Cambiar schreef:Hoe meer ik lees, hoe meer ik besef dat de zoektocht naar een goeie lesgever de grootste obstakel zal worden. Verwarring wordt gebracht uit het feit dat je met een ideaal in je hoofd zit (wat ik hierboven al vermelde), maar de lesgever in kwestie dan weer iets anders vertelt.
Yole, geef jij dan geen les...? Jij woont in België...of ja, Bandida, jij woont ook in België...
Mijn vriendin zoekt juist hetzelfde als wat ik zoek, maar ook zij is nog steeds op zoek naar de goeie lesgever.
Kijk, als je al een paard zijn balans leert vinden onder jou, wil dansen zoals hij in vrijheid doet en dat nog eens met zijn achterhand waardoor de voorhand in alle lichtheid kan gelaten worden, je geen hoofdstel nodig hebt om hem te sturen én dat ook op een voor hem onbekend terrein in volle vertrouwen kan uitvoeren, dan is voor mij m'n einddoel bereikt. Ik weet niet hoe lang ik nog zal leven, maar dat is de enige weg die ik nu zoek.
Eerlijk? Ik heb de indruk dat hoe meer je leest, hoe groter de verwarring in je hoofd is... Ik denk dat vooral de pijlen (kennis en visies) die vanuit alle richtingen op je af worden gevuurd en de onmacht om hiermee om te gaan, ttz... je neiging om je in de richting van elke afgeschoten pijl te begeven, je grootste obstakel is... Je mag best wat vertrouwen hebben in je eigen kennis hoor (vermits je die uit de juiste bronnen haalt natuurlijk)...
Eerst rust in je hoofd! Is je doel duidelijk (en dat is het volgens mij wel), dan kan je daar vast een goede interface bij bedenken (ik wed dat je die zelfs al hebt
). Kan je je vervolgens vinden in de visie die een lesgever uitdraagt, dan moet je daar vertrouwen in hebben en vervolgens er gewoon voor gaan...
Ik kan je les geven in dat opzicht dat ik je alleen kan aanbevelen wat ik zelf geleerd heb:
Les1: studeren... begin maar met Solinski's RRR, neem het in je op..
Verder Grondwerk van IT, Parelli, The behaviour of the horse, maw... de eerste 4/5 van het lijstje bronnen bij HC
Les2: neem les bij HC
Les3: Geniet van les1&2
Zo eenvoudig is het (niet om je te plagen hoor)