jokari schreef:Dank u, hoefijzer, voor de deskundige uitleg.Hoef ik dat niet meer te doen.
Zeker mooie uitleg, dank!
Las vanmorgen dat er 2600 bezoekers op Equiday waren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Skyefate schreef:Hoefijzer, wat een heldere post!Heel handig om te weten. Wat ik wél heb gemerkt en ook eens voor ga rondvragen, is dat het kleine onderstukje van het zweetblad heel erg mooi glad is. Echt pristine. Dat is pas na ongeveer een maand rijden gekomen met mijn leren chaps. Ik denk dat het feit dat leer over leer gaat het een beetje opblinkt, op een of andere manier? En harder maakt, want dat kleine stukje is echt duizend keer steviger. Nog steeds soepel, maar echt stevig. Vraag me af of er een manier is om de rest van het zadel dus ook zo te bewerken, of althans de zweetbladen...
Skyefate schreef:Ja, het is echt vreemd. Ik ga er proberen een foto van te nemen of te laten zien hoe dat stukje minder plooit dan de rest, dan kunnen jullie het ook zien. Dat stukje ziet er echt uit als behandeld leer nu mijn chap eroverheen is geschuurd geweest... Moest ik nu nog ergens los leer hebben liggen, hihi.
dieseltje09 schreef:Skyefate schreef:Hoefijzer, wat een heldere post!Heel handig om te weten. Wat ik wél heb gemerkt en ook eens voor ga rondvragen, is dat het kleine onderstukje van het zweetblad heel erg mooi glad is. Echt pristine. Dat is pas na ongeveer een maand rijden gekomen met mijn leren chaps. Ik denk dat het feit dat leer over leer gaat het een beetje opblinkt, op een of andere manier? En harder maakt, want dat kleine stukje is echt duizend keer steviger. Nog steeds soepel, maar echt stevig. Vraag me af of er een manier is om de rest van het zadel dus ook zo te bewerken, of althans de zweetbladen...
de reden daarvoor is simpel je schuurt het inderdaad glad, het leer aan de onderzijde van het zweetblad is overigens verstevigd met een kunststof materiaal! De onderzijde die je ziet is dus een kunstleer waar het vetleer tegenaan wordt geplakt.
Dit is dus ook de reden dat ik mijn ghost zeer sober onderhoud, af en toe een lapje met wat leerbalsem erover dat ik toevallig over heb van het verzorgen van mijn hoofdstel en daar moet ie het mee doen.
Ik heb ook verder geen last van slijtage, rimpels oid Ben bang dat omdat je het te goed onderhoud dat het leer te slap wordt en mogelijk door alle verzorgproducten zelfs aan het losraken is van de kunststof achterzijde
Skyefate schreef:Oh ja, dieseltje, daar heb je gelijk in. Is inderdaad kunstleer, ik was zó gefrustreerd toen mijn vet daar maar niet introk, en toen ging het lampje branden
hoefijzer schreef:Kitty_ schreef:6 cm van wol tot wol
Is dat dan ongeveer gelijk waar de inlagen beginnen? Want bij de vierkante engel pad zit er ook ong. 5 tussen de wol, maar wel echt 10cm tussen de inlagen die echt helemaal boven in de vakken zitten. Daardoor heb ik best wel moeite om de kussens op de inlagen te krijgen.Recentelijk heb ik er zelf lusjes op gestikt die aan de ghost bevestigingen kunnen zodat hij tussen de kussens trekt. Daarmee gaat het best aardig. Maar ik overweeg wel om in de toekomst een andere pad te kopen waarbij de kussens daadwerkelijk volledig op de inlagen liggen ook wanneer de pad wat zakt.
horsii schreef:Gisteren en vandaag maar met de lakota gereden maar de kifra heeft toch echt mijn voorkeur.
Helaas hangen die al twee dagen te drogen. Blijven lang nat na het wassen.
[ [url=m/MU6NZq.jpg]Afbeelding[/url] ]