[HK]Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:08

Zou het lekker even afwachten als ik jou was, even verder laten ontwikkelen hoe het gaat.

Je hebt al zoveel kanten uit gedacht en bijna vanalles gekocht :P Eerst maar afwachten of het echt wel nodig gaat zijn denk ik dan :o

Voorlopig kan ze nog heel wat leren met haar Fellsattel. Als het nu nog lastig is om te sturen, ze pas 1 los sprongetje doet, nog maar net begonnen is.... die kun je nog maanden bezig houden hiermee :j

Als ze dan eenmaal echt leuke sprongetjes kan maken en een parcoursje leuk rond kan sturen, kan ze als ze dat wil eens wat onderlinge wedstrijdjes gaan doen, waarbij je misschien nog helemaal geen bepaald zadel moet gebruiken.

Als ze dan nog verder wil en serieus officieel wil gaan starten dan is het vroeg genoeg om een springzadeltje aan te schaffen dat op dat moment goed bij haar past als ze ook weer wat groter is wellicht :)

Nu eerst lekker handig laten worden en een goede onafhankelijke zit kweken daar heeft ze i.m.o. veel meer aan dan meteen een springzadeltje erop gooien (dat wellicht ook weer het plezier er uit gaat halen nog voordat ze goed en wel begonnen is) :o

Zilfstar

Re: Voor en nadelen boomloos zadel deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:19

Ga ook niet over 1 nacht ijs. Maar was me meer aan het oriënteren op wat er überhaupt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 15:21

Zo op het eerste oog zou ik aan een Cheyenne maat 0 denken.
Die is redelijk close contact, je mag ermee starten, en als je dochter een fellsattel gewend is zal het ontbreken van wrongen ook geen probleem geven. Enige is dat je met de singelstoten misschien een probleem krijgt...?

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:19

Hallo mensen!

Ik had een vraagje. ben opzoek naar een boomloos zadel voor mijn monster met moeilijke rug en ben dus eigenlijk opzoek naar een passervice die in noord-holland zit liefst bij Heerhugowaard in de buurt (hoeft uiterraard niet op steenworp afstand te zijn maar ook niet aan de andere kant van het land :+ ) Heeft een van jullie misschien een of meerdere adresjes die zadels komt aanpassen en eventueel aanmeet? liefst dan ook iemand die geen rib uit mijn lijf kost (dus liefst geen mensen die 1500 voor een boomloos zadel vragen. Ben ook werkeloze student op het moment dus moet wel leuk blijven)

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:18

Akke_sSpring schreef:
dierfysio schreef:
Yessss, er komt een mooie zwarte London mijn kant uit! *\o/* met dank aan Swift voor het attenderen erop.
Ik blijf oren en ogen openhouden voor een bruin exemplaar, maar voor nu: best zo, blij mee!

Je hebt PB ;)

Oops, sorry.... :o Was al tijden op zoek zelf, dus ben wel blij met deze. Hopelijk brengt het ons wat ik zoek. Als ik een bruine vind, denk ik aan je voor deze zwarte!!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:05

Yeah mijn cherokee is binnen superblij zitten twee paar inlages bij dik en dun wanneer kies je voor welke?

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:13

Daphneeeej schreef:
Zilfstar schreef:

Tsja... Dochter is helemaal gek op haar fellsattel en baalt dat je daarmee geen wedstrijden mag rijden. Boomloos bevalt onze pony errug goed :+ en haar borst loopt vrij steil omhoog dus alle singels (ook longeersingel bijv) komen in haar oksels te liggen. Met een normale singelbevestiging trek je san t zadel naar voren en op de schoft. Met de christ fellsattel is dat niet erg.

Hoe dochter nu rijdt kan t best zijn dat ze wedstrijden springen wil gaan doen eerdaags ipv dressuur. Dus een veelzijdigheidszadel is dan beste optie. Was al aan t zoeken, maar meeste kom ik op boomzadels. Lastig weer...

Als ik al wat vind is t vaak 17 of 18 inch. Dochter is 9 bijna, en heeft 16 ong nodig. Twijfel nu toch of ik eens een zadelpasser ga vragenaj. Helaas zal t dan snel een boomzadel worden ben ik bang

Bij hidalgo hebben ze verschillende zadels, ook veelzijdigheid bijvoorbeeld. Ook bij de luxe versie kleinere zittingmaten.

