voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:50

Die torsion heb ik ook zien staan..Zit hij lekker en zat de pad er ook bij?Zo'n pad wil ik er ook nog wel een keer bij :)

Anoniem

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:53

IK ga de cherokee huren voor een week denk ik zo :)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 19:06

Shirley schreef:
Sssssst, minikatje .... dan wil niemand ze meer overnemen -O-

Ik heb eigenlijk alleen de Randol en de Libra in de aanbieding, valt alles mee, toch ?
Ook nog wel een paar boomzadeltjes, maar die vindt niemand hier interessant denk ik zo ...

Maar die sokjes begrijp ik nog niet zo goed, bij mij komen de gespen helemaal niet in aanraking met 't paard :?

bij mij wel :)

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 20:54

pleiada schreef:
Die torsion heb ik ook zien staan..Zit hij lekker en zat de pad er ook bij?Zo'n pad wil ik er ook nog wel een keer bij :)

De Torsion zit heerlijk, anders dan een BF moet ik zeggen de pad zat er niet bij, die heb ik er bijgekocht via een ruitersportzaak, deze wilde ik ook al heel erg, lang hebben, geduld is een schone zaak :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:19

Ik heb ook een torsion,dus was even benieuwd haha..Die van mij zit echt super en ook niet te breed wat me dus nogal verbaasde toen ik hem net had want qua uiterlijk lijkt de zit niet echt anders dan barefoot..

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:38

Wat voor 1 heb jij dan en heb je die al lamg?
Heb je daar ook een foto van?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 21:56

Ik heb een bruin leren standaard,een wat ouder model..Ik heb hem nu een paar maanden. .Ik heb wel een foto maar weet niet hoe ik hem hier moet plaatsen :o

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 23:04

pmarena schreef:
Heeft het beestje zelf ook niks raars dan, gestoken door een steekbeest ofzo, of weet-ik-wat? :?

Ergens aan paard of zadel moet er toch iets niet goed zijn, alleen van HAF naar Grandeur pad lijkt me geen reden om van sukkelig naar ontploffende draak te gaan :P

Grandeur vacht of nepvacht zou sowieso juist zachter moeten zijn dan het bobbeltjes-Sympanova van HAF (als je die onderkant hebt). Maar dan nog...bij opstijgen al zo'n ontvlambare reactie... dat is toch wel heel opvallend.

Geinig die Torsion, heb ik ook gehad, zie profiel :)

Dan is het 2 keer gestoken door een steekbeest met 2 maanden verschil dat is het rare.
Ja, er zal toch wat mis moeten zijn lijkt me?
Het is niet bij het opstijgen, maar bij een paar stappen lopen. Het enige wat ik in die maximaal 10 stappen die ze gelopen heeft heb gedaan is wat naar voren hangen om te zien hoe de singel lag.
Het is echt heel bizar... eerst maar fysio/dierenarts en rambam laten kijken. Of ze kan toch plotseling niet meer tegen een Barefoot zadel en omdat ze zo tonnetje rond is en het naar voren schuift?

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 07:22

@Faniek heb je ook gereden zonder zadel? Of longeren hoe is je
paardje dan?

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:56

ik zit nu zelf ook wat te neuzen naar boomloze zadels en kwam nu deze advertentie tegen: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Nu vroeg ik mij af wat jullie er van vonden en of dit misschien zou passen op een paard met vrij hoge schoft en doorgezakte rug (voor zover jullie kunnen zien ofcourse. Vind het praatje in de advertentie namelijk prachtig maar geloof er niet veel van)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 08:58

savieralover schreef:
ik zit nu zelf ook wat te neuzen naar boomloze zadels en kwam nu deze advertentie tegen: http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

