A_nouk schreef:
Waar heb jij hem mee ingevet dan?
Ik vind hem wel echt heel mooi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kcinarual schreef:Ik ben van plan om het nieuwe hoofdstel van Hooks te bestellen zodra hij beschikbaar komt, maar ik vroeg me af of er al soortgelijke hoofdstellen zijn? Het gaat om dit hoofdstel: https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield , dus met een neusriem die enkel bovenop de neus ligt.
Carl123 schreef:Kcinarual schreef:Ik ben van plan om het nieuwe hoofdstel van Hooks te bestellen zodra hij beschikbaar komt, maar ik vroeg me af of er al soortgelijke hoofdstellen zijn? Het gaat om dit hoofdstel: https://www.hookseurope.com/horse/horse ... -fairfield , dus met een neusriem die enkel bovenop de neus ligt.
Waw mooi, vraag me af of je die frontriem ook apart kan bestellen?
Ik heb nog een vraag over bitloos gebruik van de micklem.
vraag me af of voor grondwerk dressuur het niet beter is om een teugel te bevestigen aan een ring die bovenop de neusriem ligt ipv onder de riem? Zijn daar ervaringen mee, of gaat het prima met die ring van de micklem waar ook de kinriem aan vast zit?
Faitherr schreef:ik weet niet precies wat nou je vraag is, maar met grondwerk (Richting dressuur bv. travers, wijken, schouderbinnenwaarts etc.) heb ik het touw vaak aan het ringetje op de neus ja (is een kaptoom) ik werk sinds kort ook met teugels, dus gewoon normale teugels en dan loop ik naast haar mee, ik rijd met bit maar vanaf de grond doe ik ze aan die ringetjes die gemaakt zijn voor bitloos. Dus dat zijn die ringetjes waar inderdaad ook de kinriem aan vast zit.
Carl123 schreef:Faitherr schreef:ik weet niet precies wat nou je vraag is, maar met grondwerk (Richting dressuur bv. travers, wijken, schouderbinnenwaarts etc.) heb ik het touw vaak aan het ringetje op de neus ja (is een kaptoom) ik werk sinds kort ook met teugels, dus gewoon normale teugels en dan loop ik naast haar mee, ik rijd met bit maar vanaf de grond doe ik ze aan die ringetjes die gemaakt zijn voor bitloos. Dus dat zijn die ringetjes waar inderdaad ook de kinriem aan vast zit.
Thx, bedoelde of de ringetjes van de micklem even effectief zijn als ringetjes bovenop de neusriem, omdat deze kunnen meedraaien. Vroeg me dit gewoon af...
Die Hooks doet me heel erg denken aan dit hoofdstel![]()
[ [url=m/S7bFm5.png]Afbeelding[/url] ]
Saaams schreef:Iemand ervaring/foto van micklem icm kneveltrens?