[Info] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:30

horsii schreef:
Gisteren en vandaag maar met de lakota gereden maar de kifra heeft toch echt mijn voorkeur.
Helaas hangen die al twee dagen te drogen. Blijven lang nat na het wassen.
[ [url=m/MU6NZq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij staat wel super zo met dat roze bij roze....stoer ding wel +:)+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:31

Bliksem schreef:
Na 1,5 maand niet gereden te hebben vandaag weer meer met mijn twee spookjes op stap geweest :D Wat zit ik toch heerlijk fijn, vreugdebokjes zijn zonder moeite goed uit te zitten. Morgen gaan we voor het eerst serieus lessen in de bak onder het zadel, tot nu toe alleen maar buiten gereden. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

[ [url=m/W3Kmrm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog steeds met m'n winter voering met oorwarmers in m'n cap :') zo lang niet gereden haha.

[ [url=m/RIFKBO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wàt een lekker beest zeg, echt een mooi dier :+:

Komen je wrongen wel goed uit...?
Het lijkt net alsof je knie best wel van je paard af geduwd wordt...?
Of is dat gevoelsmatig totaal niet zo :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:33

draaakje schreef:
Hele knappe stippel hierboven, mét mooie bijpassende Ghost :)

Ik heb de Lazy Mountain in het zwart besteld *\o/* Ben helemaal blij!

En meteen een vraag; zou een (oudere) Barefoot pad voor onder een Nevada onder dit zadel kunnen (Arizona model) Is natuurlijk wel heel anders, maar deze heeft een vriendin nog liggen. Kwa ruglengte zou het in cm wel moeten kunnen, ik weet niet of het erg is dat de zijkanten langer zijn.

Hee super! Dan kom ik hem zo wel tegen en hoor je van me, zit even een beetje wakker te worden op Bokt voordat ik mails ga wegwerken...klöte-nacht gehad, elk (half) uur op de klok gezien en alles doet zeer :O :P

De Nevada pad zal een beetje lüllig staan waarschijnlijk, en misschien toch niet lang genoeg zijn aan de achterkant := Maar op zich moet het prima kunnen hoor! Gewoon in de gaten houden of er geen randjes gaan irriteren ofzo, als de achterkant v/h zadel idd. voorbij het randje van de pad komt :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:35

De Atlanta mag nog wel een heel stuk inzakken hoor! Die gaat alleen maar lekkerder zitten als het goed is :j

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:54

pmarena schreef:
Wàt een lekker beest zeg, echt een mooi dier :+:

Komen je wrongen wel goed uit...?
Het lijkt net alsof je knie best wel van je paard af geduwd wordt...?
Of is dat gevoelsmatig totaal niet zo :)

Voor m'n gevoel sluiten Rolo en ik naadloos op elkaar aan met een klein beetje zadel tussen ons in, dus het voelt niet alsof ik in een andere houding wordt geduwd. Waar lijk je dat aan te zien? Er moet wel zeker weer aan m'n zit worden gesleuteld, bijna 3 jaar niet of alleen buiten rijden heeft daar niet echt goed aan gedaan haha. Vandaar dat we vanaf vandaag toch ook echt aan het bakwerk gaan samen.

Bedankt verder voor de complimentjes, ik zal ze doorgeven :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:55

Zoek nog even verder in de hoop een tweedehands Arizona/Atlanta pad te vinden, zou anders wel zonde zijn van het mooie zadel :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:56

Nou op de foto van de voorkant genomen :)

Maar ik vind dat al snel met zadels met wrong hoor, zal wel een "dingetje" van mijzelf zijn :P

Echt, dat leuke flets bruine stippeltje en dat lieve snoetje erbij.... kan me voorstellen dat je daar verliefd op wordt, karakter-beestje denk ik :j

Otti1977

Re: [Centraal] Alle vragen/ervaringen rondom boomloze zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:44

Mijn Barrydale is kwa stevig liggen op de rug goed getest. Was vorige week aan het rijden. Was lekker aan het galopperen en meneer zag wat engs. Draait met een sprong half om en rent weg. Ik met m'n volle gewicht naar rechts. Enkelbanden verrekt. Zadel voor geen mm verschoven terwijl ik vaak commentaar krijg dat ik strakker moet aansingelen. Helemaal niet nodig dus hihi. Vandaag na week weer voor eerst weer gereden valt nog niet helemaal mee.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:55

Bedankt voor jullie ervaringen met synthetische/lamswollen pads een paar pagina's terug! Nog steeds ben ik er niet helemaal uit, waarom maakt Barefoot zelf nou geen pads in leuke kleurtjes? Daarvan weet ik zeker dat die al 4 jaar perfect ligt... :D

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 13:30

Jippie, heb een roze pad op de kop kunnen tikken :D

En heb mijn eigen London op de boktmarkt gezet.

