[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:14

Kijkt meteen heel anders, de Ghost zonder voorboogje!

Ik heb mijn eerste buitenrit op mijn nieuwe zadel gemaakt <3
Hij zit heerlijk! Vachtje licht al lekker strak om het zadel heen, zitting voelt wat smaller dan die van het testzadel.
Voor het rijden:
Afbeelding
(oranje vlekje is van het testzadel :P)
Afbeelding

Tijdens het rijden :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En erna

Afbeelding

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:32

Voordat ik weer iets duurs toevoeg aan mijn stapel nutteloze dingen: ik zou graag een keer Barefoot HD inlages uit willen proberen, is er iemand in de buurt va Den Haag die die dingen heeft liggen en ze een keertje uit wil lenen?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:37

Mijn Valencia <3
Afbeelding

Ik zit er vrij netjes in, maar ben nog niet helemaal gelukkig met hoe hij op het paard ligt. Zie op internet ook 100 manieren van enorm achterover tot recht. Kussens verder uit elkaar en ik had echt 15cm ruimte wat ik teveel vond maar dichter bij elkaar word het wel heel erg een torentje.
Halverwege de rit werd paardje kreupel dus mijn eigen PRE mag er een dezer dagen even mee lopen.

Daphneeeej

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 14:56

Oei die valencia moet zeker een stuk naar achter! helt ook achterover zo te zien. Blijf het nogsteeds jammer dat ik mijn hidalgo niet meer heb.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:04

Mooimooimooi draaakje! Staat echt superstoer! Vraagje: welke pad is dat die je erop hebt liggen? :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:09

Daphneeeej schreef:
Oei die valencia moet zeker een stuk naar achter! helt ook achterover zo te zien. Blijf het nogsteeds jammer dat ik mijn hidalgo niet meer heb.

Hierna heb ik nog wel wat aangepast inderdaad, maar ik word er ook geen wijs uit hoe hij nou precies hoort te liggen. Het lijkt wel bijna normaal dat hij achterover hangt als ik plaatjes zoek?

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:10

tennan schreef:
De zittingen van Ghost passen op de basis met weggewerkte pommel, toch?
Wordt die basis straks ook los verkocht? ( <3 :)) *\o/* <3 )

Ja hoor de zittingen passen gewoon op deze basis,en hij is los bestelbaar :j Heb met beide ervaring :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:13

Azmay schreef:
Daphneeeej schreef:

Hierna heb ik nog wel wat aangepast inderdaad, maar ik word er ook geen wijs uit hoe hij nou precies hoort te liggen. Het lijkt wel bijna normaal dat hij achterover hangt als ik plaatjes zoek?

Nee, dat zadel ligt inderdaad niet goed. Misschien is de tinker daardoor kreupel geworden tijdens de rit? Kreupelheid komt namelijk niet alleen uit de benen, maar kan ook heel goed uit de schouderbladen/rug komen, wat natuurlijk extra balen is als ze ook nog drachtig is (of was de Tinker niet drachtig?).

Als je zoveel moeite hebt met het zadel aanpassen/moeilijke ruggen hebt dan zou ik dat ook zeker niet zelf doen maar een boomloze zadelpasser langs laten komen die alles goed legt. Vooral ook omdat je Anda merrie ook nu al rug/buikklachten heeft, dus dan wil je niet rit na rit moeten experimenteren met de juiste ligging van het zadel en de panelen want dat is natuurlijk een zware belasting voor een paardenrug an sich, helemaal als die al niet zo goed bespierd is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:17

xyzutu2 schreef:
Nee, dat zadel ligt inderdaad niet goed. Misschien is de tinker daardoor kreupel geworden tijdens de rit? Kreupelheid komt namelijk niet alleen uit de benen, maar kan ook heel goed uit de schouderbladen/rug komen, wat natuurlijk extra balen is als ze ook nog drachtig is (of was de Tinker niet drachtig?).

Als je zoveel moeite hebt met het zadel aanpassen/moeilijke ruggen hebt dan zou ik dat ook zeker niet zelf doen maar een boomloze zadelpasser langs laten komen die alles goed legt. Vooral ook omdat je Anda merrie ook nu al rug/buikklachten heeft, dus dan wil je niet rit na rit moeten experimenteren met de juiste ligging van het zadel en de panelen want dat is natuurlijk een zware belasting voor een paardenrug an sich, helemaal als die al niet zo goed bespierd is.

Tinker is vrijwel zeker kreupel door het (jaren?) niet zien van een hoefsmid zag ik na de rit, is triest maar word nu hopelijk aan gewerkt.