Nu vroeg ik mij af wat jullie er van vonden en of dit misschien zou passen op een paard met vrij hoge schoft en doorgezakte rug (voor zover jullie kunnen zien ofcourse. Vind het praatje in de advertentie namelijk prachtig maar geloof er niet veel van)

absoluut geen hoge schoft!
en ook heb je er een vrij vlakke rug voor nodig. ;)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:03

unihorses schreef:
savieralover schreef:

absoluut geen hoge schoft!
en ook heb je er een vrij vlakke rug voor nodig. ;)

daar was ik inderdaad al bang voor :+

nou dan neuzen we maar weer verder

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:04

Daarnaast wordt geschreven dat ze een verstevigd draagvlak hebben en je het met ieder willekeurig dekje, of zelfs zonder, kunt gebruiken. Als het zo verstevigd is als zij schrijven kan het volgens mij nooit meer zo flexibel zijn als, even uit eigen ervaring, de Barefoot.
Ik zou me als ik jou was eens verdiepen in de een bfzadels en eens gaan uittesten middels huren en dan kijken hoe je paard er onder loopt. Ik heb mijn zadel nu 3 maanden en het is een verademing, ze krijgt ineens overal spieren terwijl die 2 jaar daarvoor alleen maar drama's met zadels en nul spierontwikkeling.
Succes!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:05

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:06

Akke_sSpring schreef:
Daarnaast wordt geschreven dat ze een verstevigd draagvlak hebben en je het met ieder willekeurig dekje, of zelfs zonder, kunt gebruiken. Als het zo verstevigd is als zij schrijven kan het volgens mij nooit meer zo flexibel zijn als, even uit eigen ervaring, de Barefoot.
Ik zou me als ik jou was eens verdiepen in de een bfzadels en eens gaan uittesten middels huren en dan kijken hoe je paard er onder loopt. Ik heb mijn zadel nu 3 maanden en het is een verademing, ze krijgt ineens overal spieren terwijl die 2 jaar daarvoor alleen maar drama's met zadels en nul spierontwikkeling.
Succes!

hartelijk bedankt en daar ga ik zeker eens naar kijken! zou misschien we een oplossing zijn.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:11

Akke_sSpring schreef:
Succes!

barefoot is stugger. het is vrij stevig, maar het "schuim" vervomd zich naar het lichaam . ( vooral i.c.m warmte ) en het lijkt indd verstevigd, maar zou nog steeds er een dekje onder houden ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:16

onder een barefoot moet een dekje met inlages :)
denk dat je in de war bent met die freemax lookalike?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:18

minikatje schreef:
onder een barefoot moet een dekje met inlages :)
denk dat je in de war bent met die freemax lookalike?

nee, ik zeg... dat die freemax lookalike minder stevig zijn als de barefoot, en het wel versterkt lijkt, maar dat dat schuim zich vormt met de warmte dus niks afneemt aan flexibiliteit. en of het nu versterkt is of niet, een dekje eronder is verstandig ;)
met het bedoelde ik die freemax :D

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 09:59

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:07

hmm, zal een libra trec op een libra bbp zadeltje fijner zijn? (of allebei *D ) ze lijken allebei een even hoge schoftruimte te hebben.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:10

OP elkaar lijkt me wat overdreven :))

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:32

Shirley schreef:
OP elkaar lijkt me wat overdreven :))

kan ik afwisselen *D en met 2 tegelijk rijden :P en hoef ik geen keuze te maken
iets met een nieuwe baan hebben, geld wat er uit moet, en ik niet naar me auto wil doen waar ik de accu van heb gesloopt... maar had een verzekering van 50 in de maand, nu 20 dus dat geld MOET ik uitgeven :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:33

Ik zal zo even mijn banknummer doorgeven ;)

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:55

Shirley schreef:
Ik zal zo even mijn banknummer doorgeven ;)

Zal de mijne ook wel geven. De geldbomen laten het ook dit
jaar afweten. Wel appels maar de geldboom helaas.
En iemand moet toch de zadelverslaving/tik van geld voorzien.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 10:59

haha ik moet me eigen tik ook voorzien :D ( en eeh, osteo,zadelpasser,da $$$$$$$$$ )