Shirley schreef:
Klopt dat is hem!
Heerlijk ding om mee te rijden.
Ik weet niet of deze nog verkocht word door Barefoot zelf, maar hij is wel van het merk BF. Ik had hem zelf 2e hands van een bokker overgenomen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
minikatje schreef:TanteFlavie schreef:Met een O-vorm van een paardje? Een (te) ronde fjord...
![]()
iets minder belachelijk maken mag ook welCitaat:
astu, het heet een hipsaver
pleiada schreef:Als jij dan ook maar geen haast hebt,haha..Ben benieuwd hoe je hem vind rijden..Of heb je er al eerder een gehad?Ik heb ook een torsion,wel een standaard maar die rijdt echt fantastisch![]()
TanteFlavie helaas hebben meer mensen klachten door de breedte van sommige boomloze zadels..Er zijn nog zat andere merken die ook minder breed zitten,dus altijd nog andere mogelijkheden wbt boomloos..
TanteFlavie schreef:Dat "belachelijk maken" was niet op u bedoeld.... In de zomer heb ik de grootste moeite om mijn paardjes (twee fjorden) in een "normale" omvang te houden.... ik word er met momenten gewoon gek van. Dit is de eerste zomer dat ik tot nu toe op een vrij "gezonde" manier met hen doorkom... ik ga hout vasthouden... Eerst heb ik mijn gras laten hooien en dan heb ik ze op de afgereden weide gezet...
en dat lukt..
Het was dus helemaal niet de bedoeling om je belachelijk te maken.
Die Hipsaver... ik ben zoekende en heb zelfs op facebook een berichtje gestuurd naar Heather Moffet herself én antwoord gekregen (!) en ik heb een mailtje gestuurd naar barefoot belgië met de hoop dat ze gewoon ook bij BF te krijgen zijn.
Tweedehands vind ik ze niet op dit moment... spijtig. Het zou MISSCHIEN een oplossing kunnen zijn... ik hoop het. Ik heb héél wat zadels uitgeprobeerd bij Max en nu heb ik er eentje waarbij HIJ zich goed voelt, echt goed.... zodat het voor hem terug een plezier is om te "moeten werken".... als ik het dan met die hipsaver ook kan.... dan zouden wij tweetjes heel tevreden zijn...
TanteFlavie schreef:Is wel een hele kleine foto om "na te maken"Zou je een detail kunnen tonen? Ik was al van plan om iets te maken zodat mijn zit omhoog zou komen.
Wat krijgen ze? De weide die op is én ik heb vorig jaar "gehakt hooi" gevonden van Agrobs. Ik ben de juiste naam vergeten... maar dat krijgen ze 's avonds om "iets te kunnen geven" (ik zie ze te graag)
's morgens krijgen ze een kleine schepje Safe and Sound, een klein maatje Ultimate Balancer en voor mijn insulineresistente fjord... een handvol kwikbeet dat ik laat weken om daar zijn glucobalance onder te mengen. Meneerke blaast het anders gewoon weg, en daar is het net iets te duur voor.
Wat ik nu noem is een klein bodempje van een emmer van 10 liter. Meer dan genoeg voor hen...
In de winter krijgen ze onbeperkt hooi in slowfeeders of ze krijgen het in het hooirek (hangt van de modder af, maar dan is het niet onbeperkt... want met hooirek eten ze net iets te snel)
Dit is de eerste "normale" zomer, of door mijn weidebeheer... of... omdat de 93-jarige man uit de buurt geen brood meer kan komen geven (en daar ben ik héél gelukkig om).
Vandaag met mijn namaak freeform gereden. Geen last gehad in mijn heupen, maar voor mijn paardje géén aanrader omdat ik weet dat het niet goed ligt.
Shirley schreef:Nee
Als het al zo tegenviel en je niet eens de zekerheid hebt dat het op je paardje past, dan had ik het ook mooi laten liggen ...
Zinzi_jewel schreef:Van startrekk kun je toch kopijzer vervangen .
Meen tot maat 7 tegenwoordig