[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjintoo

Re: [HK] Voor- en nadelen boomloos zadel deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 18:38

Dankjewel Mayflower :). ZE is de dochter van mijn fjordje Mieke gekruisd met de ICS sterhengst Bootz. Ze is een tijdje verkocht geweest, maar gelukkig heb ik de kans gekregen haar terug te kopen :D . Nu gaat ze echt noooooit meer weg.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:12

Moooooie pads! :D
Het is dat mijn zadel kussens heeft anders had ik het wel wat gevonden.
Mevrouw is ook zo rond dat ik er het liefst zo min mogelijk tussen heb. :)

Ik lijk trouwens eindelijk door de problemen heen te zijn sinds ik de trekker heb.
Had zo'n ander paard onder mijn kont en ik wist echt even niet meer hoe het nou aan te pakken.
Meerdere methodes geprobeerd maar nu lijk ik het gevonden te hebben gelukkig.
In het begin kon ik niet zoveel regelen door het wennen aan het zadel, en meerder methodes geprobeerd maar ze maakt echt misbruik van het kleinste beetje wat je haar meer geeft.
Iets met een vinger en ze pakt bij voorkeur je hele hand.

Mevrouw vond het allemaal wel prima, en het gaspedaal heeft ze nog steeds gelukkig.
Alleen dat gaspedaal was niet echt te regelen, en hals erop, knap vervelend.
Afgelopen keer zero tolerance beleid gevoerd, dus hoofd naar beneden en klaar met de onzin.
Koppie gewoon neutraal, ik heb nl graag een stuur/gas/rem. :+
Elke keer als ze haar hals erop zette stil, hoofd normaal en opnieuw, na een minuut of 10 gaf ze het op en heb ik heerlijk gereden zoals ik dat graag wil.
Zonder teveel druk en op eigen benen. :D

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 19:22

Fijn die positieve reacties! :D
@ Mayflower_ Yep! :j
@ jokari : Suggesties zijn altijd welkom maar helemaal naar wens zoals bij Grandeur zal het niet worden. Iets met de prijs zeg maar ;-)
@Mariett: wieweet in de toekomst bij genoeg interesse!
@pmarena, Yep, en er komen nog wat verbeteringen, dit zijn nog prototypes en inderdaad met echt superzacht schaap! Ik ben al een poosje aan het test rijden :o Pony is er ook erg tevreden mee!

RomyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:20

Ook halfpads kitty_?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:26

Gaaf Kitty_ Ik ben heel benieuwt! De foto's op de website zien er al veelbelovend uit! Komen ze ook in andere kleurtjes?

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:26

RomyJ schreef:
Ook halfpads kitty_?

Dat zou ik ook wel willen weten eigenlijk :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:39

Vooralsnog geen half pads ;) . De pads komen er uiteraard in verschillende kleuren! Zowel de zadelvormige als de westernvariant.

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:41

Kitty_ schreef:
Vooralsnog geen half pads ;) . De pads komen er uiteraard in verschillende kleuren! Zowel de zadelvormige als de westernvariant.

Dat is jammer. Maar wie weet ooit nog ;). Ben in ieder geval erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:43

Sjintoo, leuk dat je ze zo hebt kunnen testen! Wat is nou eigenlijk het verschil tussen die twee?

Kitty, ik heb je meteen in mijn favorieten gegooid, super gaaf!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:47

Bij de Quilty zijn de wrongen veel rechter, bij de Quevis zijn die iets schuiner wat aangenamer is voor mensen met wat bredere dijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:50

Ahhh oke! Thanks!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 21:36

Wubwub schreef:
Sjintoo, leuk dat je ze zo hebt kunnen testen! Wat is nou eigenlijk het verschil tussen die twee?

Kitty, ik heb je meteen in mijn favorieten gegooid, super gaaf!

Haha leuk om te horen! +:)+ Ik hou jullie op de hoogte

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 01:55

Sjinto, dit kan prima zo hoor - het laatste stuk (onder de cantle) draagt niets, dus dat kan voor je paardje geen kwaad.

Leuk Kitty - doe je best!

Moonfish, fijn dat het voor jullie zo goed werkt!

RomyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:03

Deze week mn barefoot cheyenne bestellen *\o/*
Ben er alleen nog niet uit welke halfpad ik eronder wil -O-

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:08

Sjintoo leuk paardje inderdaad :j De bovenste ziet er comfortabeler uit qua zit :)

Leuk hoor Kitty! Ik had n.a.v. je berichtje gedacht dat het gewoon een simpele zelfmaak-pad zou zijn maar die op je site zien er gewoon professioneel uit joh qua stiksel enzo, die maak je niet zelf achter je naaimachientje neem ik aan :P

Romy: leuk! Waarom een halfpad? Zoveel keuze is er niet in halfpads denk ik? Ik ben er zelf niet zo van dus ben wel benieuwd waar je tussen twijfelt :)

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:09

Kennis van mij is op zoek naar n boomloosje die wel redelijk wat steun geeft. Ze heeft mijn lexington getest, die qua steun goed is, maar niet fijn op haar paardje ligt (draver). Nu zei ik dat ghost Miss iets kon zijn met dijwrongen, maar kreeg zij te horen dat deze geen steun bied. Hoe is jullie ervaring daarmee? Voor mijzelf ook wel interessant om te weten omdat ik nog n fijn buitenrij zadel zoek, maar met m'n jonge paard iets steun ook niet overbodig is ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:12

Ghost geeft juist veel steun door de dijwrongetjes :j

Alleen kan het wel zijn dat mensen toch "iets" missen doordat het zo'n miniem zadeltje is.
Is ook maar net wat je "smaak" is en wat je gewend bent.

Zo ben ik zo gewend aan de hoge pommel en cantle van Barefoot die echt het gevoel geven van een veilig omsloten zitje, dat ik het ontbreken daarvan toch echt een beetje mis op een zadeltje zoals de Ghost.
En ja ik heb alleen de oude modellen gehad maar het verschil is wat dat betreft niet zo groot :)

Ze kan toch gewoon eens een testzadel an de Ghost proberen? Dat is de beste manier om er achter te komen of ze het fijn aan vindt voelen, dikke kans van wel want die wrongetjes zijn echt fijn qua steun :j

Lag de Lexington wat teveel voorover door het dikkere VPS aan de achterkant?

RomyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:19

Ik wil heel graag met mn eigen dekjes blijven rijden,
De eerste keus is van grandeur, die lijkt me het prettigst liggen.
Maar dan zit ik weer te twijfen watvoor inlages ik erin wil.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:36

Gewoon even advies vragen aan je verkoper qua soort inlages :j

RomyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:40

Heb hem alleen nog maar online gezien, zadel wil ik bij www.barefoot-saddle.nl bestellen daar hebben ze alle overige toebehoren die ik wil.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:45

pmarena schreef:
Ghost geeft juist veel steun door de dijwrongetjes :j

Alleen kan het wel zijn dat mensen toch "iets" missen doordat het zo'n miniem zadeltje is.
Is ook maar net wat je "smaak" is en wat je gewend bent.

Zo ben ik zo gewend aan de hoge pommel en cantle van Barefoot die echt het gevoel geven van een veilig omsloten zitje, dat ik het ontbreken daarvan toch echt een beetje mis op een zadeltje zoals de Ghost.
En ja ik heb alleen de oude modellen gehad maar het verschil is wat dat betreft niet zo groot :)

Ik vind eerlijk gezegd best veel verschil tussen de oude en nieuwe ghost (nieuwe meer steun en kuipjes gevoel dan oude)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 11:53

Romy: Dat is mijn site, maar ik verkoop geen Grandeur en geen halfpads :=

Raamzicht: je je ziet ook duidelijk dat de nieuwe Ghost wat meer een kuipje heeft :j
Maar is toch ook goed te zien dat het niet zo veel kuipje is als bij een pommel en cantle van Barefoot.

Die ik nu overigens ook te laag vind omdat ik zo gek ben op mijn schaap met grote blokken waar je echt helemaal in omsloten zit :P

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:05

Ik zat anders heel erg stevig in dat zadeltje. ondanks dat de beugels te lang waren voelde ik er me comfortabel in :)

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:13

Ik zit ook fijner in de Ghost dan in welk ander zadel dan ook, en dat wil wat zeggen want ik heb (bijna) alles wel gehad/getest. De wrongen geven mij juist heel veel steun en ook precies op de goede plek.
Ik heb ook het oude model Ghost gehad en ik vind het qua zitgevoel en steun echt niet vergelijkbaar. Het nieuwe model heeft een veel diepere zit en de wrongen zijn heel anders gevormd en geven daardoor veel meer steun.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 12:18

pmarena schreef:
Raamzicht: je je ziet ook duidelijk dat de nieuwe Ghost wat meer een kuipje heeft :j
Maar is toch ook goed te zien dat het niet zo veel kuipje is als bij een pommel en cantle van Barefoot.

Ik denk dat het gewoon heel persoonlijk is. Ik vind de barefoot minder als kuipje zitten dan de nieuwe ghost persoonlijk.
Dat heeft denk ik ook veel met de wrongen te maken.
Beste tip die je kunt geven is gewoon zelf uitproberen denk ik. Dus heel fijn dat er nu zoveel test mogelijkheden zijn van meerdere soorten zadels _/-\o_

PS wanneer komt jouw zelf bedachte droomzadel op de markt? Ben ik ook super benieuwd naar!
Laatst bijgewerkt door Raamzicht op 25-01-15 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt