Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:33

Hoorde poosje geleden iemand met een Barefoot die hem wel erg fijn vond, die benoemde het in de trant van "ik heb een flexibel / anatomisch zadel en met deze singel erbij is mijn voor mijn paard meest comfortabele set helemaal compleet, ik vind hem zijn geld wel waard".

Ik heb zelf dus wel ervaring met de Tixerant singel en die bevalt buitengewoon goed, al jarenlang +:)+

Ilsemarie

Re: Fairfax Performance singels - Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:43

Fairfax met christ iberica wel ervaring mee, gaat prima hoor! :D

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:53

Vandaag weer gereden met mijn singel maar ik merk niet veel verschil. Alleen de galop is beter geworden maar of dat aan de singel ligt.

Wanneer hebben jullie verschil gemerkt met rijden ?

@ Vonneke ik krijg de foto's niet in mijn album. Mocht je ze willen zien pb mij dan even je mail adres.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:33

Mocht iemand een 70 cm standaard te koop weten, GRAAG!

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:19

Hier een leuke opsteker ! :j

Een maand of zo terug, had ik de indruk dat mijn dressuurzadel wat kantelde op de rug van m'n paard. Bovendien deed hij de oren in de nek als ik aansingelde (met fairfax)
Sindsdien gebruikte ik een springzadel van mijn instructrice om even te bekijken hoe het verder moest. [EDIT : dit zadel in combinatie met een gewone springsingel]

Uit nieuwsgierigheid heb ik dan gisteren toch weer m'n dressuurzadel erop gegooid. Zadel lag goed en paardlief liep netjes (na een weekje rust)
Komt de stalbaas langs en roept "He, je paard zweeft zo mooi". Nou rijdt hij zelf niet en heeft weinig aandacht voor het rijden van zijn klanten. Dus ik was niet erg geneigd hem au serieux te nemen.
Maar vandaag kwam mijn instructrice tijdens de les met hetzelfde : "Je paard lijkt wel te zweven. Hij loopt anders dan anders"

Ik kan alleen maar concluderen dat de FF-singel toch wel weer doet dan ik zelf ooit vermoed had. Als 2 mensen onafhankelijk van elkaar een verschil zien, zonder dat zij weet hebben van de materiaalwissel, dan wil dat toch wel iets zeggen, in mijn ogen.

PS : de oortjes naar achteren bij het aansingelen; daar ben ik nog niet vanaf, ondanks de FF-singel.
Laatst bijgewerkt door rea op 22-03-14 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:20

Leuk verhaal.

Ik verwacht de mijne aankomende week!

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:31

Leuk om die goede ervaringen te lezen, hij is qua vorm ook echt helemaal super, en je zadel ligt zo fijn stabiel. Heerlijk!
Ik ga morgen toch maar eens contact opnemen met pas de deux.. ik heb mijne iets langer dan een jaar en had wat ''scheurtjes'' aan de binnenkant, en dat wordt eigenlijk steeds erger terwijl ik hem maar voor 1 paard gebruik en heel regelmatig schoonmaak en invet. Nog nooit gehad en vind het erg vreemd want andere singels die meer gebruikt worden/veel ouder zijn hebben nergens last van. Hoop dat ze er nog wat mee kunnen omdat hij al ouder is dan een jaar, maar hiermee door rijden zie ik ook niet zo zitten ;(

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 18:58

Dat is wel serieus jammer zeg, die klacht is al een paar keer voorbij gekomen...

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 19:22

Heb je misschien een foto van de scheurtjes

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:00

Ik ben ook heel benieuwd naar de scheurtjes. Het geeft echter wel aan dat het produkt dus niet aan de te verwachten kwaliteit voldoet. Nu kan er een slechte batch aan leer tussen gezeten hebben, maar het hoort niet. Dit hoort gewoon netjes en onder garantie opgelost te worden.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:11

Mijn singel vertoont geen scheurtjes en ik verzorg mijn singel eigenlijk helemaal niet zo....die van mij is nu ongeveer ruim een jaar oud en wordt dagelijks gebruikt bij meerdere paarden.

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 19:15

Ja.. dagelijks bij meerdere paarden zou toch ook gewoon moeten kunnen voor een 300 euro singel. Rijd er zelfs maar eentje mee, want die andere vindt elastiek prettiger, dus 5 keer per week een uurtje, moet in principe jaren goed kunnen gaan. Zal morgen een foto maken, en ga dan ook even met pas de deux bellen.. hopelijk kunnen ze er wat mee.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:42

Floortje_89 schreef:
Ja.. dagelijks bij meerdere paarden zou toch ook gewoon moeten kunnen voor een 300 euro singel. Rijd er zelfs maar eentje mee, want die andere vindt elastiek prettiger, dus 5 keer per week een uurtje, moet in principe jaren goed kunnen gaan. Zal morgen een foto maken, en ga dan ook even met pas de deux bellen.. hopelijk kunnen ze er wat mee.

