[INFO] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:25

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:26

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:28

Kitty_ schreef:
Duhelo schreef:
doettie niet ...

http://www.2dehands.be/dieren-toebehore ... l?wijzig=1
ik zou graag de derde van rechts willen

Ik krijg als ik op je link klik alleen een chinchillakooi te zien... :')

haha, ohjee, nou, die is ook te koop :+

Ik had hem op mijn scherm nochtans goed staan :D
het was dus deze:, derde van rechts
http://www.kifrahorse.nl/data/upload/Sh ... nipink.png

maar zeker niet deze:
http://www.kifrahorse.nl/data/upload/Sh ... giallo.png

(of een rode, maar die roze is eigenlijk ook wel leuk ... Doe je aan kortingen als we er twee of meer nemen? :D )

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:36

Duhelo schreef:
="Kitty_"]
="Duhelo"]
doettie niet ...

http://www.2dehands.be/dieren-toebehore ... l?wijzig=1
ik zou graag de derde van rechts willen

Ik krijg als ik op je link klik alleen een chinchillakooi te zien... :')[/quote]
haha, ohjee, nou, die is ook te koop :+

Ik had hem op mijn scherm nochtans goed staan :D
het was dus deze:, derde van rechts
http://www.kifrahorse.nl/data/upload/Sh ... nipink.png

maar zeker niet deze:
http://www.kifrahorse.nl/data/upload/Sh ... giallo.png

(of een rode, maar die roze is eigenlijk ook wel leuk ... Doe je aan kortingen als we er twee of meer nemen? :D )[/quote]

Ik PB je wel even ;-)

Vlinder2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:40

Ik had wel interesse voor een boomloos zadel, zien er super uit. Ik heb er alleen totaal geen ervaring mee. Maar Er zijn er hier veel die het over inlages, frontrisers, shims en speciale (dure)pads hebben. Klinkt allemaal erg ingewikkeld en omslachtig... :( misschien stomme vraag, maar zijn al die dingen nodig om boomloos te rijden?
Dan blijf ik denk ik toch maar bij een boomzadel.....

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:47

ik ben ook samen met BZ (en kwetal een beetje) bezig met schaapie <3

kwetal, jij vroeg om de kunst vacht dacht ik ... mijn moeder heeft wel kunst vachten, maar kan er nu niet zo makkelijk bij.
maar mocht je echt naar een speciefiek iets opzoek zijn wil je wel even de spullen induiken om te kijken (dus bepaalde structuur of kleur).

ze heeft nu ook een wat korter haar (A 1,5/2cm uit mijn hoofd) crème glad haar vacht zo voor de grijp liggen. hier maakt ze knuffel dieren mee. volgens haar is het stevige stof.
eventueel kan ik je haar nummer pb'en .

bestaat er trouwens ook een boomloos dames/amazone/side zadel/sadle ? :o

ArmaWhis

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:10

Vraagje..dit is de m pommel. Er staat l (links) en r (rechts) op. Maar als ik hem dus zo op de rug leg valt hij naar voren. Draai ik hem om blijft hij wel goed liggen. Zoals op de 2e foto. Miss ben ik blond maar ik weet dus niet hoe hij op de rug moet haha

En is m de juiste maat of moet ik toch l? Ze mist veel bespiering nog. Word aan gewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:11

Ik ben afgelopen week 4 dagen naar Camping Boszicht geweest met ponylief (inmiddels 30!) De boomloosjes en alles wat daar bij hoorde waren goed vertegenwoordigd. :P Ik had de Barefoot Lazy Mountain mee zodat mijn mede vakantiegangers ook even konden testen. Nou, dat dat zadel stevig blijft liggen is een feit. Het tuigpaard schrok om een of andere reden en keerde 180 graden om. Dankzij de wrongen bleef de ruiter gelukkig zitten. Alsof het paard even wilde helpen testen _O- Zadel zit verder echt heerlijk!

De Barefoot Lazy Mountain Met Kifra-pad Western:

Afbeelding

Mijn powny met Ghost Quevis en Kifra-pad

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kitty_ op 03-06-16 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:17

Olikea schreef:
Past die pad ook onder een trekker?

Ja, hoor :j Moet wel zeggen dat het bij mijn Classic wel wat durft tegenwringen aangezien de zweetbladen scheef zijn uitgesneden, niet zoals de pad. Daardoor durft het soms lichtjes te verschuiven. Gelukkig zijn er wel lusjes aan waardoor je de boel veel stabieler krijgt. Als je de pad meteen goed legt, heb je er weinig last van vind ik.

Geen Burioni trouwens, maar een Torsion. Komen wel héél erg overeen.
Afbeelding

thomas_bosco schreef:
Wie is die Belgische Ghost verdeler?
Wil er namelijk ook 1.
_/-\o_ :) ;)

Ruitersport Jokari of Stal Stekene zijn verdelers van Ghost in België ;)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:19

Vandaag heb ik mijn Ghost Firenze (met Kifra pad en Barefoot HD inlages) ook eens op mijn Haflinger geprobeerd.
Vorig weekend op mijn warmbloed was het niet zo'n succes. Ik kwam niet goed uit bij de wrongen en zat ook erg voorin het zadel. Ik dacht dat dit te wijten was aan het naar voor zakken van het zadel op mijn merrie aangezien zij amper spieren heeft.
Maar helaas, vandaag op mijn Haflinger hetzelfde probleem. Ik moet de stijgbeugels naar mijn idee erg kort doen wil ik mijn benen net goed tegen de wrongen leggen en achterin het zadel zitten.
Waarschijnlijk is dit niet het zadel voor mij. Erg jammer...
Ik hoop nog iemand te vinden die foto's maakt, maar ik vrees toch dat het zadel weer een nieuwe thuis moet krijgen -O-

Runa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:35

dammetje schreef:
Ik had wel interesse voor een boomloos zadel, zien er super uit. Ik heb er alleen totaal geen ervaring mee. Maar Er zijn er hier veel die het over inlages, frontrisers, shims en speciale (dure)pads hebben. Klinkt allemaal erg ingewikkeld en omslachtig... :( misschien stomme vraag, maar zijn al die dingen nodig om boomloos te rijden?
Dan blijf ik denk ik toch maar bij een boomzadel.....

