Ik woon in Gelderland en heb Jan Pieter, helemaal top. Woensdag hebben we weer een afspraak voor een zadel voor mijn 3 jarige.
GWR
Geplaatst: 08-10-13 07:18
Bedankt voor de antwoorden. Waarschijnlijk kan ik het eind vh jaar ook wel kwijt. Maar volgend jaar worden ze duurder dus? Toch maar even bellen vd week voor een afspraak dus!
Belker
Geplaatst: 08-10-13 07:59
morocco schreef:
Mooi zadel Belker! Welk type had jij ook al weer?
Icon Coda 17 inch met verkorte kussens ik wil wel weer rijden vandaag. Maar even kijken of ik het qua energie trek. Morgen lukt zeker niet.
Dank je. Ik ben er ook heel heel blij mee, zeker na het verlies van 2 dieren in korte tijd vorig jaar.
morocco
Geplaatst: 08-10-13 09:28
@Belker, oh jammer dat je zo ver weg woont anders had ik misschien jou zadel wel even kunnen passen op mijn korte paardjes. Maar ik heb wel een vraagje aan je, zou je voor mij de lengte van de kussens eens willen opmeten? Dan kan ik even meten thuis hoe het eruit gaat zien.
Caro_MarjaH
Geplaatst: 08-10-13 17:04
Vanmiddag is JP weer bij me geweest om mijn zadel op te vullen. Was wel een beetje snel want ik heb 'm nu 2 maanden en normaal moet het met 3-4 maanden. Maar ik vond zelf dat de kussens wat dunnetjes aanvoelden en dat er teveel plooien ontstonden. Dat vond JP ook, er zat duidelijk te weinig wol in. Hij heeft hem nu weer helemaal opgevuld en volgend jaar hoeft er pas weer naar gekeken te worden.
Btw, hij vertelde dat de meeste Icons in engeland worden gemaakt bij een familiebedrijf en in die familie is bij de moeder begin dit jaar een terugkerende borstkanker geconstateerd en gisteren is zij overleden. Daardoor stagneerde de levering van nieuwe zadels aanmerkelijk. Hopelijk kan dat familiebedrijf de boel weer goed op de rit krijgen na de begrafenis en wordt de wachttijd voor jullie misschien weer wat korter.
vencedor
Geplaatst: 09-10-13 07:38
Ja zoiets had ik ook gehoord. Triest hoor!
Hier nog steeds heel happy met hoe hij ligt en zit. Alleen die oranje lijntjes vloeken tch wel met de bruine. Vooral die op de lepel want die zitten dicht bij elkaar. Ik denk dat ik eens ga informeren of die niet allemaal zwart gemaakt kunnen worden. Vind een ander zadel namelijk niet echt nodig. Deze is prima. Stiksels zal denk ik geen probleem zijn, die andere lijnen geen idee of dat kan!
Nog steeds goede verhalen! Ik heb nu bijna een halfjaar volgens mij een Icon Star in het bruin. Alleen zijn de wrongen al behoorlijk verkleurd (lichter geworden) en heb ik allemaal al rimpels op het zitvlak? Wel wat jammer...
Afgelopen maandag heb ik op een aantal Custom zadels gereden. Lag prima op m'n paard, en zat als een huis. Maar ik ben toch heel blij met het advies van Saddlematchter Edwin, dat ik ook prima een ander merk zadel kon nemen. Gisteren bij iemand een Albion (dat was 1 vd merken die hij ook adviseerde) opgehaald en vanochtend gepast en heerlijk mee gereden. Lijkt goed te liggen. Dinsdag komt ie nog even langs om te kijken op het echt goed ligt. Spaar ik toch €1750 mee uit!
Hier nog zo'n stille meelezer Wat een positieve verhalen over custom zeg! Helaas ligt mijn euroriding op mijn merrie niet goed, dus op zoek naar een nieuw zadel! Ben erg nieuwsgierig geworden, gauw maar even een afspraak maken om wat zadels te passen!
sandra1977
Geplaatst: 15-10-13 14:13
Ook ik heb enige weken geleden de stoute schoenen aangetrokken en een afpsraak gemaakt om eens enkele zadels te proberen. Ik loop al jaren tegen het feit aan dat ikzelf nooit echt lekker m'n zit heb kunnen vinden in een zadel. Heb er sinds mijn paard onder het zadel is, hij is nu 8, 4 gehad (Kieffer, Hulsebos, Euroriding, Kentaur), lagen goed op mijn paard en de eerste periode was ik er zelf ook content mee maar na verloop van tijd begon ik mij toch weer te irriteren aan mijn zit. Omdat paard veranderde qua bouw wel weer een ander zadel maar na verloop van tijd hetzelfde liedje. Ik heb lange benen waardoor mijn knie over de wrong heenkomt, beugels langer was niet te doen omdat ik dan mijn beugels kwijtraakte als ik harder ging dan stap
Ben eens rond gaan kijken op internet en kwam o.a. dit topic tegen. Omdat de ervaringen allen positief zijn en er veel mogelijk is toch, en na enig beraad met mijn portemonnee , is toch een hele investering, een afspraak gemaakt.
Jan Pieter is 11 september gekomen en ik heb zo'n 6 a 7 zadels geprobeerd. De Wolfgang Solo buffel en de Icon Flight (of Coda, weet even niet mee welke) bleven uiteindelijk over. Ben voor het eerste zadel waar ik op was gaan zitten, de Wolfgang, gegaan en besloten om die te bestellen. Heb verder geen poespas qua kleuren e.d. genomen hoewel ik de blauwe piping en stiksels wel erg mooi vindt maar gewoon de 'standaard' kleuren.
Vandaag is het leenzadel aangekomen dus kan ik de training onder het zadel weer oppakken na 2 weken longeerwerk ivm verkoop eigen zadel.
Belker
Geplaatst: 15-10-13 14:36
Mijn ervaring met Custom is van korte duur geweest. Mijn zadel is retour. Pony reageerde op zijn rug omdat de vulling niet goed zat. Aangezien mijn vorige pony bekend was met een groot rugprobleem is mijn vertrouwen weg.
Wat jammer Belker! kunnen ze de vulling niet aanpassen dan?
Belker
Geplaatst: 16-10-13 06:32
Dat kan, maar ik twijfel erg. Juist door mijn twijfel en de ervaring met de vorige pony doe ik het niet. Daarnaast, als het is aan te passen, dan had het ook gezien moeten worden voordat het zadel er op ging. Ik heb er 3 keer mee gereden. Na de laatste rit was hij pijnlijk op zijn rug.