voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:14

Ik heb hem gekocht via MP, zag hem daar een aantal dagen geleden op staan.

Shirley

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:18

Zadel was gewoon niet voor mij bestemd blijkbaar, diverse afspraken zijn op zeer knullige wijze niet doorgegaan, maar ik gun het jou ook wel, hoor Wubbo :(:)

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:31

Dank je wel :D
Ik vond het fijn zaken doen met haar en heb totaal geen problemen ondervonden.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:58

Ik heb wat problemen met mijn haflinger en haar Barefoot en hoop dat mensen mee willen denken.
Allereerst komt 28 augustus sowieso een fysiotherapeut om haar volledig na te kijken.

Ze is nooit echt nog ingereden en is inmiddels al 10 jaar oud. Al geruime tijd wel bezig met barefoot en zonder zadel te rijden tussendoor. Altijd was ze vrij sloom en vond het prima.

Nu heb ik halverwege mei een nieuw dekje gekocht, de speciale grandeur pad van berefoot, onder met schapenvachtje.
Degene die haar verzorgt is toen gaan rijden en toen ze in stap reed werd ze opgegeven moment van het ene na het andere moment helemaal gek. Bokken en bokken tot ze er af lag.
Enkele dagen laten heb ik eens gekeken wat er mis was en ben ook op haar gaan zitten. Er was toen niks aan de hand, maar vond de singel wel erg kort geworden (lees, mevrouw is door het gras gegroeid). Ik kon me voorstellen dat die gespen vervelend waren en toen ik mijn hand ook bij singel stak verkrampte ze ook elke keer even.

Prima, 2 maand rust gehad (lees erg druk) en toen een nieuwe singel aangeschaft die veel langer was. Afgelopen woensdag maar is opgedaan, lag prima, maar zadel leek wel weer wat naar voren te glijden, maar ja ze heeft ook zo'n peervormige buik. Pommel ook verwisselt trouwens, want dat moest wel een maatje L worden ipv M.
Ik zeg ik stap heel even op om te zien hoe dan de vrijheid is met lopen. En wat ben ik ook een domme ezel dat ik dit heel kort zonder cap doe terwijl ik zeg ALTIJD cap op. Ze stap 6 stappen en explodeert weer, degene die haar vast had kon haar niet eens houden en ik heb voor het eerst sinds jaren de grond geknuffeld.

Nu is het zo dat het volgens mij wel is sinds ze dat Barefoot dekje eronder heeft. Zou dit er uberhaupt mee te maken kunnen hebben? Iemand die ooit zoiets heeft mee gemaakt?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:03

Oef, verder niet beschadigd behalve je ego...? :(:)

Het is natuurlijk wel heel typisch dat dit ineens gebeurt "toevallig" nadat je een ander dekje eronder legt, en daarvoor niet... wat had je er eerder onder liggen dan? En was voor de rest daarvoor alles hetzelfde of is er nog iets veranderd?

Ik zou zeker even heel goed het dekje en de inlages nakijken, wie weet zit er wel een gemeen scherp strootje in vast ofzo, dat gemeen gaat prikken op het moment dat iemand op het zadel gaat zitten :=

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:10

Mijn kont was eergisteren zwart/blauw, gisteren roodblauw en vandaag weet ik nog niet :))
Nee, verder veel spierpijn, maar dat overleven we gelukkig wel. Ik vond het heel bizar, want ik heb haar ook al vanaf de geboorte dus ik ken haar ook weer door en door.

Dank je voor het mee denken in ieder geval. Daarvoor had ik een hele HAF pad eronder, maar ik vind zelf de Barefoot pads mooier en dacht dat ze dan meer ruimte bij de schoft had. Ik gebruik zelf ook Barefoot pads bij de moeder van haar en zitten helemaal goed.
Ik heb deze nog even helemaal nagelopen of er inderdaad geen scherpe dingen in zitten, maar kon niks vinden. Punt was wel dat ik wat voorover leunde om te kijken of de singel goed lag terwijl ik er op zat en toen werd zeg, maar kan gewoon niks vinden. En ik durf er niet meer op met een onder dekje oid :=

Enige verschil is natuurlijk het vachtje bij de Barefoot pads en bij de HAF pads niet.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:14

en ze heft geen plekken onder de singel?
kun je een singelbontje lenen?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:18

Shirley, als je een torsion zoekt zou je ook Torsionshop-kaiser.de, hufkratzer.de en ebay + de duitse kleinanzeigen stes in de gaten kunnen houden, staan regelmatig leuke zadels op kwa prijs etc ...
de eerste twee zijn verkopers van het merk die ook nog al eens een aantal gebruikte zadels hebben liggen :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:22

