De blokken voor zitten zéker niet in de weg, geven juist een heel veilig gevoel, en komen goed van pas bij bijvoorbeeld stijle afdalingen.
(ook met draven absoluut niet tegen de blokken aangekomen)
Het zadel bleef heel erg mooi op mijn merrie liggen, ook toen ik zonder krukje in het bos opgestapt heb.
Het is ook heel fijn licht van gewicht.
In het begin moest het schapenvel even zn plekje vinden, het testzadel was nog splinternieuw.
Eens zo belangrijk, Izzy liep er ook heel erg fijn onder, merkte niet meteen veel verschil met de Barefoot London die ik heb, maar ze liep ook met dit zadel lekker ruim (en had er veel zin in
)

en is het dan erg dat er bijv. 10 cm tussen de inlagen zit zoals voorgaande reactie omschreef?

Vaak waren jullie druk bezig met jullie stand. Heb wel de western Ghost komen bewonderen.. Wauw! Wat een prachtig zadel. Had wel niet verwacht dat de panelen/kussens er ook onder zouden komen. Is de knop afneembaar trouwens? (Niet dat ik nog een zadel nodig heb, maar wie weet voor de verre toekomst
) ) En de Kifra-stand ook eens gepasseerd, zat niet veel verder dan jouw stand. 
)
. Ik merk dat ik nu ook veel beter in mijn lazy mountain zit dan toen die net nieuw was.
Heel handig om te weten. Wat ik wél heb gemerkt en ook eens voor ga rondvragen, is dat het kleine onderstukje van het zweetblad heel erg mooi glad is. Echt pristine. Dat is pas na ongeveer een maand rijden gekomen met mijn leren chaps. Ik denk dat het feit dat leer over leer gaat het een beetje opblinkt, op een of andere manier? En harder maakt, want dat kleine stukje is echt duizend keer steviger. Nog steeds soepel, maar echt stevig. Vraag me af of er een manier is om de rest van het zadel dus ook zo te bewerken, of althans de zweetbladen...
ghost op d'r rug, h-singel, Rambo micklem om d'r hoofd en een speciaal geïmporteerd bitje...