[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:34

Mijn lazy mountain geeft ook oranje vlekken...
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:36

Wat een maffe vlekken...? Komen die met zweten van het singel-padje af dan ofzo.... :?

Ze zitten op zich niet onder het zadel zelf, maar lager zo te zien :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:37

Komen van dat aansingelding af.
Vind niet zo rampzalig hoor. Alleen wel jammer dat ze net wit is daar :+

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:38

Misschien die bescherm (zweet) flappen op de singelstoten???

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:41

Ik krijg het ook niet meer eraf :+
Op die foto heb ik haar net gewassen met cowboy magic yellow out. Ben al gewend naar oranje vlekken te kijken :P

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:42

Geen worteltaart Y)(^) maar wortelpaard :+

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:13

Is inderdaad van het singel-padje, de suède onderkant. Izzy heeft daar gezweet en dat is gezellig oranje geworden. Gaat er inderdaad niet zomaar af, maar ach, ze is toch heel erg aan het verharen dus niet lang meer en dan is het weg.
Ben benieuwt of ze dan een grijs vlekje krijgt van de zwarte variant :P

Is natuurlijk allemaal nog super nieuw en zal wel mee geverfd zijn met leer. Kan me niet voorstellen dat het kwaad kan.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:21

Wauw draakje dat ziet er zeer relaxt uit zeg!
Wat zijn jou billen verwend haha althans zo ziet het eruit

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:24

:o Ja he, zit echt zo fijn! Heeel lekker zacht, en wel lekker stevig (niet glijerig) En het allerfijnste is dat ik echt geen last van mijn rug/bekken meer heb omdat het zadel zo fijn smal zit. (ondanks Izzy haar bolle buik)

Normaal zat ik na een buitenrit nog de hele middag en avond met zeurderige pijn in mijn rug, nu hélémaal niets! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:27

Als het vegetaal (natuurlijk, plantaardig) gelooid leer is dan kan het wat minder kwaad - tenzij je een paard hebt met een erg gevoelige huid natuurlijk, maar slordig is het wel van de zadelmaker.
Als het chemisch gelooid en gekleurd (chroom) leer is dan zou ik zeker niet willen dat het afgeeft op mijn paard. :x
Maar ik dacht dat Barefoot sowieso alleen maar plantaardig gelooid leer gebruikt dus dan zit je al veiliger. Dan is het vooral jammer dat het niet wat beter is getest. Helemaal als je de Lazy Mountain alleen gebruikt voor buitenritjes en een normaal/dressuurzadel gebruik voor de rest, dan zijn die lelijke vlekken ineens wel zichtbaar.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:39

Wieh! als het goed is komt er ergens volgende week een ghost roma mijn kant op. Een van de aanbiedingen van BZ. Ben benieuwd hoe die zal meevallen. Het is bedoeld als buitenrijzadel, mijn Flexee zit zalig, maar is voor buiten wel behoorlijk veel zadel en wrong. De roma zal hoop ik meer steun bieden dan mijn specialized saddle, maar wat vrijer zitten. Dus hopelijk krijg ik hem pas dat die niet schuift. *\o/*
De bf uit mijn onderschrift is helaas nog niet verkocht, die mag wel gauw de deur uit eigenlijk ... -O- (veel interesse, maar niemand durft de gok te wagen om hem te kopen zonder te testen. Als particulier laten testen vind ik ook wat.... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 21:56

Duhelo schreef:
Wieh! als het goed is komt er ergens volgende week een ghost roma mijn kant op. Een van de aanbiedingen van BZ. Ben benieuwd hoe die zal meevallen. Het is bedoeld als buitenrijzadel, mijn Flexee zit zalig, maar is voor buiten wel behoorlijk veel zadel en wrong. De roma zal hoop ik meer steun bieden dan mijn specialized saddle, maar wat vrijer zitten. Dus hopelijk krijg ik hem pas dat die niet schuift. *\o/*

Wat leuk dat jij een specialized saddle hebt! Waar heb je die gekocht? Ik dacht dat die niet meer in Nederland te krijgen waren, of komt de jouwe uit Belgie? Ik vond het altijd een leuk systeem, ook erg flexibel met alle shims alleen vond ik de (oude) shims vrij lomp van vorm met best wel een overgang tussen de shims en de eigenlijke panelen. Of is dat inmiddels verbeterd?

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:16

Ik zit nog elke keer verliefd naar die wolletjes Ghost te kijken van de aanbieding van BZ. Maar dan krijg ik ruzie thuis :o Wel leuk dat iedereen hier eigenlijk wel een keer een Ghost probeert!

Ik zou zelf trouwens een met een uitstekende pommel willen, altijd makkelijk om je eens aan vast te grijpen ofzo :P Maar wel gaaf dat de optie er is om hem weg te werken, dan lijkt het net een boomzadel!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 22:47

Hij is er nog hoor pippaa ;)

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 06:28

draaakje schreef:
:o Ja he, zit echt zo fijn! Heeel lekker zacht, en wel lekker stevig (niet glijerig) En het allerfijnste is dat ik echt geen last van mijn rug/bekken meer heb omdat het zadel zo fijn smal zit. (ondanks Izzy haar bolle buik)

Normaal zat ik na een buitenrit nog de hele middag en avond met zeurderige pijn in mijn rug, nu hélémaal niets! *\o/*

Dat is top ! Ik houd het in mijn achter hoofd wie weet ooit....