Hidalgo heeft ook een veelzijdigheids kinderzadel...volgens mij heeft of had mijn schoonzus een testzadel... http://www.hidalgo-zadel.nl

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:25

kun je ook ergens pads testen? :o? :o?

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 22:21

[/quote]
Oops, sorry.... :o Was al tijden op zoek zelf, dus ben wel blij met deze. Hopelijk brengt het ons wat ik zoek. Als ik een bruine vind, denk ik aan je voor deze zwarte!![/quote]

:D Geeft niets! Geniet lekker van je nieuwe zadel!

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 23:35

savieralover schreef:
Hallo mensen!

Ik had een vraagje. ben opzoek naar een boomloos zadel voor mijn monster met moeilijke rug en ben dus eigenlijk opzoek naar een passervice die in noord-holland zit liefst bij Heerhugowaard in de buurt (hoeft uiterraard niet op steenworp afstand te zijn maar ook niet aan de andere kant van het land :+ ) Heeft een van jullie misschien een of meerdere adresjes die zadels komt aanpassen en eventueel aanmeet? liefst dan ook iemand die geen rib uit mijn lijf kost (dus liefst geen mensen die 1500 voor een boomloos zadel vragen. Ben ook werkeloze student op het moment dus moet wel leuk blijven)

Ik zit niet in Noord holland, maar aan de andere kant van de dijk. Ik kom wel in Noord Holland voor passervice. Voor meer info kun je mij altijd een PB sturen :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 23:42

Zilfstar schreef:
Tsja... Dochter is helemaal gek op haar fellsattel en baalt dat je daarmee geen wedstrijden mag rijden. Boomloos bevalt onze pony errug goed :+ en haar borst loopt vrij steil omhoog dus alle singels (ook longeersingel bijv) komen in haar oksels te liggen. Met een normale singelbevestiging trek je san t zadel naar voren en op de schoft. Met de christ fellsattel is dat niet erg.

Hoe dochter nu rijdt kan t best zijn dat ze wedstrijden springen wil gaan doen eerdaags ipv dressuur. Dus een veelzijdigheidszadel is dan beste optie. Was al aan t zoeken, maar meeste kom ik op boomzadels. Lastig weer...

Als ik al wat vind is t vaak 17 of 18 inch. Dochter is 9 bijna, en heeft 16 ong nodig. Twijfel nu toch of ik eens een zadelpasser ga vragen. Helaas zal t dan snel een boomzadel worden ben ik bang

Hidalgo heeft inderdaad een pony zadel, kussenlengte is 38cm. Het is een veelzijdigheids zadel.
Verder heb je een aantal special modellen welke tussen de 16 en 20" bestelbaar zijn, ook veelzijdigheids modellen, alleen zijn deze wel wat duurder.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 06:40

soeske schreef:
savieralover schreef:
Hallo mensen!

Ik zit niet in Noord holland, maar aan de andere kant van de dijk. Ik kom wel in Noord Holland voor passervice. Voor meer info kun je mij altijd een PB sturen :)

Ik vind dat ook wel interessant! Misschien kunnen we het eens combineren als je toch in de buurt bent, mijn pony staat in Egmond.
Weet niet op hoe korte termijn savieralover dit wil, mijn pony is momenteel ziek namelijk.. Hoor het anders wel even via pm van 1 van jullie :-)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:10

Lijkt me een goed idee! Even afwachten inderdaad wanneer Savieralover het evt. zou willen.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:59

ik heb soeske even een berichtje gestuurd. Mijn paard is nu net van een blessure hersteld dus wil er binnekort wel weer op met zadel dan uiteraard :+ voor de rest ben ik wat datum over het algemeen niet zo moeilijk. Weet niet wanneer jij weer zou kunnen anne_bento?

wil uiteraard wel eerst de prijzen weten voor ik een definitief besluit neem :+

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 11:43

Ik heb nog geen idee eerlijk gezegd, krijg binnen een paar dagen uitslag bloedonderzoek en weet ook dan (hopelijk) wat mijn pony mankeert en hoe de prognose is. Anders stuur je me even een berichtje wannee de afspraak staat, dan weet ik inmiddels wel wat meer denk ik.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:35

dierfysio schreef:
Yessss, er komt een mooie zwarte London mijn kant uit! *\o/* met dank aan Swift voor het attenderen erop.
Ik blijf oren en ogen openhouden voor een bruin exemplaar, maar voor nu: best zo, blij mee!

dierfysio schreef:
Oops, sorry.... :o Was al tijden op zoek zelf, dus ben wel blij met deze. Hopelijk brengt het ons wat ik zoek. Als ik een bruine vind, denk ik aan je voor deze zwarte!!