Een zadelpasser is inderdaad een goed idee, zijn die er ook in zuid-limburg? Had niet het idee dat die er veel waren bij boomloze zadels en wil geen tientallen euro's aan voorrijkosten betalen uiteraard :o

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:24

pleiada schreef:
tennan schreef:
De zittingen van Ghost passen op de basis met weggewerkte pommel, toch?
Wordt die basis straks ook los verkocht? ( <3 :)) *\o/* <3 )

Ja hoor de zittingen passen gewoon op deze basis,en hij is los bestelbaar :j Heb met beide ervaring :D

Iemand interesse in een losse basis? :#
Laatst bijgewerkt door tennan op 17-04-16 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:25

Hmm mijn ervaring met de hidalgo en brede ruggetjes is niet zo fantastisch..Bij mij was het zo dat ondanks de flexibele pommel(of hoe je het ook noemen wil),het zadel aan de voorkant te hoog bleef liggen waardoor hij achter naar achteren kantelde..Met het verplaatsen van de kussens werd het niet opgelost..Wat dat betreft is de ghost veel fijner..Maar hoop dat jij wel succes hebt..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:25

Bedoel je niet een losse basis tennan?

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:28

Ja 8)7 lekker bezig!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:31

Hahaha :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:32

Dit is een budget pad sonja89 , zo nu en dan worden ze nog wel eens tweedehands aangeboden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:34

Azmay schreef:
Een zadelpasser is inderdaad een goed idee, zijn die er ook in zuid-limburg? Had niet het idee dat die er veel waren bij boomloze zadels en wil geen tientallen euro's aan voorrijkosten betalen uiteraard :o

Een paar tientjes zul je er inderdaad wel aan uit moeten geven. Maar liever 1x aan een zadelpasser dan aan een osteopaat en vervolgens alsnog de zadelpasser, toch? ;)

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:34

Awesome! Ik sta op de website van Ghost :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:04

xyzutu2 schreef:
Azmay schreef:

Een paar tientjes zul je er inderdaad wel aan uit moeten geven. Maar liever 1x aan een zadelpasser dan aan een osteopaat en vervolgens alsnog de zadelpasser, toch? ;)

Nouja ik bedoelde de benzinekosten zeg maar, consult komt daar nog bij neem ik aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:08

Lijkt me wel. Zadelaanpassers moeten ook ergens van eten. ;)

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:43

Hoe zit dat eigenlijk met Ghost? Heb je gewoon een basis waar je iedere zitting op kan plakken die je leuk vindt, of alleen bepaalde zittingen of?
tennan schreef:
Iemand interesse in een losse basis? :#

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:47

Klopt Runa! Alle zittingen kunnen op een basis. Tenzij je natuurlijk een normale maat zitting op een piccolo basis wilt plakken, dat wil niet.

edit; je kunt dus een 'dressuurzitting' en een 'recreatiezitting' kopen en één basis, en dan afwisselen :)

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:41

Dat vind ik echt een slim idee van ghost! Zou echt iets zijn voor mijn verzameldrang.. :')

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:42

Zo heerlijk wanneer je klanten alvast alles uitleggen aan alle andere mensen :j *\o/*
Klopt - binnen dezelfde afmeting kan je kiezen uit 6 zittingen. (Quevis/Quilty/Florac/Roma/Firenze/Barocco)
Je kunt een losse basis bestellen :j

Als de Western door de keuringscommissie komt, heeft die wel een eigen basis. :) In principe is ook dit model "LEGO" maar de onderdelen zijn wel voor elkaar gemaakt. :o

Teteltee komt overal in Nederland en die kan je wel helpen. Ze geeft op haar site aan wanneer ze in een bepaalde omgeving is, dan vallen de kosten mee.

Azmay, laat je alsjeblieft met raad en daad bijstaan door iemand met verstand. De Hidalgo zadels zijn NIET geschikt voor zulke ronde paarden - tenzij je speciaal een model kiest dat daar voor gemaakt is. Hij ligt inderdaad te ver naar voor, helt achterover, waardoor er veel te veel druk komt op de achterkant van de rug.

En dan nog een mooie BF met pluizige zitting :wow: (wat voor zadel geeft er nou oranje vlekken af???)
Laatst bijgewerkt door Kwetal op 17-04-16 19:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:47

Wauw, de ghosts zonder voorboogje zijn echt mooi! <3 vooral de Spaanse blijf ik mooi vinden, helemaal zo.

En draaakje, heel mooi zeg!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 19:18

Ok maar ik ken dus ook echt alleen Tetteltee als zadelpasser en die komt erg weinig in het Zuid Limburg voor zover ik heb kunnen zien de afgelopen maanden. Is er nog iemand anders of moet ik toch wachten tot zij in de buurt komt?