Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
moonfish13 schreef:Hoe ingewikkeld kan het zijn?
Odi schreef:Nou 48 pagina's doorgelezen, filmpjes bekeken maar geen antwoorden op mijn "bedenkingen".
Wat is nou het grote voordeel van dit Rambo hoofdstel ten opzichte van een gewoon trenshoofdstel? Zou eigenlijk ook wel heel graag gebruikers willen horen die al een 1/2 jaar of langer met dit hoofdstel rijden. Heb een paar zeer positieve verhalen gelezen, maar die mensen rijden er nog maar heel kort mee.
denice schreef:Maar wat zijn dan precies de voordelen van zon hoofdstel?
fiona2005 schreef:Dus het namaak hoofdstel is niet slecht, maar past niet goed op jouw ijslander toch?
Dus het hoofdstel vind je wel goed?
BleikjA schreef:fiona2005 schreef:Dus het namaak hoofdstel is niet slecht, maar past niet goed op jouw ijslander toch?
Dus het hoofdstel vind je wel goed?
Ik vind hem niet slecht, nog wel een beetje stug. Maar dat vond ik ook van de echte. Maar die heb ik alleen heel even snel in de winkel zien hangen. Dus ik kan ze niet goed vergelijken. Als hij past is het volgens mij een prima hoofdstel.
@ Jennyxx: Dankje! Denk je dat een maatje kleiner wel zou passen? ook met haar kleine mondje?
Jennyxx schreef:denice schreef:Maar wat zijn dan precies de voordelen van zon hoofdstel?
Weet je dat ik mij dat begin af te vragen... Het hoofdstel zou vriendelijker zijn, omdat het niet op gevoelige delen van het hoofd ligt. Maar vervolgens kan het paard zijn kaken niet zo ver van elkaar doen, waardoor het bit sterker inwerkt en je een stillere hand nodig hebt..
Evelienepien schreef:Nou, weet je wat ik zo raar vindt van de nepper![]()
(en dat is dus nav wat ik op de vorige pagina heb gelezen nav ve mailtje van verkoop vd nepper aan iemand)
Het is ook deels kaptoom maar er wordt door verkoper van nepper gezegd dat het niet aan te raden is om je paard ermee te longeren???? Waarom niet?? geen antwoord. Mijn conclusie daaruit is dus dat de middelste ring niet stevig genoeg is bevestigd in combinatie met dat leer. Dat kan...
Maar hoe geldt dat dan voor de rest van de ringetjes en stevigheid (lees ... je eigen veiligheid??)
Evelienepien schreef:Nou, weet je wat ik zo raar vindt van de nepper![]()
(en dat is dus nav wat ik op de vorige pagina heb gelezen nav ve mailtje van verkoop vd nepper aan iemand)
Het is ook deels kaptoom maar er wordt door verkoper van nepper gezegd dat het niet aan te raden is om je paard ermee te longeren???? Waarom niet?? geen antwoord. Mijn conclusie daaruit is dus dat de middelste ring niet stevig genoeg is bevestigd in combinatie met dat leer. Dat kan...
Maar hoe geldt dat dan voor de rest van de ringetjes en stevigheid (lees ... je eigen veiligheid??)
Ik ben nog steeds erg tevreden met m'n echte. Paard loopt veel fijner en mijn handjes gaan weer in de goede richting mee
Blijheid schreef:Jennyxx schreef:
Weet je dat ik mij dat begin af te vragen... Het hoofdstel zou vriendelijker zijn, omdat het niet op gevoelige delen van het hoofd ligt. Maar vervolgens kan het paard zijn kaken niet zo ver van elkaar doen, waardoor het bit sterker inwerkt en je een stillere hand nodig hebt..
Dat ligt eraan hoe strak je de riempjes vastmaakt natuurlijk
Als je bij een gewoon hoofdstel de neusriem strakdoet heb je precies hetzelfde.