Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Roosyes schreef:Mijn pad onder mijn Cherokee komt helemaal niet bij de schoft in de buurt. Ik trek hem ook altijd ietsje omhoog zodat er ruimte tussen blijft.
Heel veel succes, maar mij lijkt alles wat je er tussen doet meer druk te geven. Wat voor zadel/pad ligt erop?
pmarena schreef:Lous: waarom zou een zadel langer worden als er een knopje op de pommel wordt gezet als het ware?
Pommel of fork maken geen enkel verschil voor de lengte
Qua prijs, schaap is duurder dan leer, maar het schaap komt er niet alleen maar bovenop, hij komt wel in de plaats van een leren zitting dus die kosten gaan er weer af.
Met echt lamsvel had hij al snel rond de prijs van een Arizona Nut gaan zitten. Met geschoren schapenwol zal hij alsnog wel boven de prijs van een normale Arizona zitten, maar hopelijk blijft het beperkt.
Ze moeten nu eerst wat knopen doorhakken over hoe hij definitief moet gaan worden in de details, en dan gaan doorrekenen wat de productiekosten daarvoor zijn. Wellicht eerst nog weer een definitief sample maken voordat ze 100% zekerheid hebben over de tijd / kosten die ze moeten berekenen. Daar gaan zo alweer een paar weken overheen altijd. Je wilt 1 en ander ook niet afraffelen.
Ik hoop zelf dat de prijs zo dicjht mogelijk in de buurt blijft van een normale Arizona, en daar zullen ze ook wel hun best voor gaan doen
Maar zo goedkoop als bijvoorbeeld de Ghosts zijn wordt hij sowieso niet hoor, die zijn echt heel erg mooi geprijsd zo rond die 500 euro, dat is toch wel erg aantrekkelijk
dorientjuh schreef:Ik vind het maar een raar verhaal, met een natte koude spons. Dat koude is er met een minuutje natuurlijk ook wel vanaf. Als je zulke fratsen uit moet gaan halen, zou ik me toch eens afvragen of je er op deze manier wel op wil gaan zitten. Heeft het paard geen rugklachten of iets dergelijks?
maralyn schreef:Marcella schreef:Het lijk mij dat als je er iets nats juist op leg dat dit meer ga schuren.
Mij ook....
Ik wacht liever tot het weer heel is...
Grondwerk kan ook genoeg beweging geven... lijkt mij.
Lous schreef:Maar bij die van PMarena zit geen cantle op. Lijkt me best moeilijk die er dan af te slopen
Sussanne schreef:Grondwerk lijkt me een hele goede optie. Ik las dat het ontstoken is (geweest)? Juist dat kan erg veel pijn doen, maar als er verder niks van het zadel op schuurt, zal ik er geen bontje of spons tussen doen. Schuurt het zadel wel, dan zou ik em er niet opleggen tot het genezen is. Verder zou je kunnen kijken of er iets in het zadel is wat haar pijn kan doen. Een ribbeltje in de inlage, een strootje of iets anders wat rechtop in de pad staat. Ik verzin maar wat. Maar misschien vindt ze het zadel wel gewoon niet fijn. Ik geloof eigenlijk niet echt dat ze zo enorm bokt om haar zin te krijgen.
Een rugprobleem kan je niet altijd voelen of met het blote oog zien. Ik zal eerst alles uitsluiten, voor je haar bestempeld als (k..) karakter. Ik vind het wel zwaar gezegd.
Even kort voorbeeld. Mijn paard is een schat van een paard, maar met zadel bokt ze en loopt ze onder mij weg, zit geen stuur meer op. Zodra ze het zadel ziet, vliegt ze weg. Blijkt nu dat mijn zadel scheef is en op haar ruggegraat drukt. Rij nu weer tijdelijk met bbp met physio inlage, en nu loopt ze nageefelijk, ontspannen en kan haar weer met losse teugel sturen. Het hoeft dus niks medisch te zijn, maar ook iets wat niet lekker ligt.
