Arno Brandt zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 11:20

Hij komt vanmiddag bij mij *\o/*
Hoop dat er geen zadels mee hoeven, want dan heb ik een probleem aanstaande zaterdag met concours hahah :+
Al ben ik bang dat mijn dressuurzadel wel mee moet, die is opgevuld met foam en weet niet of dat dat er makkelijk uit gaat, naja we merken het van zelf :7

Evony

Re: Arno Brandt zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:46

nou ik ben super tevreden over arno *\o/*
Springzadel was zo weer mooi pas, helaas is de kleine uit mijn dressuurzadel gegroeid dus daar komt een nieuwe voor (die neemt hij over 2 weken mee) en mijn nieuwe paard had ook geen goed passend zadel dus daar komt ook een ander voor maar heb wel een leenzadel gekregen *\o/*

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:18

Hee AB fans!!

Ik heb ook een zadel v Arno :D
Ben er erg blij mee en hij zit heeeerlijk....maar nu zei iemand op de les dat mijn onderbeen te ver naar achteren ligt? Ik voel dat zelf eigenlijk niet...maar toen ik het filmpje bekeek moest ik ze toch gelijk geven...mijn onderbeel ligt inderdaad naar achteren.
Zou dat gewoon aan de zit vh zadel liggen? Ik zie veel mensen met rijfoto's v Arno en allemaal hebben ze het been wat naar achteren...nogmaals ik ervaar het helemaal niet als storend....
Is het erg als het been wat naar achteren ligt? Verder zit ik wel rechtop, ik val niet naar voren...
Wat is jullie ervaring?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 14:57

Foto?

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 16:13

Zooist: foto heb ik niet...maar lovesfire op blz 47 geeft hetzelfde beeld als ik......bij mij een tikje minder...maar mijn been hangt niet recht omlaag....zou het met de lengte vd beugels te maken kunnen hebben?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 20:35

Dat herken ik niet en zie het ook niet bij andere. Bij ons op stal heeft bijna iedereen een AB nl. Misschien inderdaad je beugels langer maken? Zit je wel voldoende op je zitbeenknobbels en laat je je benen wel hangen i.p.v. steunen?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:09

Het kan natuurlijk ook gewoon aan je eigen zit liggen ;)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 08:41

Zo, ik krijg een bruine Royal S :). Ik heb meteen een singel en beugelriemen + hoesjes erbij besteld. Helemaal super :).

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:11

Gefeliciteerd met je aankoop Anouk!
Je zal er geen spijt van krijgen.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:17

Ik geloof dat hij me maar een vreemde vond :=, ik wist binnen no time welk zadel het moest worden. Ik zat als eerste op de Royal S en die is het ook geworden. Lekker zacht, geen gedwongen zit, heerlijk dikke wrongen (de dikste versie), dat vond ik toch het fijnste :j. Met anatomische singel erbij. Welk model heb jij Malene?

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 09:48

Geen idee, whahaha. De tweede diepste zit en wel flinke wrongen. Ronde achterkant.

Staat het erop welk model je hebt? Dan zal ik eens kijken, hihi!

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 12:38

Anoukie schreef:
Ik geloof dat hij me maar een vreemde vond :=, ik wist binnen no time welk zadel het moest worden. Ik zat als eerste op de Royal S en die is het ook geworden. Lekker zacht, geen gedwongen zit, heerlijk dikke wrongen (de dikste versie), dat vond ik toch het fijnste :j. Met anatomische singel erbij. Welk model heb jij Malene?

Hij vond mij ook maar vreemd geloof ik :+ Ik zat ook als eerste op de Royal S., was meteen verkocht. Moest nog op de andere zadels zitten van 'm en alle wrongen uittesten maar ik was blijkbaar één van de eersten die niet de giga-wrongen wilde.... werd heel gek aangekeken hihi.
Gefeliciteerd met je nieuwe zadel! :)

Jij hebt dan toch de SB, Zooist?

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 19:15

Anoukie schreef:

Oh dat had ik ook hoor haha, zat als eerste op de SD, een na vlakste zit, niet superzachte zit en als ik het goed heb is de SD met de vierkante lepel (?).
Heb voor de zekerheid nog wel de anderen even geprobeerd, maar deze zat toch het lekkerst! En dat idee had ik gelijk eigenlijk wel.

Vind het trouwens wel leuk te lezen hoe iedereen toch eigenlijk weer een andere keuze maakt, kwa zit, zachtheid enz.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:13

Ik vond de Royal S meteen lekker zacht zitten :j, hij was wel iets klein met 17,5 inch :+ maar zelfs dat zat niet eens verkeerd :D.

Van de site:
De ROYAL S. is een zadel met een middeldiepe zit. Ten opzichte van het SB zadel biedt het zadel meer ruimte achterin het zadel voor de ruiter. Door de verder teruggesneden kamer biedt het zadel veel ruimte bij de schoft van het paard, waardoor een verminderde druk is bij de schouder en de schoft. Door de standaard kniewrongen ondervindt het bovenbeen ondersteuning
en wordt de knie ‘vrij gelaten’.

Maar ik had dus een model met de dikste wrong en dat vond ik echt fijn. Met de gewone wrong lag mijn knie los, dan moest ik die er echt indrukken. En met de diepste zit kreeg ik met lichtrijden steeds een tik na van de lepel :+.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:20

Ik zat toen hij bij mij kwam als eerste op model SB en wou die ook gelijk. Ook ik moest op alle andere zadels van hem en ik vroeg iedere keer na een half rondje of ik er af mocht :+ want ik wist al dat ik de SB wilde. Maar hij wil ook dat je die andere modellen probeert om te kijken welk model het beste ligt op je paard, ook niet geheel onbelangrijk lijkt me. Want ondanks dat ze op maat gemaakt worden etc hebben de modellen afzonderlijk toch al een bepaalde pasvorm.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:23

Ja grappig eigenlijk he? Hij heeft me nog wel nog een keer op dat zadel laten rijden en goed gekeken hoe het lag. Maar heb er alle vertrouwen in. Het wachten is begonnen :D.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:25

Ik wilde de SB juist niet... Maar dat was de enige die goed paste op mijn korte paard.ik vind hem nog steeds te diep zitten.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:26

Oh vandaar, ik vond die ook wel een erg diepe zit hebben ja. Die jij hebt Karin drukte me ook echt wat naar voren. Welke had je dan eigenlijk willen hebben?

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:28

Ik heb ook de SB ik vind dat opgesloten diepe zitten met dikke wrongen juist heerlijk!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:29

Die met de viekante lepel, dat is dezelfde als de HB die op Winston ligt.

Ik vind de lepel achter ook zo hoog, bij een bokkensprong voel ik die ook in m'n rug.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:41

Mijn paard heeft een wat gezonken rug en ik denk dat ik daardoor geen last heb dat de SB mij wat naar voren drukt. Tooske rijdt ook weleens op mijn paard en zegt ook dat ze op mijn zadel wat verder achterover zit dan op haar eigen SB op haar eigen paard. Dus het ligt ook aan de bouw van je paard. Door die gezonken rug was Arno bang dat de Royal S met een paar jaar te ver achterover zou gaan liggen omdat mijn paard al wat ouder is en die rug wrs alleen maar meer zal zinken.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:30

Ik heb volgens mij de diepste zit en de dikste wrongen!
Heb deze dus ook niet geheel zo kunnen proberen,die diepe zit had hij alleen met halve wrongen bij zich.
Ik vind de zit ook heel diep,lichtrijden doe ik gelukkig niet veel,maar met doorzitten is het net een luie stoel.
Kan er dan op een buitenrit van genieten dat ik in zo'n luie stoel mag zitten!

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 23:36

Ik heb alleen op de SB gezeten ik denk dat dat dan ook komt omdat ik een pony heb met niet zoon lange rug

AnneB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:20

supertinkie schreef:
Anoukie schreef:

Oh dat had ik ook hoor haha, zat als eerste op de SD, een na vlakste zit, niet superzachte zit en als ik het goed heb is de SD met de vierkante lepel (?).
Heb voor de zekerheid nog wel de anderen even geprobeerd, maar deze zat toch het lekkerst! En dat idee had ik gelijk eigenlijk wel.

Vind het trouwens wel leuk te lezen hoe iedereen toch eigenlijk weer een andere keuze maakt, kwa zit, zachtheid enz.

Klopt, SD is met vierkante lepel! Ik krijg ook de SD, was even in de war. :+

Over SD gesproken..... morgen komt 'ie! *\o/*

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:16

Spannend AnneB!

Ja, ik wist niet meer zeker of de SD met de vierkante lepel was, heb geloof ik niet zó goed opgelet met passen haha, had gelijk bij de eerste zoiets van, ja dit zit prima doe deze maar. :)) Heb pas later op het bestelformulier gekeken wat ik nu eigenlijk voor 1 had uitgezocht :P Het kon me trouwens ook niet zo veel schelen welk zadel het zou worden, voornaamste is dat het goed op mijn paard ligt!