Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dit voelt veel meer als "boomzadel" aan, hoewel je wel echt goed de bewegingen voelt van je paard. Ik heb nu met het 1e ritje wel een positief gevoel over gehouden. Alleen 1 nadeel, hij schuift ook
Het is minder dan mijn HM, maar hij schuift toch wel... Vanmiddag of morgen eens kijken hoe ik dat kan veranderen... De wrongen zitten niet echt in de weg, ik voel ze wel maar ze lijken niet te belemmeren waar ik eerst bang voor was.

Even als mijn kapstokjes
(heupen staan te ver gedraaid in mijn kommetjes zegmaar.. ik loop ook een beetje als donald duck hihi)
ik dacht altijd dat dat kwam door mijn dikke bovenbenen. Niet dat ik mij daar druk om maak, maar het viel me gisteren zonder zadel nog op.
hij schuift van links naar rechts. Nu heeft dat deels met onze zit te maken, en daimy swingt ook nog eens behoorlijk onder het zadel. Samen met het feit dat hij vrij rond en breed is, is dat een rot combi helaas...
Hij is nog jong, wordt nog niet heel veel gereden. We zijn voorzichtig aan bezig om de töltknop er op te zetten en dat ging eigenlijk allemaal heel fijn met de Ghost.
nienke07 schreef:Ik had dat ook op de Ghost, dat ik echt héérlijk zat, alsof ik echt stevig vastgeplakt zat in een 'veilig kommetje'. Kijk ik de beelden terug...?! WTF?! Lijkt wel of ik een half zadel over heb?!![]()
![]()
.. en zo voelt het dus niet.
Hier een stukje bewegend beeld van mij op mijn zwabberkleuter:
[ Video ]
Ik vond (net als BZ) de wrongen van de Fanzolo niet zo fijn. Voor mij iig op een rare plek. Een net niet niks plek. Vind wat dat aangaat de wrongen van de Lipica veel fijner.. maar ja.. van dat model heeft het zweetblad weer een rare lengte. Prikte de eerste keer in mijn knieholtes. De tweede keer dat ik het gebruikte heb ik de beugelriemen er over gedaan, dat scheelde de wereld in het geprik en toen kon ik het er eigenlijk best mee hebben.. met die Lipica!![]()
Paardlief had het sowieso snel bekeken. Die keurde de Ghost bijna meteen goed.Hij is nog jong, wordt nog niet heel veel gereden. We zijn voorzichtig aan bezig om de töltknop er op te zetten en dat ging eigenlijk allemaal heel fijn met de Ghost.
Hij is ook erg smal, maar ik zat eigenlijk heel stevig voor mijn gevoel. Ook toen mijn beugels te lang waren (zie beeld) en ook in galop voelde ik me prima.
Ik ben blij met de Ghost en nu het toch wat later is daarover nu meer:
Vanaf NU is de Ghost ook verkrijgbaar bij MZM Geestig !!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Stiekem had ik dat vermoeden al. thirzanaomi schreef:Zijn er mensen hier die ervaring hebben met een Christ velzadel om echt als zadel te gebruiken? En hoe is dat met beugels?
Voor mij zou de Florac fijn zijn.
Het is lastig om iedereen blij te maken....