[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yvonne1303

Re: [HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:44

Met de barefoot just adjust kan dit ook, zitting eraf, cantle eraf en fellsatel erop.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:45

Yup - zo zie je de knop al beter! +:)+

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:50

Die ziet er fijn uit! Ben benieuwd als hij in productie gaat!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 10:50

Wauw wat een hoop positieve reacties over jou zelfbouwzadel Pmarena! Mijn voorkeur zou persoonlijk uitgaan naar scheerwol op synthetische basis, puur voor de diervriendelijkheid. :) Als dat dan ook fijner is voor de portemonee is het helemaal mooi meegenomen! Is er qua knop/pommel niet een ritssysteem te bedenken waarbij het allebei kan? Dus zoiets als bij een slaapzak, dat het helemaal dicht kan maar ook een 'gat' kan maken. (Euhm, snap je? :+ )

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:01

Ziet er heerlijk uit zeg pmarena! Mijn voorkeur zou uitgaan naar een pommel, een v-singelsysteem en een diervriendelijke goedkope oplossing voor de vacht.

Ik ervaar ook de steun met kunstvacht bv bij mn libra bbp. Die vind ik echt heerlijk zitte en is heel vriendelijk geprijsd. Kunstvacht ziet er alleen iets minder mooi uit.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:05

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:12

Gefeliciteerd Nienke met je wederverkoop van de Ghost. Zo is je naam weer compleet. :D (MZM geestig).

Pmarena: Zou gaaf zijn als die in de productie komt! Ik zou dan wel kiezen voor een pommel en V systeem maar dan wel met een schapenvacht. (dat is gewoon veel zachter en onderhoudsvriendelijker dan dat synthetische spul).

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:37

galaxyfizzy schreef:
Phillipa schreef:
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een pommel, een v-singelsysteem en een diervriendelijke goedkope oplossing voor de vacht.

:j Helemaal mee eens.

Ik ben er ook mee eens! Met pommel lijkt het zadel mij ook voor meer paarden geschikt dan zonder?

Waar kan ik een ghost quilty of roma te testen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:49

Wauw Pmarena, zo'n soort zadel lijkt me echt heerlijk :j
Ik zou liever een pommel willen dan knop, zeker een V-singelsysteem waar een Engelse singel aan kan, en schapenvacht bovenkant. Dat synthetische heb ik op mijn Libra barebackpad, en vind ik toch een stuk zweteriger dan echte wol.
Komt absoluut op mijn 'testverlanglijstje' :)

En als het dan toch over innovatie gaat, wat ik echt helemaal geweldig zou vinden, en waar volgensmij ook écht vraag naar is, is een 'zitversmaller'. Ik vind de barefoots qua concept en qua comfort voor mijn pony namelijk helemaal super, maar ik krijg zelf last van de breedte. En als ik zo rondlees op bokt en ook hoor in mijn omgeving, dan is de bredere zit zo ongeveer reden nummer 1 waarom mensen toch besluiten hun barefoot te verkopen.
En ja, dat betekend dan waarschijnlijk een of ander 'kussentje' waardoor je verder van je paard af zit en minder gevoel hebt, en niet iedereen zal dat prettig vinden, maar als dat óók betekend dat je een paard dat heerlijk loopt onder een barefoot, ook onder een barefoot kan houden.....dan is dat veel mensen wat waard denk ik :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-10-14 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 11:55

galaxyfizzy schreef:
Phillipa schreef:
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een pommel, een v-singelsysteem en een diervriendelijke goedkope oplossing voor de vacht.

Zou ook mijn voorkeur zijn. :) Of qua singelstoten de mensen zelf laten kiezen, dat is ook goed natuurlijk.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:13

Mayflower_ schreef:
Gefeliciteerd Nienke met je wederverkoop van de Ghost. Zo is je naam weer compleet. :D (MZM geestig).

.

Dank! Het is inderdaad ooit allemaal met Ghost begonnen :D

Lekker ding Pmarena! En ik ben al zo blij met het fellsattle van BF... mis de beugels op zich niet, maar een knop dus wel :D Goed bezig. _/-\o_ +:)+
Hoop wel dat het een betaalbaar modelletje wordt..

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:19

Geryon schreef:
Ik ben er ook mee eens! Met pommel lijkt het zadel mij ook voor meer paarden geschikt dan zonder?

Bij mij. Er is alleen wel een wachtlijst op het moment

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:42

galaxyfizzy schreef:
Phillipa schreef:

Hier ook :) ik vind een pommel gruwelijk irritant en ook lelijk :o normale singels zijn in meer vormen te krijgen dan westernsingels en inderdaad, diervriendelijk verkregen wol ipv lamsvacht. Dat weerhoud mij er ook van om christ te kopen... (al had ik laatst bijna een tweedehandsje gekocht :o)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:44

Pmarena dat lijk me dus echt een heerlijke combinatie alleen zou dan kijken voor combi mogelijkheid van pommel of fork, want ik zou hem dan willen hebben met fork.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 12:51

Pippaa schreef:
en inderdaad, diervriendelijk verkregen wol ipv lamsvacht. Dat weerhoud mij er ook van om christ te kopen... (al had ik laatst bijna een tweedehandsje gekocht :o)

Ik heb een nagelnieuwe Grandeur synthetische BBP liggen in Barok model..... :o :o :o
Nooit gebruikt, nieuw zijn ze 400 euro (en in synthetisch niet meer te krijgen - ik had hem speciaal laten maken voor vegetarische klanten, doen ze er leren singelstoten aan :roll: )

niwarry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:00

Pmarena ik zou echt zeker de fork erop willen = een must vind dat zo heerlijk!!!
Al kan je er inderdaad hilarisch achter blijven hangen (ik met mijn gewone western weet nog steeds niet hoe ik het voor elkaar kreeg, in iedergeval met afstappen/ springen haakte de fork achter mijn bh in het midden.... bh over de helft.... :o :o :o , sta je met je goeië gedrag midden in de bushbush :P )

De singelstoten heb ik niet echt een voorkeur voor, degene waardoor het zadel het meest stabiel blijft liggen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:21

Oh ben heel benieuwt hoe het uiteindelijk wordt Pmarena, je bent altijd zo postitief over de combinatie met de christ butterfly! Lijkt me erg fijn.
Ik wordt er heel hebberig van. Lijkt me heerlijk rijden!