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 06:54

xyzutu2 schreef:
Duhelo schreef:

Wat leuk dat jij een specialized saddle hebt! Waar heb je die gekocht? Ik dacht dat die niet meer in Nederland te krijgen waren, of komt de jouwe uit Belgie? Ik vond het altijd een leuk systeem, ook erg flexibel met alle shims alleen vond ik de (oude) shims vrij lomp van vorm met best wel een overgang tussen de shims en de eigenlijke panelen. Of is dat inmiddels verbeterd?

die heb ik 3 of 4 jaar geleden bij de nederlandse importeur gekocht. ik heb idd nog het oude model met de overgangen. een simpele euro light. gelukkig tweedehands kunnen kopen, maar heeft me alsnog een rib uit mijn lijf gekost :D

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:25

Even een snelle maar korte update met wat foto's. Gisteren voor het eerst de Lazy mountain getest. Het eerste gedeelte van de rit waren mijn beugelriemen veel te lang.Wat een ellende was dat >;) Even gestopt en daarna meteen korter gemaakt wat meteen ook véél beter zat.

Mijn eerste indruk:
- zadel is niet te lang, waar ik wel bang voor was.
- zit heerlijk (mits de beugels op goede lengte zijn :D)
- even wennen aan geen zijbladen, (heb normaal een bf London) maar dat is even in het begin
- Zinook loopt er prima onder
- afdruk van het zadel ook prima op zijn rug

Deze week ga ik weer volop rijden, dus heb nog genoeg testtijd voor de boeg!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

O helaas geen foto's. Ik krijg ze op de een of andere manier niet geupload

Zinook

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 09:43

Dan maar even zo. De foto's van mijn man zijn bagger, I know....maar vaag zie je het allemaal nog wel :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je ziet duidelijk dat mijn beugels veel te lang waren |(

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:04

Fijn dat het allemaal past, Zinook! :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 12:49

De singelpadjes zijn het laatste nog aangepast, blijkbaar niet op een (nat?) paard met wit op die plek getest dan...?

Suède geeft dan schijnbaar sneller af, ik geef het door aan BF want het staat wel heel lüllig hoor, sorry meiden!

Zelf ben ik sowieso niet zo van die singelpadjes, bij mij zouden ze er direct af gaan want ik heb veel liever gewoon een zo lang mogelijke singel :j

Oh de lengte valt zeker reuze mee Zinook +:)+

Balen van je beugelriemen, maar die heb je toch in een paar seconden even korter gemaakt, zitten T-beugelriemen aan toch :)

Zadel mag nog wel een eindje inzakken om lekkerder / mooier te gaan liggen :j

En het beschermwolletje mag wel van d eknop af hoor, hihi.

Klopt, al het leder van Barefoot is plantaardig gelooid, al jaren, geen chromium gedoe!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:13

Ze gaat wel zweten natuurlijk, dus wordt het nat. Volgens mij had ik het ook al gelijk na 1e keer rijden.
Niks meer aan te doen. Als barefoot nieuwe singelpadjes willen opsturen houd ik me wel aanbevolen :+

Zie steeds meer zachte barefootjes!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:39

Krijg je dat er met zilvershampoo oid niet af?

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 13:50

Ik gebruik voor mijn witte paarden altijd groene zeep. Goedkoop, 1x wassen is voldoende om ze stralend wit te krijgen!
Ook geen chemische dingetjes om de shampoo blauw te krijgen...

Maar ik zou de flapjes eraf halen en er niet blij mee zijn als het oranje afgeeft...

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:05

Wauw, die lazy mountain ziet er heerlijk uit! Een beetje als de Christ Iberica maar dan met wat meer 'zadel' eronder.. (Of beledig ik hiermee 1 van beide zadels? O:) )
Mocht ik ooit op zoek gaan naar een ander zadel, is deze zeker het proberen waard. De Iberica zat voor mij heerlijk, maar mijn paard kreeg druk/schuur plekken onder de singelband..

Ik heb gisteren met een ander (dikker/steviger) dekje gereden onder mij. Startrekk en nu was de afdruk na het rijden wel goed.. Ik denk dat de andere dekjes wat schoven onder het zadel en daardoor de haren niet goed lagen na het rijden..
Gek eigenlijk he, wat een ander stofje al kan doen? :))

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 14:10

Ziet er goed uit Zinook!

Heb de beugels ook wat korter gemaakt in het begin, dat gaat heel makkelijk. (hier vanaf mn paard, super handig die knop, kun je mooi je teugels even overheen leggen :D )

Heb mijn London compleet verkocht, met beugelriemen enz., dus gebruik nu de gewone beugelriemen van mijn zusje. Ga wel weer opzoek naar mono beugelriemen.

Fijn dat het nu zoveel beter ging Jasia!

Oh, had nog niet eens bedacht dat de singelpadjes er ook af konden, goede tip!