Even snelle reactie via mobiel maar leuke fotos verder! Ik vond de ruimte in de lipiza juist erg fijn (achterin het zadel). Je voelt nl een gesloten zit maar zit toch vrij. Goeie combi haha
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jazz schreef:thirzanaomi schreef:Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Christ velzadel om echt als zadel te gebruiken? En hoe is dat met beugels?
Ik gebruik mijn Christ pad wel als zadel, ook voor buitenritten, maar nooit met beugels. Ik zit er wel heel stevig in voor mijn gevoel en mis de beugels niet echt. Is wel een heel braaf paard, dat scheelt denk ik ook.
[ Afbeelding ]
darkadia schreef:Wat ik heb gehoord is dat de nieuwe M iets smaller is dan de oude. Ik heb een oude M en deze ligt bij mijn paardje net als jouw L. Ook iets krap. Echter een nieuwe S ligt veel te krap en prikt in zijn schouders. Heb toen geprobeerd met dikkere inlages, maar dan gaat het zadel schuiven. Met standaard barefoot inlages gaat het goed. Ligt vrij dicht op schoft, maar halstertouwtest ging goed.
Vind bij jouw paard de M aan de achterzijde toch ook wat in je paard prikken en zou dus ook voor de L kiezen.
muppetmayo schreef:Wauw! Mooie kleur!
Zoals beloofd mijn 1e ervaringen met de ghost. Mijn 1e indruk toen ik de doos open deed was eigenlijk, wauw! Wat een kwaliteit leer! Heel anders dan de standaard versie Hidalgo. Het voelt allemaal enorm degelijk aan.
Het nadeel vind ik toch wel de kussens, deze zaten niet 100% recht onder het test zadel. Ik ben een half uur bezig geweest met een stalgenootje, maar voor mijn gevoel zitten ze nog niet 100% recht. Het lijkt erop dat er iets verschil zit in beide kussens, maar dit kan ook reeds gebruik zijn. Overigens heb ik hier tijdens het rijden weinig van gemerkt.
Wat mij opvalt is dat het zadel enorm groot (lang) is. Niet te lang voor mijn paard, alleen voor mijzelf. Stalgenoten hadden met het rijden het idee dat ik helemaal voorin het zadel zat. Zelf had ik overigens helemaal het gevoel niet.
Het zadel voelt veel steviger aan dan dat wij in 1e instantie dachten. Als je op mijn huidige zadel zit (HM flex EE) heb je echt een gevoel of je op een stapeltje luiers zitDit voelt veel meer als "boomzadel" aan, hoewel je wel echt goed de bewegingen voelt van je paard. Ik heb nu met het 1e ritje wel een positief gevoel over gehouden. Alleen 1 nadeel, hij schuift ook
Het is minder dan mijn HM, maar hij schuift toch wel... Vanmiddag of morgen eens kijken hoe ik dat kan veranderen... De wrongen zitten niet echt in de weg, ik voel ze wel maar ze lijken niet te belemmeren waar ik eerst bang voor was.
Ook degene die Daimy momenteel rijdt is blij verrast. Ze was niet zo enthousiast toen het zadel uit de verpakking kwam, maar na het rijden was ze een stuk enthousiaster. Ook zij heeft heel snel knieklachten, ook op mijn HM, maar op deze heeft ze totaal geen last
nienke07 schreef:Ik had dat ook op de Ghost, dat ik echt héérlijk zat, alsof ik echt stevig vastgeplakt zat in een 'veilig kommetje'. Kijk ik de beelden terug...?! WTF?! Lijkt wel of ik een half zadel over heb?!![]()
![]()
.. en zo voelt het dus niet.
Hier een stukje bewegend beeld van mij op mijn zwabberkleuter:
[ Video ]
Ik vond (net als BZ) de wrongen van de Fanzolo niet zo fijn. Voor mij iig op een rare plek. Een net niet niks plek. Vind wat dat aangaat de wrongen van de Lipica veel fijner.. maar ja.. van dat model heeft het zweetblad weer een rare lengte. Prikte de eerste keer in mijn knieholtes. De tweede keer dat ik het gebruikte heb ik de beugelriemen er over gedaan, dat scheelde de wereld in het geprik en toen kon ik het er eigenlijk best mee hebben.. met die Lipica!![]()
Paardlief had het sowieso snel bekeken. Die keurde de Ghost bijna meteen goed.Hij is nog jong, wordt nog niet heel veel gereden. We zijn voorzichtig aan bezig om de töltknop er op te zetten en dat ging eigenlijk allemaal heel fijn met de Ghost.
Hij is ook erg smal, maar ik zat eigenlijk heel stevig voor mijn gevoel. Ook toen mijn beugels te lang waren (zie beeld) en ook in galop voelde ik me prima.
Ik ben blij met de Ghost en nu het toch wat later is daarover nu meer:
Vanaf NU is de Ghost ook verkrijgbaar bij MZM Geestig !!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jazz schreef:thirzanaomi schreef:Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Christ velzadel om echt als zadel te gebruiken? En hoe is dat met beugels?
Ik gebruik mijn Christ pad wel als zadel, ook voor buitenritten, maar nooit met beugels. Ik zit er wel heel stevig in voor mijn gevoel en mis de beugels niet echt. Is wel een heel braaf paard, dat scheelt denk ik ook.
[ Afbeelding ]