Phillipa schreef:Ik zat te bedenken hoe cool het zou zijn als je diverse barefoot 'basis' zadels zou hebben (zonder zitting) en dan kan kiezen wat voor soort christ zitting je erop wil. Customize je eigen christ-barefoot-comfort zadel
Soort mix and match maar dan niet met bikini's maar met zadel onderdelen
maralyn schreef:Sussanne schreef:Grondwerk lijkt me een hele goede optie. Ik las dat het ontstoken is (geweest)? Juist dat kan erg veel pijn doen, maar als er verder niks van het zadel op schuurt, zal ik er geen bontje of spons tussen doen. Schuurt het zadel wel, dan zou ik em er niet opleggen tot het genezen is. Verder zou je kunnen kijken of er iets in het zadel is wat haar pijn kan doen. Een ribbeltje in de inlage, een strootje of iets anders wat rechtop in de pad staat. Ik verzin maar wat. Maar misschien vindt ze het zadel wel gewoon niet fijn. Ik geloof eigenlijk niet echt dat ze zo enorm bokt om haar zin te krijgen.
Een rugprobleem kan je niet altijd voelen of met het blote oog zien. Ik zal eerst alles uitsluiten, voor je haar bestempeld als (k..) karakter. Ik vind het wel zwaar gezegd.
Even kort voorbeeld. Mijn paard is een schat van een paard, maar met zadel bokt ze en loopt ze onder mij weg, zit geen stuur meer op. Zodra ze het zadel ziet, vliegt ze weg. Blijkt nu dat mijn zadel scheef is en op haar ruggegraat drukt. Rij nu weer tijdelijk met bbp met physio inlage, en nu loopt ze nageefelijk, ontspannen en kan haar weer met losse teugel sturen. Het hoeft dus niks medisch te zijn, maar ook iets wat niet lekker ligt.
over het gebok?
Dat kwam door de pijn, als je goed hebt gelezen, las je dit ook.
Ze had pijn van die plek.
Die plek was eerst ook niet zichtbaar.
Na de bokkensprongen en gekte heb ik er een dierenarts bij gehaald.
Die kwam achter dit plekje.
Ze bokt echt niet altijd hoor!!! Enkel die dag met pijn.
Of wanneer ze hengstig is, hier heeft ze medicatie voor en dat gaat beter.
Ik vertrouw op mijn dierenarts.
Had even mijn post aangepast. Dit is duidelijker...
Verder is ze 100% nagekeken en tevens hebben we het zadel onderzocht. Niks te zien.
Maar als je op de plek drukt springt ze uit de bant. En terecht! Want het doet zeer.
Ik wacht tot het 100% genezen is.
Maar gezien haar karakter, zal ze de eerste 2 x gaan bokken. Aangezien ik ben afgestapt.
Ze zal proberen, te kijken, of ze zo er onderuit kan komen.
Dit doet ze met meer dingen.
Met uit het land halen, op het land zetten. Longeren, en ook met kleine dingen als poetsen.
Ze zoekt grenzen op, omdat ze vroeger te los is gelaten.
En wij zijn kordaat met haar karakter. Nee is nee.
Maar dat neemt niet weg, dat ze probeert om het voor haarzelf makkelijker te maken hoor.
Blijheid schreef:Goh, hebben jullie deze al gezien? Ebay-namaak Trekker zadels.
Moest toch echt even spieken of dit nu een echte was of niet, maar gezien de prijs en 0,0 info kan het niet anders dan namaak zijn. De wrongen zijn ook anders trouwens.
http://www.ebay.com/itm/DRESSAGE-TREELE ... 2a4644d1e6
SecretLIN schreef:twijfel of ik een barefoot cedar zal kopen wat is jullie ervaring daarmee?
zit het bit wel stevig? en schuift het niet?
pleiada schreef:Dit soort advertenties kwam ik laatst ook al tegen op ebay..Volgens mij zijn het gejatte foto's van bekende merk zadels..Ben benieuwd wat voor crap je krijgt als je zoiets bestelt?Gok dat het waardeloos zal zijn..
Citaat:De breedte van het zadel
De breedte van veel zadels op het gebied onder de zit is dikwijls zo smal dat het zadel drukt op de werveluitsteeksels. De ideale positie is dat het zadel 2 à 3 cm van de werveluitsteeksels ligt. Het zadel moet op de rugspieren rusten. Dit komt bij veel paarden al gauw neer op een totale breedte van 10 à 14 cm (volwassen vuistbreedte). Daarbij komt ook dat de werveluitsteeksels van voor tot achter vrij moeten liggen. Het zadel mag dus niet smaller toelopen in het laatste deel.