Een ruitershop is natuurlijk afhankelijk van de leverancier, Fairfax dus, en ik denk eigenlijk niet dat die na een jaar nog garantie geven.. wel balen, vanaf wanneer begon het scheurtjes te vertonen?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:58

Consumentenkoop heb je standaard 2 jaar garantie ;)

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 12:48

Bonita_Bon schreef:
Floortje_89 schreef:

Een ruitershop is natuurlijk afhankelijk van de leverancier, Fairfax dus, en ik denk eigenlijk niet dat die na een jaar nog garantie geven.. wel balen, vanaf wanneer begon het scheurtjes te vertonen?

Al binnen dat jaar, maar in het het begin waren ze dusdanig klein dat ik er niet echt mee zat. Alleen het wordt steeds erger.. had achteraf beter gelijk aan de bel kunnen trekken ja, maargoed dat is achteraf haha.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 15:42

Evony schreef:
Consumentenkoop heb je standaard 2 jaar garantie ;)

Als het aantoonbaar een fout van fabriek/maker is. Ik zou er niet vreemd van opkijken als ze zeggen dat het een fout van de gebruiker is (waarvan zij zeker weet dat het niet zo is, maar dat daar gelaten). Ik hoop in elk geval dat ze iets van een tegemoetkoming krijgt!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:11

Het enige wat ik kan verzinnen voor de scheurtjes is dat het leer uitgedroogd is geweest. Daar gaat het van scheuren. En dan kan het dus zo zijn dat het materiaal waar de singel van gemaakt is, net een slecht stuk is geweest. Dan kun je het nog zo goed onderhouden maar dan gaat het vroeg of laat inderdaad scheuren. Dat vind ik dan wel degelijk een produktiefout.

Ik lees ook dat van sommige gebruikers de singel bij levering al een beetje stug voelde. En bij anderen juist weer heel zacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:13

Vervelend joh. Hopelijk kunnen ze er wat mee.

Ik wacht nog op de mijne. Zou deze week binnen zijn maar geloof het niet meer zo hihi

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 23:28

Heb er na lange tijd toch 1 besteld..moest het hiervoor uitstellen ivm cushing bij mijn pony!
Nu hij weer op de rit raakt en ik t geld ervoor heb..heb ik vandaag besteld. Ze zou kijken of deze maat nog in winkel lag en anders gaat ie op bestelling. .

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:05

ik weet wel dat de zadels van kent en masters en fairfax niet altijd uit dezelfde kwaliteit leer gemaakt zijn. Ik heb een kent en masters zadel, prima zadel, maar als je goed kijkt kun je zien dat 1 kniestuk van minder leer gemaakt is. Je moet er dan wel oog voor hebben, maar het is wel zo. Een leek ziet dit niet.
Het zou mij niets verbaze nals dat met de singels ook zo is.

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:38

tylando schreef:
Heb er na lange tijd toch 1 besteld..moest het hiervoor uitstellen ivm cushing bij mijn pony!
Nu hij weer op de rit raakt en ik t geld ervoor heb..heb ik vandaag besteld.

*\o/* ik precies hetzelfde..

Heb voor mijn buikige (door IR..eh,, mede) merrie van 1.60 net bij Pas-de-Deux een smalle dressuur versie met D-ring en gesp besteld..70cm
Helaas moet ik wachten tot eind week 17, kreeg meteen netjes een mailtje binnen met dit bericht.

(alhoewel het alsnog een ontzettende domper is om na 1 jaar eindelijk weer aan het serieuzere rijden te kunnen en net zo lang sparen.. ) :')

Zal vast komen omdat ze van Fabriek zijn veranderd dat de levertijd wat langer is.. (meen dat ze gewisseld zijn vanwege de te grote vraag)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:54

Ik zou mijne deze week krijgen maar nog niks....

ChocooPrins

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:58

Ik heb er ook 1 besteld. Een bruine, smalle. Mijn paard heeft net 20cm tussen de voorbenen.

Vonneke hoe lang ben je in totaal aan het wachten?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:59

Ben benieuwd. .winkel zou nog mailen of ze em op voorraad had of dat deze besteld moest worden...
Heb de singel bij superhorse breda besteld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:46

Ik moet bekennen dat ik de service bij Pas de deux slecht vind.

Bij bestelling aangevraagd en dit zou ongeveer 3 weken zijn. Zou zouden bij de leverancier vragen wat de exacte levertijd is.
27 februari besteld.

Inmiddels al op 4 weken...

Vorige week vrijdag gemaild wanneer hij binnen zou komen, toen werd gezegd binnen nu en eind volgende week (dat is vandaag).

Nu kreeg ik zojuist weer een mailtje met daarin dat hij WAARSCHIJNLIJK volgende week binnenkomt.

Ik begrijp dat ze afhankelijk zijn van de levering vanuit de leverancier, maar beloof dan niks.

Je moet wel keurig vooraf betalen maar op tijd leveren ho maar.