voor en nadelen boomloos zadel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Re: voor en nadelen boomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:08

Trouwens...als je een western Cherokee wilt....dan verbouw je hem toch gewoon?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:26

Ik bedoel gewoon een nevada :P

Lonnekelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:35

Ik heb boomloos op een fjord gereden. Het lag prima op die fjord, maar ik kon er zelf niet aanwennen. Vind dat je vooral schommelt met je benen. Vind het lastig mijn benen recht te houden op een boomloos zadel. Ik heb ook met dressuurzadels en veelzijdigheidszadels gereden en vind het dressuurzadel het fijnste rijden. Boomloos is ongetwijfeld goed voor je paard, maar ik vind het niet fijn rijden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 20:51

Shirley schreef:
Het feit dat een zadel meer van de ruiter vraagt qua onafhankelijke zit, maakt het nog geen slecht zadel ;)

_/-\o_

En ik vind het dan ook een heerlijk zadel.

Vind dus de Cherokee en London afschuwelijke zadels.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:49

TinePine schreef:
Duhelo we zeggen ook niet dat zij het niet een fijn zadel mag vinden, maar je kon het lezen als zijnde dat zij de kwaliteit flut vond ;-) En daar was ik het niet mee eens. Barefoot heeft goede kwaliteit. Hoeft niet voor iedere ruiter of paard iets tussen te zitten. De Lexington bijvoorbeeld vond ik niets. De Arizona vind ik geweldig, maar mijn paard niet....

oh, dat stukje had ik gemist :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:51

unihorses schreef:
ahum... ik heb serieus een kwartier lang op vernieuwen gedrukt om de foto te laden -O- die er dus niet is :')

_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Hahhaha geweldig!!!!!

Vanavond toch geprobeerd een sprongetje te maken met de Libra. En eerlijk is eerlijk is het viel me echt niet tegen. Merk nu wel dat het zadel toch iedere keer iets minder gaat veren.....

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:16

@Minikatje: wow eventjes terug gelezen na het weekend en wat vind ik dat hoofdstel prachtig! Ik wist helemaal niet dat exmoor keltisch waren haha... weer wat geleerd. Mijn vriend is er namelijk ook helemaal fan van :D Misschien krijg ik ooit nog een exmoor van hem :+ altijd leuke pony's geweest

Aan het begin van de volgende week heb ik hopelijk mijn nieuw zadel :D :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:51

M_hartje_M schreef:
@Minikatje: wow eventjes terug gelezen na het weekend en wat vind ik dat hoofdstel prachtig! Ik wist helemaal niet dat exmoor keltisch waren haha... weer wat geleerd. Mijn vriend is er namelijk ook helemaal fan van :D Misschien krijg ik ooit nog een exmoor van hem :+ altijd leuke pony's geweest

Aan het begin van de volgende week heb ik hopelijk mijn nieuw zadel :D :D

Citaat:
Alternative names Celtic pony

zegt genoeg denk ik ;)

over pony's als kado ga ik even niet in, heb zelf een getraumatiseerde exmoor.
maar ik weet dat je het goed bedoeld en dat het gewoon mijn eigen stomme interpretatie is waardoor ik er een beetje kriebelig van werd. denk dat driekwart van bokt ponylief niet gaat bestempelen al "leuke pony" :')

wat voor zadel heb je gekocht?

@kiki, welk type had jij ook alweer? he je ook foto's van het zade lop je paard?

maandagochtend, ik heb koffie nodig ;)

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 10:55

Niet erg Minikatje, dat kan ik begrijpen hoor! Wat mooi van jou dat je een getraumatiseerde pony helpt!

Ik heb een cheyenne gekocht :D

Wubbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:13

Vanavond toch geprobeerd een sprongetje te maken met de Libra. En eerlijk is eerlijk is het viel me echt niet tegen. Merk nu wel dat het zadel toch iedere keer iets minder gaat veren.....[/quote]

Ik ben ook heel nieuwsgierig, hoe het zadel is, als het langere tijd wordt gebruikt.
Van de BF weten we dat inmiddels maar van de Libra (nog) niet.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:19

Ik koop mijn cheyenne trouwens aan met normale beugels maar wil op een later termijn toch nog fenders en westernbeugels ervoor aanschaffen!