Er staat er eentje op de Marktplaats :oo

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:39

zul je net zien.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:04

Maar die heeft geen VPS en dat wilde ze niet :)

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:07

Daar had ik haar ook al op gewezen :D , maar bleek geen vps te hebben idd. Was wel een stunt geweest 8-)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:23

pmarena schreef:
Bonjoy schreef:
Ik heb toch nog even een vraagje over de (leder)kleuren van de Barefoots O:) Ik ben in het bezit van een BF Arizona in het 'bruin' (Dus niet de Arizona Nut). Nu wil ik hier graag een bijpassend hoofdstel en borsttuig bij van (waarschijnlijk) Barefoot. Echter is het hoofdstel in de kleur 'Nut/dark oil'. Het borsttuig is in de kleur bruin (Nut). Deze info heb ik op de Nederlandse Barefoot site gevonden. Nu ben ik een beetje in twijfel over de kleuren, aangezien overal iets anders bij staat :')

Zadel: Bruin
Hoofdstel: Nut/Dark Oil
Borsttuig: Bruin (Nut)

Help :')

:D
Iemand die mij hiermee kan helpen?

Nut is gewoon Nut :j

Dat is dus kleur Nut, maar kun je ook dark-oil noemen. Of donkerbruin. Of Chocolate.
Is allemaal hetzelfde :P

Akke: is dat filmpje ook ergens te zien toevallig? In het kader van meedenken voor een oplossing? :)[/quote]

Okee bedankt! Dus als ik het goed begrijp zijn het borsttuig en het hoofdstel van dezelfde kleur en is het zadel ietsje anders?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:35

Als je een Nut borsttuig hebt en een Nut hoofdstel, maar een normale Arizona (geen Nut dus) dan is die een andere kleur ja :j

Het Nut leder is echt dat bewerkte tuigleder dat iets meer oranje oplicht in de zon, dan het echt donkerbruine nubuck voor alle andere artikelen die geen Nut zijn.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:06

Akke_sSpring schreef:
Daar had ik haar ook al op gewezen :D , maar bleek geen vps te hebben idd. Was wel een stunt geweest 8-)

Oh gelukkig maar, zou niet echt leuk zijn, toch -O-

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:08

pmarena schreef:
Als je een Nut borsttuig hebt en een Nut hoofdstel, maar een normale Arizona (geen Nut dus) dan is die een andere kleur ja :j

Het Nut leder is echt dat bewerkte tuigleder dat iets meer oranje oplicht in de zon, dan het echt donkerbruine nubuck voor alle andere artikelen die geen Nut zijn.

Okee thanks! :) Is het verschil echt heel groot? Of kan ik best over straat met een Nutkleurig borsttuig+hoofdstel en een nubuckbruin Arizona zadel? Scheelt dat de zon op het moment niet meer schijnt :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:13

Nee het valt wel mee hoor :)

Je hebt sowieso al dat glad leer van bvb. fenders wat anders "oplicht" dan het nubuck van het zadel.

Kan best redelijk samen, zie ook gewoon bij de omschrijving van het borsttuig op de website, de 3e foto.
Daarop wordt het Nut borsttuig gebruikt met een normale Arizona :j

http://barefoot-saddle.nl/shop/nl/meer- ... Leder.html

Je ziet daarop ook precies de kleuren zoals ze zijn: het Nut tuigleder heeft een wat meer oranje gloed er overheen zitten dan het zadel dat gewoon "plat" donkerbruin is :)

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:15

Heb de nieuwe Hidalgo Relvas binnen, nu ook als testzadel beschikbaar. Erg mooi afgewerkt, zit ook lekker (op de bok, helaas nog niet mee kunnen rijden)
Afbeelding