Dank je wel, Sonja, maar ik was er niet echt naar op zoek ... deze kwam ik ook toevallig tegen voor een heel leuk prijsje en daardoor trok hij mijn aandacht :D

Eigenlijk ben ik gewoon heel gelukkig met mijn Barefootje en mag ik helemaal niet naar andere zadels lonken , maar soms is de verleiding gewoon te groot :o

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:24

ach zolang je het alleen hebt met zadels en niet in de liefde valt het allemaal nog wel mee ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:27

Ik zeg niks O:)

;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:34

*kuch kuch*

well uhh tja :')

ontopic: ik ben singelsokjes aan het maken tegen vervelende gespen....

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:37

minikatje schreef:
en ze heft geen plekken onder de singel?
kun je een singelbontje lenen?

Nee, en ze heeft ook 2 maanden stil gestaan tussen het eerste en tweede incident dan zou het genezen zijn. En nu een langere singel.
Ik wil iig lichamelijk problemen uit sluiten, maar heb ook al van veel mensen gehoord dat misschien een boomloos zadel voor haar helemaal niet geschikt is.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:39

minikatje schreef:
*kuch kuch*

well uhh tja :')

ontopic: ik ben singelsokjes aan het maken tegen vervelende gespen....

Singelsokjes ?
Vertel eens ...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:46

Heeft het beestje zelf ook niks raars dan, gestoken door een steekbeest ofzo, of weet-ik-wat? :?

Ergens aan paard of zadel moet er toch iets niet goed zijn, alleen van HAF naar Grandeur pad lijkt me geen reden om van sukkelig naar ontploffende draak te gaan :P

Grandeur vacht of nepvacht zou sowieso juist zachter moeten zijn dan het bobbeltjes-Sympanova van HAF (als je die onderkant hebt). Maar dan nog...bij opstijgen al zo'n ontvlambare reactie... dat is toch wel heel opvallend.

Geinig die Torsion, heb ik ook gehad, zie profiel :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 16:51

Pmarena, je ongeluk werkt dus echt door -O-

Faniek van 'r paard gevallen, ik die jouw Torsion niet kon kopen ...

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:01

Niemand op zoek naar een Cherokee, Freemax Jump...? Haha ik wil ze kwijt.

Ontopic: raar dat je paard zo reageert Faniek! Lastig probleem, want vanalles gaan testen is ook niet leuk als je dan het risico loopt er af te vliegen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:04

Of een Randol's zadeltje :o ???

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:11

nu onderhand wel benieuwd naar foto's van de librabbpzadeltjes O:) O:)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:27

Ik kan er wel maken van de mijne, maar dan zonder paard eronder, ik houd 'm schoon voor de eventuele nieuwe eigenaar, als ik het over m'n hart kan verkrijgen om 'm weg te doen .... -O-

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:34

Shirley schreef:
Ik kan er wel maken van de mijne, maar dan zonder paard eronder, ik houd 'm schoon voor de eventuele nieuwe eigenaar, als ik het over m'n hart kan verkrijgen om 'm weg te doen .... -O-

:')
ik heb nog steeds de zadelmaker niet gebeld -O- dus weet nog niet of ik in de rij sta te dringen als je hem weg kan doen *D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:53

Maarreh Shirley.... waarom wil je nu nog meer zadeltjes kopen dan :P

Wat heb je nu eigenlijk liggen, en wat scheelt daar aan, en waar ben je dan naar op zoek? :)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 17:58

't Is een tic, ik weet het :o

En er mankeert helemaal niets aan die zadeltjes, het is gewoon dat ik van mezelf eens een beetje schoon schip moet maken ...

'k Houd de Barefoot Cheyenne Almond, waar ik echt helemaal dol op ben en m'n Christ, eigenlijk is dat gewoon genoeg :j

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:24

welke zadels heb je allemaal dan?
misschien weet ik nog mensen die wat zoeken ;)

shirley is een zadelhoarder, of ze gebruikt ze voor bepaalde doeleinden in het weekend ~~}>

singelsokjes zijn niets meer dan hoesjes die om de gespen van de singel gaan zodat die het paard niet irriteren.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 18:29

Sssssst, minikatje .... dan wil niemand ze meer overnemen -O-

Ik heb eigenlijk alleen de Randol en de Libra in de aanbieding, valt alles mee, toch ?
Ook nog wel een paar boomzadeltjes, maar die vindt niemand hier interessant denk ik zo ...

Maar die sokjes begrijp ik nog niet zo goed, bij mij komen de gespen helemaal niet in aanraking met 't paard :?