Weet iemand of ik dan persee de fenders van barefoot zelf moet hebben of kan ik ook gewoon een stel fenders kopen van een ander merk?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:40

Dat maakt niet uit, als het maar past :Y)

De riemen kunnen maximaal 5 cm breed zijn.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:51

ik denk dat ik boomloos verslaafd ben, had voor mijn andere paard een boomzadel gekocht maar ik kan er gewoon niet meer mee uit de voeten haha

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 11:54

Heel herkenbaar :D

Het zit op de één of andere manier voor geen meter meer :?
Heb ook respect voor de mensen die het zo gemakkelijk afwisselen !

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:02

Hartje: ander merk kan natuurlijk ook prima :j

Let wel op dat de gespen aan de onderkant zitten, dit is fijner voor jou, paard en zadel :)

En dat de fenders passen natuurlijk.

De oudere Barefoots hebben allemaal ringen waar 5 cm brede riemen in kunnen, maar tegenwoordig worden ze al een tijd geleverd met 5 cm brede ringen bij "western" modellen en 25 mm brede ringen bij dressuurmodellen. De Cheyenne heeft nu ook smalle ringen.

De smalle Endurance-fenders van Barefoot zijn 25 mm breed aan de bovenkant dus die kun je daar gewoon aan gebruiken, dat is namelijk de normale breedte voor normale beugelriemen.

Westernfenders zijn 5 cm breed, dat is daarvoor weer de normale maat.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:03

Voor de cheyeenne kunnen riemen maximal 2,5 cm breed zijn! Dus waarschijnlijk gaat alleen barefoot passen. Ik heb ook beide.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:04

Ochja, dan maar doorsparen van die van Barefoot. Heb ik wel meteen de goede denk ik maar!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:10

@blijheid hoe gaat het met je hidalgo zadel, nog steeds tevreden?

Zijn er nog andere bokkers die een ander model hidalgo inmiddels getest hebben?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:12

cynthiar schreef:
Voor de cheyeenne kunnen riemen maximal 2,5 cm breed zijn! Dus waarschijnlijk gaat alleen barefoot passen. Ik heb ook beide.

Bij het oudere model 5 cm, zoals ik hierboven al zei en ook werd bevestigd door pmarena ;)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:30

de verkopende partij van de torsion gaat de verzendkosten opvragen, dus als het meezit heb ik over een week of twee eindelijk een torsion island :D

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:31

Waar moet de torsion vandaan komen dan?

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:42

Ik heb helaas nog niks gehoord wanneer ik de hidalgo kan testen. Zou een week of 3 duren voordat de kortere kussens binnen zouden zijn, maar aangezien blijheid in de tussentijd het testmodel gekocht heeft die ik ook zou gaan testen kan het misschien nog wel even duren voordat er een nieuw testzadel is.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:59

Viola, welke wil je gaan testen?

Heb zelf de Valencia ll en de Venice Special inmiddels getest. Zoals sommigen wel weten heb ik buitenzinnig overgenomen. Kan dus naar hartelust de zadels uittesten. De Venice Special vond ik persoonlijk niet helemaal mijn ding. Ik voelde mij er teveel in opgesloten. Ik ben een heel vlak zadel gewend en wil niet in een houding "gedwongen" worden.
De Valencia ll vind ik een super zadel. Ik doe ook aan Working Equitation. Hiervoor is het zadel erg geschikt. Verder rij ik ook graag buiten, daar is hij ook erg voor geschikt en ook voor dressuur oefeningen in de bak.

Ik hoop binnenkort de Hidalgo Relvas en de Valencia Special binnen te krijgen. Deze kunnen ook getest worden dan.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:04

Ik ga de Caracas testen. Wij hebben ook al contact gehad, maar kon dat model helaas niet bij jou testen en zeker niet met korte kussens. Ik wacht nu rustig op het nieuwe testmodel van degene waar ik ga testen, heb geen haast, m'n barefoot rijd ook lekker.

Buitenzinnig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:18

Ah, klopt ja. Nu weet ik het weer. De Caracas heb ik niet als testzadel, helaas.