg niet dat het teveel in het paard prikt, op gevoelige huidjes na natuurlijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:56

Bij Barefoot hebben we al zoveel modellen pads op voorraad liggen dat we echt niet blij worden van het idee om er nog meer stapels in allerlei kleurtjes bij te krijgen :P

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:00

Safiera schreef:
Heeft Kifra die niet?

Alleen een donkerblauwe -O-

pmarena, begrijpelijk, maar wel erg jammer :P

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:12

Ik heb endurance fenders en beugels aan mijn lazy mountain :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:13

Sonja89 schreef:
Aargh zo frustrerend... Ik kan gewoon geen lichtblauwe pad met inlagevakken vinden met schaapswollen onderkant :n Heeft er iemand een tip?

Gaat Barefoot niet heel toevallig binnenkort gekleurde pads maken? Kan me niet voorstellen dat ik de enige ben met die vraag... Altijd zwart of bruin is ook zo wat :P

Grandeur?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:26

Sonja89 schreef:

Kifra of grandeur?

Kifra heeft ook lichtblauw hoor

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 15:32

Grandeur loopt volgens mij behoorlijk richting de 150 euro, of niet? Zal daar nog eens naar kijken :j

Kifra heeft alleen donkerblauw, of ik moet een synthetische nemen van Manmat.

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:18

@pmarena: zoveel verstand heb ik dus van westernzadels, dat ik niet eens in de gaten heb dat er een beschermingshoes over de knop zit. := Ik zal m er straks even afhalen. :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:48

Zijn best veel mensen die het bontje laten zitten hoor :P

Maar het is zo'n fluttig nepbontje dat ook nog binnenstebuiten zit dus het ziet er wat lüllig uit :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 16:58

Oh sorry nee is grijs maar lijkt lichtblauw

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:19

Sorry, helaas geen lichtblauwe Kifra-pads.... :o Grandeur heeft ze wel

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:35

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:40

Die heb ik inderdaad ook gezien draaakje, bedankt! 180 euro gaat me alleen iets te ver voor een leuke pad :(

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:45

Zijn er mensen uit de regio Apeldoorn/Zwolle die belangstelling hebben voor een afspraak met de boomloos-zadel-pas-service?

http://boomlooszadelpasservice.nl/het-consult/

Ik zou haar graag laten komen, bij meer mensen uit de regio worden de kosten gedeeld.

Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar een Ghost Roma of Firenze maar het leuke van de passervice is dat je meer merken en modellen kan proberen.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:54

tiwi1969 schreef:
Zijn er mensen uit de regio Apeldoorn/Zwolle die belangstelling hebben voor een afspraak met de boomloos-zadel-pas-service?

http://boomlooszadelpasservice.nl/het-consult/

Ik zou haar graag laten komen, bij meer mensen uit de regio worden de kosten gedeeld.

Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar een Ghost Roma of Firenze maar het leuke van de passervice is dat je meer merken en modellen kan proberen.

Is Ommen ook een optie? ik heb zeker interesse.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 20:59

Ik denk het wel, ze deelt de kosten van de rit over de div. deelnemers. Komt dus gewoon bij iedereen op stal/thuis.
We hoeven de paarden niet te verzamelen op een plaats.

Als je belangstelling hebt, stuur maar even een PB met je emailadres en een berichtje naar Lilianne wat je wilt met het pasconsult.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:00

Ik lees al een tijdje mee in dit topic, en heb ook een keer gereageerd.

Ergens spreekt het idee van een boomloos zadel me heel erg aan, maar ik heb toch nog een aantal twijfels. Met name omdat mijn osteopaat aangeeft dat ze niet zulke goede ervaringen heeft met boomloze zadels.

Ik zie hier bij een aantal mensen vaker warrige haren onder de beugelophanging voorbij komen, heeft je paard hier geen last van? Want het lijkt mij dat het zadel stil zou moeten liggen, zeker op de plek vd beugelophanging..

Ook vind ik het apart dat je op de voor en achterkant van het zadel (bij Ghost, maar ook bij barefoot onder de cantle) geen druk hebt, want dan is er dus alleen druk op het zitvlak gedeelte. Maar wat heeft het dan voor zin om met zadel te rijden ipv zonder zadel? Want dan wordt de druk toch niet meer verdeeld?

Als laatste, ik zie in dit topic erg veel mensen voorbij komen die vaak van zadel wisselen, en een heel aantal mensen die maar af en toe op hun paard zitten. Zijn er ook mensen die al een half jaar tot een jaar of langer met hetzelfde boomloze zadel rijden en dat dan ook meerdere keren voor langere tijd in de week doen? Hoe bevalt jullie zadel? Geen druk plekken oid?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden :)
Ik wil namelijk echt het beste voor mijn pony, en twijfel nog steeds of boomloos een goede optie voor ons zou zijn :)

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:08

@Femek2902: Ik rij al zeker een jaar nu met mijn flexible inspiration op mijn paard. Ligt als een huis en hij heeft geen pijnlijke rug of iets er van gekregen, ook nooit warrige of droge plekken. Ik rijdt meerdere keren per week met het zadel en soms ook wel echt langere intensieve ritten. Ben super blij met het zadel en wil echt niks anders meer! Zal deze nooit meer weg doen.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:10

Femke, ik heb 1 vaag terug. Heeft jouw osteopaat GEEN problemen met boomzadels dan??? :?
En mijn advies. Bij twijfel niet doen ;)
En een tip - als je Duits kunt lezen, zoek op internet het boekje "Go Treeless" van Stephan Günther - daarin worden al je vragen beantwoord. :list:

Verder worden de meeste problemen veroorzaakt door de ruiter, die niet gebalanceerd zit, te veel in de beugels hangt, een paard kiest dat niet bij hem/haar past.

Boomloos verdeeld geen druk, maar laat wel beweging toe. Druk onder je billen is beter voor je paard dan heel veel druk op een klein puntje van je boomzadel, omdat het niet past/het verkeerde model is voor de ruiter etc.

Warrige haren kunnen ook komen door een slippend zadel, de verkeerde pad etc.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:45

Ik rijd al 4 jaar boomloos. Rijd er zelfs de Eperpaardenvierdaagse en endurance mee. Dus ja heel veel lange ritten. Voor mij niets ander meer.