Ik zou een knop niet zo vervelend vinden, maar misschien kunnen mensen die dan niet willen er een gewone pomel in zetten? (dus ritjes aan 2 kanten)
Lamsvel zit denk ik wel extra fijn, maar is inderdaad ook wel duur...
Ik zou gewone singelstoten het fijnst vinden.

(ik vind zo met zwarte wol wel veel mooier als met witte)

Hij is nog niet bestelbaar he, die onderkant zonder zitting (en dan los het schaap :P)?

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:38

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 09-02-22 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:41

Kwetal schreef:
Pippaa schreef:
en inderdaad, diervriendelijk verkregen wol ipv lamsvacht. Dat weerhoud mij er ook van om christ te kopen... (al had ik laatst bijna een tweedehandsje gekocht :o)

Ik heb een nagelnieuwe Grandeur synthetische BBP liggen in Barok model..... :o :o :o
Nooit gebruikt, nieuw zijn ze 400 euro (en in synthetisch niet meer te krijgen - ik had hem speciaal laten maken voor vegetarische klanten, doen ze er leren singelstoten aan :roll: )

Gelukkig hoef ik het niet te eten, ben zelf namelijk vegetariër. Je bedoelt veganisten, die willen niks dierlijks eten en/of gebruiken. Mooi streven van je om hun ook blij te maken :j
Ik heb toevallig gisteren nog gekeken, maar de prijs is mij te hoog :o al snap ik dat hij het dubbel en dwars waard is!
Ik vind hem wel heel erg mooi!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:42

Fijn galaxyfizzy! Ben benieuwd!

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 13:46

Kwetal schreef:
Pippaa schreef:

Die van jou vind ik super mooi, maar eigenlijk iets te duur voor mij.
Ik ben trouwens ook vegetariër. Jij bedoelt veganisten zoals pippaa zegt.

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:04

Buitenzinnig schreef:
Geryon schreef:

Bij mij. Er is alleen wel een wachtlijst op het moment

En de quilty ook bij mij...(nog) geen wachtlijst :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:04

Blijheid schreef:
Wauw Pmarena, zo'n soort zadel lijkt me echt heerlijk :j
Ik zou liever een pommel willen dan knop, zeker een V-singelsysteem waar een Engelse singel aan kan, en schapenvacht bovenkant. Dat synthetische heb ik op mijn Libra barebackpad, en vind ik toch een stuk zweteriger dan echte wol.
Komt absoluut op mijn 'testverlanglijstje' :)

En als het dan toch over innovatie gaat, wat ik echt helemaal geweldig zou vinden, en waar volgensmij ook écht vraag naar is, is een 'zitversmaller'. Ik vind de barefoots qua concept en qua comfort voor mijn pony namelijk helemaal super, maar ik krijg zelf last van de breedte. En als ik zo rondlees op bokt en ook hoor in mijn omgeving, dan is de bredere zit zo ongeveer reden nummer 1 waarom mensen toch besluiten hun barefoot te verkopen.
En ja, dat betekend dan waarschijnlijk een of ander 'kussentje' waardoor je verder van je paard af zit en minder gevoel hebt, en niet iedereen zal dat prettig vinden, maar als dat óók betekend dat je een paard dat heerlijk loopt onder een barefoot, ook onder een barefoot kan houden.....dan is dat veel mensen wat waard denk ik :j

Het is of lamsvel, òf echte schapenwol geweven op een drager, dus geen hele synthetische nepvacht zoals bvb. Vestan singelbontjes hoor :) Dat laatste is inderdaad zweterig en heeft weinig meer met echte wol te maken, maar echte wol op deze manier verwerkt heeft nog best wat echte-wol-eigenschappen.

Het ziet er alleen nèt iets minder luxe uit als je het naast lamsvel houdt :)

Klopt, zo'n versmallende zitting daar vraag ik al heel jaren om en dat zit ook nog in de pijplijn. Welicht nu het RWC Dressage zadel in ontwikkeling is, dat ik oo basis van die zitting een aangepaste versie voor op alle "normale" Barefoots er door kan krijgen..... hoop ik :)

Maar op het moment "zeur" ik er weinig over omdat ik eerst dat Arizona / Atlanta Fellsattel er door wil krijgen O:)

Interessant trouwens dat veel mensen liever een pommel op zo'n zadel zouden hebben :j

Ik vraag me zelf af waarom? Fork lijkt mij eigenlijk geen nadelen te hebben (gezien de dijwrongen hem afschermen van het eventueel in aanraking komen met de ruiter) maar alleen maar voordelen te bieden? :)

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:10

Hmm ik rijd geen western en het lijkt me irritant als er iets achter blijft hangen :p zoals n bh :') (sorry heb me rot gelachen haha)

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-14 14:11

Ik kan mijn handen niet kwijt met een pommel :(