Ik snap dat je met al die termen en dingetjes de bomen door het bos niet meer ziet :P

Shims en front risers zijn in principe niet nodig, alleen als je paardje een speciaal ruggetje heeft.

Inlages zijn daarentegen wel noodzakelijk voor veel boomloze zadels zoals Ghost en Barefoot. Er zijn ook semi-boomloze zadels die dat weer niet nodig hebben, zoals Hidalgo.

Voor die inlages heb je 'helaas' wel een duurdere pad nodig, maar ik zie dat zelf als iets wat je bij het zadel koopt, en niet iets wat je er nog apart bij koopt. Die pad hoort er nou eenmaal bij. Bovendien zijn bijvoorbeeld Ghost en Barefoot ook zo scherp geprijsd, dat het totale kostenplaatje nog goed te doen is, zeker voor de kwaliteit die je ervoor terug krijgt.

Om echt eens te proberen of boomloos bij je past, kun je een keer een pasconsult aanvragen bij een dealer of teteltee hier op bokt. Dan kun je verschillende zadels en combinaties uitproberen. Niet één boomloos zadel is namelijk hetzelfde :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:22

Voor belgie kun je mij of stal steenke contacteren.
Wegens omstandigheden houd jokari het alleen bij hun zaak. Via mij kunnen de belgische geinteresserden zich melden voor een testzadel.
Dus ik ben druk bezig België te veroveren haha.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 01:22

Ik kan echt niet slapen.. heel blij dat de Ghost er zo minimaal uitziet, na vandaag. Kwam op de weide, er was niemand, en alles stond open. Elke poort, elke deur behalve die van de schuur (die ik dus even gecheckt heb). Plus een ondraaglijke stank. Lijk van een haas gevonden in een ton in de mesthoop, in water. Haas springt geen twee meter op een betonnen hek en daarna in een ton.. waarschijnlijk gedropt. Echt eng, zo je weide opkomen. Niets gestolen, voor zover ik weet... hoop dat het bij deze flauwe visite blijft, of ik bel de politie. Zo blij dat er niets gepikt was. Had waarschijnlijk niet zo geweest met een duur bates zadel oid. Brrr.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:41

Is er ook een foto van de groene Burioni fleece pad??

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:53

Bedoel je deze? Daar ben ik ook erg benieuwd naar!

Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:55

Skayfate, klinkt smerig maar heb je foto's van het konijn gemaakt ? (bewijs voor als het vaker gebeurd)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:12

Oh bah, Skyefate, arme haas - maar het kan best wel hoor - opgejaagd misschien?
Wel fijn dat er niets is gestolen

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:51

Skyefate even contact opnemen met buurt politie even melding van maken. Misschien dat het ergens anders in de buurt ook al gebeurt is.

Helene83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 10:55

Dat is inderdaad wel een heel raar iets! Zou ook ff de politie bellen.

Hopen dat het een eenmalige zieke grap is van iemand.. snap dat je er niet van kon slapen.

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:02

Nee, foto's nog niet gemaakt. Een paar flauwe plezanten misschien.. Al vaker rotkinderen gehad vroeger die de weide op kwamen om Lana snoep te voeren toen ze al zo dik was. Ik kom heel erg vaak dus ik denk dat dat ook een beetje tegenhoudt. Nu net tijdens de examens niet... Ik vraag de medeboeren en het huis naast ons om een oogje in het zeil te houden. Hopelijk na de foto halen we het beest ook uit de ton... Ben blij dat het niet in een drinkbak is geeïndigd. Durfde het zelf niet gisteren want de stank was niet te houden... :( Politie bellen heeft momenteel eigenlijk weinig zin - Wij zitten een beetje op de boerenbuiten en het politiekantoor is niet ver, maar op een deur met een paar papieren zat geen slot, op een andere deur hebben ze het geforceerd, maar dat wisten wij wel dat kon. Ben al een paar maanden aan het zeggen dat de eigenaar er best een nieuw slot op zet. Ze nemen dingen die op weides gebeuren niet vlug serieus. Ik zet het nummer van de lokale wel in mijn gsm, als ik dan aankom en ik zie iemand of het gebeurt weer, dan bel ik.

Die burioni pads zien er wel echt heel erg comfy uit, zeg. Mooie pads!

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:42

Hier nemen ze die dingen wel erg serieus, vanwege de mishandelingen op paarden van de laatste jaren. Misschien een webcam ophangen?

Vlinder2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 11:58

ah, dank je Runa, het is weer een stuk duidelijker. Ik was inderdaad van plan om eerst wat te proberen/laten passen, want ik durf niet zomaar te kopen.
Wie is Teteltee en waar zit die? Heb je een webadres voor mij?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:00

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:23

Burioni heb ik onder mijn ghost gehad en ook nu. Onder mijn Barefoot cheyenneAfbeelding

Afbeelding

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 13:31

Aaaaahhhhhh *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Flynn staat er een beetje knullig bij :') Maar hij past! Roze is wel een besmettelijke kleur, zitten al zoveel vlekken op := Staleigenaar werd helemaal gek, die is het er pertinent niet mee eens dat Flynn met een roze dekje rond moet wandelen _O-