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:21

*watisdattochmetroze* :#

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 22:52

Nou, ik heb de ghost eventjes getest. Vind het prachtig staan! Het is een normale maat firenze en ik moet zeggen dat is wel een érg ruim zadel kwa zitmaat.

Het past mijn pony met hoge lang doorlopende schoft echt goed! Ik heb geen ghost pad, hier ligt mijn barefoot cheyenne pad eronder met HD inlages erin. Maar dat is het niet helemaal volgens mij, zadel drukt op de boven rand van de inlages, die zitten te laag zegmaar of mijn pony te smal. Weet niet of dat erg is?
Afbeelding

Mijn hele benen zaten aan het paard, iets wat bij andere boomloze zadels wel eens een probleem kan zijn. Was wel weer even balans zoeken, kwam ook niet aan de wrongen en de zit is zo ruim.

We mogen gelukkig ruilen tegen een piccolo! :D

LouiseJen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:39

Daphneeeej schreef:
Beugel ophanging meer naar achter? Misschien minder intensief lichtrijden? Ik merk bij mijn bob marshall dat ik heel beheerst/rustig moet lichtrijden als ik iets te enthausiast omhoogwip dan zit ik ook tegen de vork met mijn bovenbenen.

De beugelophanging is vast... Vandaag wat minder enthousiast lichtgereden en dat gaat al beter, alhoewel me paard er ook even aan moet wennen...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:11

Ooooh hij staat echt mooi Geryon!! +:)+

Nog even singelstoten recht zien te krijgen en als je er lekker op zit dan is het een blijvertje lijkt me? :)

LouiseJen: zou inderdaad eerst even proberen te wennen aan wat subtieler lichtrijden :j
Dan kan als je dat gewoon bent beter beoordelen hoe het zadel nu echt zit.

Misschien nog wat spelen verder met de positie hoe je in het zadel zit / lengte van beugelriemen?
Je had geen foto geplaatst van de zijkant van jezelf in het zadel te paard toch?

Ben wel benieuwd, als je zoiets zou plaatsen dan is het ook veel makkelijker mee denken of dan is het misschien wel meteen duidelijk te zien dat het zadel niet goed bij je past :)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:41

Geryon, is dat de Firenze die BZ op de Boktmarkt had?
Vind 'm echt mooi <3 Ik heb echter niet gereageerd omdat ik vrees dat hij niet zou passen op m'n paard.
En omdat ik nog nooit op een Ghost heb gereden :')
Welke broekmaat heb je, dat deze te ruim is?

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:41

Mooi Geryon :j

Je kunt die V helemaal naar voor trekken, zodat inderdaad de singelstoten recht naar beneden gaan

bekijk dit even:

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:49

Oryani,
Klopt.
In de regel kun je met maat 38/40 in de piccolo firenze,afhankelijk van je bouw.
De roma heeft iets minder ruimte omdat de wrongen rechter geplaatst

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 09:58

Ik heb broekmaat 42 en stevige bovenbenen, uit wat ik las in dit topic is de gewone Firenze wel mijn maat. Nu een keer eentje vinden in de buurt om te testen :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:14

Voor € 25 (of 30?) stuurt buitenzinnig ze op om te testen :)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 10:25

Oryani schreef:
Ik heb broekmaat 42 en stevige bovenbenen, uit wat ik las in dit topic is de gewone Firenze wel mijn maat. Nu een keer eentje vinden in de buurt om te testen :)

Voor België moet je naar Jokari - je kunt ook een afspraak maken met de boomloos zadelpasservice - Teteltee hier op Bokt - die rijdt ook in België

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:11

Oryani schreef:

Dat moet dan met een normale maat goed gaat inderdaad :)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:18

Afbeelding
<3
Hij is al binnen :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 13:52

Ik had de foto al gezien :P

Doet die poes uit je avatar het nog....? Die zou wel leuk staan er bovenop, dan zie je niet waar zadel stopt en poes begint :P

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:34

Ooh, dat ziet er wel heel erg comfortabel uit!
(dat dekje heb ik ook trouwens, gaaf kleurtje he? :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:36

Mooi, helemaal met dat dekje! <3
Ik heb niet zoveel met roze omdat het vaak zo flets is, maar met deze donkerroze rand is het heel chique. :j